Ford Courier: slecht starten courier 1.8

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8

Hallo iedereen,,,,

Ik rijd al zeer geruime tijd met een couriertje rond overigens naar alle tevredenheid.

Echter sinds een week of 3 start het fordje zeer slecht. Met mijn kennis zou ik zeggen dat de gloeispiralen versleten zouden zijn en heb deze vervangen, samen met het brandstof-filter wat een vriend me adviseerde.

Echter het probleem was nog niet opgelost en toen zei men tegen mij dat ik een terugslag klep tussen de filter en de pomp moest plaatsen omdat het zo kon zijn dat de brandstof terug loopt. Ik naar de Ford dealer en gebraagd of die er tussen zat en of die te bestellen was en daar kreeg ik een antwoord van "Tja is mij niet bekend en als je de auto hier laat kijken we er wel naar". Toen ik maar naar de garage op de hoek gegaan en info ingewonnen, en even navraag gedaan. Ja was daar het antwoord dat is zeker een hele goede optie, ik een fatsoenlijk terugslagklepje gehaald en deze er tussengezet op de plaats waar in deze leiding al zo een vreemd rond miniatuur tonnetje zat. <- funcie ervan is mij onbekend.

En Ja hij starte weer als vanouds, maar de pret was maar van korte duur en nu start ie weer slecht. motor moet zeer lang ronddraaien en dan ineens springt ie aan en dan blijft ie ook gewoon doorlopen. maar zodra ik hem uitzet (warm/koud) moet ik weer vrij lang doorstarten om de auto weer aan de praat te krijgen als ie even heeft gestaan.

Klep die ik er tussen heb gezet werkt goed heb ik wederom even gecontroleerd. Ik kan nergens iets van lekkage ondekken waardoor er bv diesel lekt of lucht wordt aangezogen.

Weet iemand waar ik eens op moet letten of wat er dan aan de hand kan zijn met mijn auto'tje. Prestaties van de auto zijn hetzelfde als voor deze problemen, dus compressie verwacht ik niet, aangezien ik de auto met 30 km in de 5de versnelling goed kan laten doortrekken en auto trek dan ook gewoon door.

Ben jullie zeer erkentelijk voor jullie hulp

beeltje0071

Geplaatst door beeltje0071 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Courier? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

E.T.Wiersum (0), 16 jaar geleden

Merk je verschil tussen lege en volle brandstoftank?
Weet je zeker dat de terugslagklep [nog] goed sluit?
Mischien opvoerpomp in slechte staat.

beeltje0071 (0), 16 jaar geleden

nee geen enkel verschil in starten....

Ben met de klep terug geweest bij de verkopende winkel, zij hebben me een andere gegeven, maar verwachte niet dat het daar aan lag.. (er zijn dus nog wel goede winkels met goede service)..

opvoerpomp zegt me niks.. waar moet ik die vinden dan ??

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

opvoerpomp zit op het brandstoffilter,deze willen nog al eens lekken waardoor er lucht in het systeem komt.

Hans

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

ja inderdaad,je moet iemand anders laten starten en dan moet jij op die zwarte knop drukken herhaaldelijk(pompen)dan zal hij wel gelijk aanslaan die membraam die eronder zitten gaan vaak lek kun je zo los bestellen zit een nieuwe ijzeren afdichtingsring bij die je met een tang kunt vastknijpen.die klep die jij erop zit er van orgine niet op dus daar los je het probleem niet mee op

beeltje0071 (0), 16 jaar geleden

op de brandstof filter zit bovenop alleen een ontluchtings-schroef en twee buisjes voor de aanvoer vanaf de tank en dan een die naar de dieselpomp gaat. (hiertussen zit ook de terugslagklep) voor de rest zit er niks op dit filter.. Ook niet op de oude filter die ik eruit heb gehaalt en vervangen.

Dus daar kan die opvoerpomp niet zitten..

enne bij de winkel waar ik die klep gekocht heb zei men ook dat die er origineel niet tussen zat, maar dat het ook totaal geen kwaad kon als deze ertussen zit

Maar mijn probleem blijft zo wel bestaan..

dick@home (0) PRO, 16 jaar geleden

tussen de brandstof leiding zit een rechthoekig kastje met een stekker is voor brandstof verwarming
die zorgt ook soms voor lucht in de leiding.
haal die er eens tussen uit is 2 min werk
suc6 d

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

een ontluchtingsschroef zou niet nodig zijn als je hem niet zou kunnen ontluchten,dus ik denk toch wel degelijk dat hier een pompje opzit kun je geen fotootje maken van je filterhuis[quote=beeltje0071]op de brandstof filter zit bovenop alleen een ontluchtings-schroef en twee buisjes voor de aanvoer vanaf de tank en dan een die naar de dieselpomp gaat. (hiertussen zit ook de terugslagklep) voor de rest zit er niks op dit filter.. Ook niet op de oude filter die ik eruit heb gehaalt en vervangen.

Dus daar kan die opvoerpomp niet zitten..

enne bij de winkel waar ik die klep gekocht heb zei men ook dat die er origineel niet tussen zat, maar dat het ook totaal geen kwaad kon als deze ertussen zit

Maar mijn probleem blijft zo wel bestaan..[/quote]

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe is de startsnelheid?(MAW Draait de starter snel genoeg rond?)Kabelverbindingen tussen batterij-starter en massaverbindingen goed controleren.Suc6 Peter

beeltje0071 (0), 16 jaar geleden

[quote=dick@home]tussen de brandstof leiding zit een rechthoekig kastje met een stekker is voor brandstof verwarming
die zorgt ook soms voor lucht in de leiding.
haal die er eens tussen uit is 2 min werk
suc6 d[/quote]
Ga ik eens proberen...

Men tipte mij ook om eens een doorzichtige slang te plaatsen tussen filer en pomp, indien hier tijdens het draaien van de motor luchtbelletjes waarneembaar zijn er toch nog ergens lucht in zit. Is dit een optie om eens te proberen ?????

Ps. hier ook de gevraagde afbeelding van mijn branstoffilter

[url=http://img80.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img80.imageshack.us/img80/4685/br...[/img][/url]

dick@home (0) PRO, 16 jaar geleden

ja zeker kan je doen een
paar belletjes is acseptabe
maar als je net na het starten veel lucht krijg is er toch iets mis
suc6 dickl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.