auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: Noodloop

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 90

Ford focus 1600 TDci diesel (stationcar) Bouwjaar 2011

Motor gaat in noodloop
Wij dachten gezien de foutmelding aan nokkenas sensor
Deze vervangen door een nieuwe.
Fouten ge-reset.
Opnieuw uitgelezen : geen fouten in de ECU.
Blokje gereden ,,alles ok.

Vanmorgen rijd mijn vrouw weg met de auto.
Na 400 meter wagen gaat weer in noodloop.
Uitgelezen krijg onderstaande zelfde fouten terug.
Ik reset weer de foute en laat motor draaien en speel met het gaspendaal
Meer als 20 min maar de fouten blijven weg.

Wat is er aan de hand ???



Ford focus 1600 TDci diesel Bouwjaar 2011.


Foutcodes Torque OBD2 APP.
--------------------------------------

P1935 aandrijfsysteem
P1936 aandrijfsysteem

P193B aandrijfsysteem

U1900 netwerk

Geplaatst door

georgegeranium (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je een ketting of een riem op je distributie , ik zit te denken aan rek of een verkeerde communicatie tussen nokkenas en krukas sensor.

Focus modellen hebben allemaal een riem , ik heb er ook al aan gedacht dat de riem misschien rekt bij belasting. Dan zou de puls van de sensor niet correct meer zijn .
Het rare is dat ford 200.000 km voorschrijft voor de distrubutieriem. wagen heeft amper 130.000 km en nooit zwaar belast, geen aanhangers, geen hoge toeren rijder (vrouw) die erg rustig rijd. Maar misschien iemand die weet of dit REK Oprekken van de riem vaker voor komt bij focus TDci ?? slechte aandrukrollen enz.

De riem is het niet !!! waarom.
riem gecontroleerd is niks mis mee.

Gisteren avond fouten nogmaals gereset.
wagen loopt zonder problemen. ( geen fouten)
Dan ben ik 1 uur gaan rijden door de stad op.
met de obd2 tool aangesloten tijdens het rijden.
Toen ik door een flinke put in het wegdek reed hoorde ik plots PING pong,
het informatie belletje van de auto.
Ik keek op mijn daschbord maar daar was niets te zien wat niet goed zou zijn.
alle lampjes normaal en geen meldingen in het LED.
Dan ben ik gestopt langs de weg en heb opnieuw fouten opgevraagd.

Plots krijg ik enkel nog 2 fouten U1900 en U 0155
Lost Communication With Instrument Panel

Ik verlies dus de communicatie tussen pcm en mijn instrumenten paneel.
Dat gebeurd als de wagen door een flinke kuil gaat.
En verklaard ook dat ik jaren op stationair kan draaien en er dan niets gebeurd.
je moet rijden om de storing te krijgen.
de storingen P 1935 , P1936 en P193B zijn niet meer terug gekomen.
Ben bang dat ze veroorzaakt werden door een los contact.
Wie denkt met me mee.
Waar is mijn los contact, ?????
de vraag hoe lost ik dat op ?
is dit een bekend euvel van die focus TDci ?
Wie verteld me wat te doen. ???

Het probleem is opgelost.
Ik reed een Taunis, een transit, een Granada, een siera, een mondeo en een focus.
bij de dealers hoorde ik altijd ''Ja meneer dat is een kwaaltje.''
Mijn tweede auto was DAS auto..made in Duitsland. .
hij was op 15 jaar zelden in de garage. Nooit problemen mee gehad en fantastische support.
Ik heb de focus ingeruild...voor DAS auto.
Ik was de kwaaltjes meer dan zat ...na al die jaren,
Bedankt voor de reacties.
ik sluit deze oproep.
.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.