Van een 1800 diesel courier de disributieriem en 1 klep vervangen .Deze was krom. Echter nu flikkert het olielampje.
En dit zowel bij stationair als bij meer gas. Wat heb ik verkeerd gedaan. Voor de rest loopt hij goed en er tikt niks geks. Ik heb de olie vervangen 10w40. Misschien schoonspoelen ?
Voordat de distributieriem brak was er geen oliedrukprobleem ?
Heeft sindsdien 8 weken stil gestaan. Wat nu?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de oliedrukzender niet stuk>
Hans
Heb je tijdens de werkzaamheden aan de auto de bedrading van de oliedruksensor niet beschadigd/losgetrokken/ weet ik veel????
oliedrukschakelaar heb ik al vervangen. Het probleem blijft
20 jaar
het is een weetje ;maar je moet de vacuumpomp loshalen en die stift die de pomp aandrijft omdraaien en de boel weer monteren;dus laat 'm dr niet uitvallen
probeer het maar
die stift kan er niet uitvallen,en wat is het nut van het omdraaien van de stift?hij draait uit zichzelf al rond.
heb je gekeken of de nieuwe koppakking precies hetzelfde was als de oude?
en heb je de lagerkappen van de nokkenas goed gemonteerd?en geen lagerschalen vergeten?want die willen blijven plakken,zonder dat je het zelf doorhebt.kijk daar dus even goed naar!
niels
ja die stift draaid uit 'm zelf rond dat klopt maar wat ik bedoel is de zijde die nu richting pomp zit omdraaien naar nokkenas het lijkt vreemd maar toch werkte het bij toen wel na een tip van iemand die bij de ford werkte
GEVONDEN Ik heb inderdaad de stift omgedraaid dus via de ingang
nokkenaskant erin gezet en toen was alles OK. Lampje is uit dus
D Cnossen bedankt, weer een problemcar minder op deze aardkloot
20 jaar
En de rest natuurlijk ook bedankt voor het mee denken.
groetjes Henk
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar