Hallo,
ik zit met een bijzonder vervelend probleempje op mijn scorpio( 2000cc LPG ,automatische transmissie ). Namenlijk het te hoog in toeren gaan bij hoge snelheden ( schakelt precies een versnelling lager ).
Ik zal proberen het probleem te schetsen.
Ik rij op de autosnelweg tegen 120 km/u
Nu zou hij normaal op een 2800-2900 toeren/minuut moeten draaien.
Echter is het zeer moeilijk om rond dit toerental te zitten.
Hij gaat bij de minste aanraking met het gaspedaal dadelijk een 1000 toeren hoger. Precies of hij een versnelling terug schakelt. Door dit is het zeer vervelend om lange afstanden af te leggen door het continue in de gaten houden van het toerental ( een hele tijd op 4000toeren/min rijden is niet echt gezond denk ik ) en het gaspedaal bijna helemaal te lossen.
Heel soms doet ie het wel goed en kan ik lekker cruisen op mooi continue toerental, maar dit is eerder een uitzondering.
Wat kan het probleem zijn?
ps: nog een klein probleempje dat zich voordoet maar niet echt een ramp is.
De auto kan precies zen toeren niet houden ( valt na een paar wijzigingen naar beneden toe gewoon uit ) als hij op benzine in stilstand staat ( op LPG geen enkel probleem ). Als je gewoon rijd is er geen enkel probleem en rijd hij vlotjes. Heb oude benzine er volledig uitgedaan ( op benzine gereden gedurende aantal km's ) omdat ik dacht dat door het weinige gebruik deze wat minder explosief was geworden en vevolgens nieuwe ingedaan. Zit ook al nieuwe brandstofpomp in. Maar zoals ik al eerder zei is dit niet echt een ramp daar ik toch alleen maar op LPG rijdt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat betreft de automaat :controleer de conditie van de olie eens
als deze grijs/bruin is en verbrand ruikt is het waarschijnlijk einde verhaal.ik ga er van uit det het een ald4 automaat is met mechanische bediening.zit er wl voldoende olie in( het komt wel voor dat het membraam op de bak lekt waardoor de motor de automaatolie via het vacuumslangetje opzuigt.
wat het brandstofprobleem betreft vermoed ik vervuilde injectoren(probeer eens een injectiereiniger aan de brandstof toe te voegen)succes..
olie ruikt dus niet verbrand, heb dat zelf al eens gecontroleerd en het oliepeil zelf is normaal.
dat lekken kwam inderdaad voor bij de automaat en daar was ik mij van bewust ( controleerde altijd om de maand ofzo het oliepeil ) dus schade zou hij er toch niet van ondervonden hebben.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar