Eind juli met melding 'motorstoring' naar de garage. Verschildruksensor bleek kapot en werd vervangen.
Volgende dag op vakantie naar Frankrijk. Eerste dag 800 km gereden zonder problemen. Tweede dag, net op de snelweg, weer melding 'motorstoring' en paar km later een hard sissend geluid en verlies van vermogen. Weggesleept naar Franse garage. Diagnose luidde nu: roetfilter moet vervangen worden. Ook gedaan.
Rest van de vakantie geen problemen. Net terug in NL weer melding 'motorstoring'. Direct naar garage. Blijkt dat roetfilter weer vervangen moet worden (in Frankrijk zijn niet de beloofde Ford-onderdelen gebruikt) en dat de katalysator kapot is.
Schijnt een verband te zijn tussen problemen met verschildruksensor, roetfilter en katalysator. Kan iemand mij uitleggen hoe deze onderdelen (en de problemen daarmee) met elkaar in verband staan? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verstuiver of gloeibougie die voor de roetfilter zit is defect , meermaals vervangen bij galaxy , s-max , mondeo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar