Ford C-Max 2010: Rook en beschermplaat kapot, wat te doen?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: QQDB, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Vanuit het niets gisteren rechts voor rook en vieze smeltlucht. Lijkt beschermplaat kapot (weet niet hoe lang al) en iets van ijzer omgebogen. Wat zit daar en kan het kwaad dat die ijzeren rand omgebogen zit?

En kan het kwaad als ik de bodemplaat eraf haal en zelf vervang?

Freddy040

Geplaatst door Freddy040 (75) , lid sinds 1 maand geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Highway (135) PRO, 1 maand geleden

maak eens een foto? ik denk dat je de hitteschil bedoelt die tegen de bodemplaat zit en die is gewoon te vervangen.

Freddy040 (75), 1 maand geleden

Dacht al fotos erbij te hebben. Maar zijn niet geüpload blijkbaar.

. .

Highway (135) PRO, 1 maand geleden

Zit over het spruitstuk?

kaleido 1 (1685) PRO, 1 maand geleden

Zit ik daar niet tegen de magneetkoppeling van de airco aan te kijken wat oranje /roze is lijkt me niet goed .
Wat is er daar gebeurt dat die afdekkap zo krom is .

Freddy040 (75), 1 maand geleden

Weet dus niet wat er gebeurt is en of het al langer zo is, maar is rechtsvoor en aan de roest te zien is die al langer krom. Weet niet of dat onderdeel spruitstuk of airco is?!

.

Freddy040 (75), 1 maand geleden

Onderdeel:

Freddy040 (75), 1 maand geleden

Nu wel?

.
check

Beste antwoord, geplaatst door kaleido 1 (1685) PRO, 1 maand geleden

Laatste foto is toch echt je magneetkoppeling van de airco , deze lijkt vast gelopen.
De snaar is zo te zien er ook afgebrand.
Niet meer mee rijden , eerst de boel onderzoeken/repareren denk ik.
De schade is oud .

kaleido 1 (1685) PRO, 1 maand geleden

Beschermplaat is zelf te vervangen maar is niet het belangrijkst , de schade aan de beugel en airco aandrijving wel.

Freddy040 (75), 1 maand geleden

Bedankt voor deze info. Ijzer terug gebogen. Aandrijfriem zit er nog op en magneetkoppeling draait weer. Rook en geur is ook verdwenen. Kan er nu tenminste mee rijden. Zal komende week afspraak bij garage maken om airco na te laten kijken.

    Houd er rekening mee dat die riem niet meer te vertrouwen is. Als daar stukken van los komen gaat dat om zich heen slaan en gaat er meer kapot.

    Heb dat zelf gehad, van een paar rafels op de riem binnen 20km de kabel van de krukas sensor erafgeslagen en stukken riem om de poelie van de stuurbekrachtiging. Riem doorgeknipt en stekker weer aangesloten en weer rijden, maar je kunt ook minder geluk hebben. - JGC (35), 1 maand geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.