auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford C-Max 2010: Rook en beschermplaat kapot, wat te doen?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: QQDB, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Vanuit het niets gisteren rechts voor rook en vieze smeltlucht. Lijkt beschermplaat kapot (weet niet hoe lang al) en iets van ijzer omgebogen. Wat zit daar en kan het kwaad dat die ijzeren rand omgebogen zit?

En kan het kwaad als ik de bodemplaat eraf haal en zelf vervang?

Geplaatst door

Freddy040 (75)

al 8 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

maak eens een foto? ik denk dat je de hitteschil bedoelt die tegen de bodemplaat zit en die is gewoon te vervangen.

Highway 735
badge

8 maanden

. . Dacht al fotos erbij te hebben. Maar zijn niet geüpload blijkbaar.

Freddy040 75

8 maanden

Zit over het spruitstuk?

Highway 735
badge

8 maanden

Zit ik daar niet tegen de magneetkoppeling van de airco aan te kijken wat oranje /roze is lijkt me niet goed .
Wat is er daar gebeurt dat die afdekkap zo krom is .

kaleido 1 7420
badge vip badge

8 maanden

. Weet dus niet wat er gebeurt is en of het al langer zo is, maar is rechtsvoor en aan de roest te zien is die al langer krom. Weet niet of dat onderdeel spruitstuk of airco is?!

Freddy040 75

8 maanden

Onderdeel:

Freddy040 75

8 maanden

. Nu wel?

Freddy040 75

8 maanden

Laatste foto is toch echt je magneetkoppeling van de airco , deze lijkt vast gelopen.
De snaar is zo te zien er ook afgebrand.
Niet meer mee rijden , eerst de boel onderzoeken/repareren denk ik.
De schade is oud .

kaleido 1 7420
badge vip badge

8 maanden

Beschermplaat is zelf te vervangen maar is niet het belangrijkst , de schade aan de beugel en airco aandrijving wel.

kaleido 1 7420
badge vip badge

8 maanden

Bedankt voor deze info. Ijzer terug gebogen. Aandrijfriem zit er nog op en magneetkoppeling draait weer. Rook en geur is ook verdwenen. Kan er nu tenminste mee rijden. Zal komende week afspraak bij garage maken om airco na te laten kijken.

Freddy040 75

8 maanden

Houd er rekening mee dat die riem niet meer te vertrouwen is. Als daar stukken van los komen gaat dat om zich heen slaan en gaat er meer kapot.

Heb dat zelf gehad, van een paar rafels op de riem binnen 20km de kabel van de krukas sensor erafgeslagen en stukken riem om de poelie van de stuurbekrachtiging. Riem doorgeknipt en stekker weer aangesloten en weer rijden, maar je kunt ook minder geluk hebben.

JGC 235

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.