wanneer ik aan constante snelheid 50km/h, 70km/h rij, motortoerental ongeveer 2200tpm, dan begint de wagen hevig te schokken.
wat ken hier de oorzaak van zijn?
ik denk in de richting van de egr? kan ik deze dan beter afsluiten?
het gaat over een escort td, 90pk van 1997.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Ams,
Mijn Escort blijkt hetzelfde probleem te hebben dan de jouwe.
Heb je ondertussen misschien al een oplossing gevonden mag je mij die altijd doorbriefen.
Als mijn wagentje het terug doet zoals het hoort laat ik iets weten.
Vriendelijke groeten
ik heb de egr afgesloten door er een plaatje tussen te zetten,
probleem heel simpel en goedkoop opgelost.
17 jaar
Heb ook hezelfe gehad ,auto uit laten lezen bij de ford garage ,alles er bijna afgehad en konden geen foutmelding vinden,ze zeiden toen misschien is het gewoon wel aanslag in de motor.Nu heb ik een paar keer V-Power getankt,en het wordt steeds beter.
17 jaar
Ik heb ook al aditieven toegevoegd aan mijn brandstof om het systeem te reiningen en te spoelen. Ook maak ik elke 45.000km gebruik van MotorUp.
Ik ga één van de komende weekends mijn koppeling vervangen, niet dat ze versleten is maar ze kan wel schokken veroorzaken.
Hopelijk brengt dat een oplossing want ik vind het lastig om een probleem onopgelost te laten.
17 jaar
De koppeling veroorzaakt vaak alleen schokken bij het aangrijpen, dus het optrekken.
Als tie eenmaal los is is tie niet verantwoordelijk voor het schokken.
Egr kan dit schokken wel veroorzaken bij bepaalde toerentallen.
17 jaar
Ik ben ook werkzaam als mechanicien en ik heb het ook nog niet meegemaakt dat een koppeling gaat schokken op een bepaald toerental maar ik zit echt zonder oplossing.
Ik heb samen met mijn collega elk pijpje (verbinding) van de uitlaat naar de inlaat en omgekeerd, afgesloten met plaatjes.
Het egr systeem "kan" niet meer werken. Ik heb dit al een enkele jaren geleden toegepast. Ik geloof omdat ik toen een olielek had afkomstig van het egr systeem.
Misschien het egr systeem terug normaal zijn werking laten doen?
17 jaar
ik las weleens dat er een fitzklep dit ook kan veroorzaken.
Deze zit ergens op de brandstofpomp en die moet je horen ratelen als tie op contakt gezet word.
Het fijne weet ik er niet van, maar zoek eens op de site naar deze klep.
Die ben ik regelmatig weleens tegen gekomen bij dit soort problemen.
17 jaar
Wel, die klep (die het moment van inspuiting regelt) is enkele jaren geleden vervangen om dit probleem te verhelpen. Nu heb ik deze, voorbije weekend, vervangen als proef en dat gaf geen verschil.
Ik dacht dat de dieselspecialist ze niet vervangen had maar blijkbaar toch wel. Dus ik vermoed ook dat de brandstofpomp getest is op een testbank.
Als de pomp storingen mocht geven op die bank zou dat wel hersteld zijn geweest, allé, dat denk ik toch.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar