De auto slaat slecht aan bij het starten. Gloeisysteem gecontroleerd en het bleek dat alle 4 de gloeibougie's kapot waren. Deze vervangen en daarna functioneerde het gloeisysteem weer goed. Het probleem van slecht aanslaan bleeft echter bestaan. Ook als de motor ca. 10 minuten stil heeft gestaan, sloeg hij alweer slecht aan. Denk daarom ook dat de brandstofdruk tever terug valt. Kan iemand mij vertellen hoe dit brandstofsysteem op druk wordt gehouden? Zit er bijvoorbeeld een terugslagklep in de aan- of afvoerleiding bij de pomp?
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zoek effe in de topics : brandstofpompen sneuvelen nogal
ben aan het zoeken geweest, maar kon niet echt iets vinden. Zit er geen terugslagklep in het systeem om alles op druk te houden als de motor niet loopt, of wordt dit inwendig in de brandstofpomp geregeld?
Hallo , ik heb over je probleem gelezen in verband met het slecht aanslaan ,ik heb juist hetzelfde voor met een focus 1.8 van 2004 .Een min. of 5 stilstaan is al genoeg en hij slaat terug al stotterend aan , heb de brandstoffilter al vervangen , omdat daar een terugloop klep zou inzitten . Heb jij soms de oplossing gevonden ?
13 jaar
foutcodes intikken in google en je ziet hoe ze het probleem uitleggen. Is elektronica bovenop de pomp. Wordt zelfs aangeboden om aan "huis" te herstellen à 650 euro, zonder de pomp te demonteren.
Zie ook mijn topic
Er word steeds gesproken over de foutcodes ,maar waar kan ik deze aflezen, moet ik me daarvoor een externe apparaat aanschaffen ?
13 jaar
Als motor loopt, is dan alles goed? Of rookt hij veel en houdt ie soms in?
Electronica probleem in de pomp zou altijd voor moeten komen, niet alleen bij starten. Als er verder geen klachten zijn, zou ik zeggen dat je lucht in het systeem hebt. Is het brandstoffilter al eens vernieuwd? Overigens, de terugslagklep (om de druk te handhaven op de verstuiver) is gemonteerd op de brandstofpomp tussen pomp en leiding. Gaan niet vaak stuk.
Zijn er foutcodes?
Heb ondertussen het brandstoffilter vernieuwd en de leiding die tussen het brandstoffilter zit en de brandstofpomp (deze was een beetje zweterig aan één zijde). Daarna was het probleem opgelost. Denk dat er dus ook lucht in het systeem terecht is gekomen door waarschijnlijk die leiding.
Zag overigens in de retourleiding van de brandstofpomp een zilverkleuring rond onderdeel zitten, is dat soms de klep die alles op druk moet houden? Bij de dealer werd mij verteld dat die klep in de tankvlotterunit gemonteerd zit?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar