Hallo,
Sinds kort heb ik een ford sierra xr4i, Deze auto heft een duits kenteken en moet dus nog worden ingevoerd.
Nu hebben wij een aantal dingen vervangen waaronder (tank,benzinefilter,bougiekabels+bougies en de Mehanische injectie.)
Maar de auto wil erg slecht starten.
soms gaat hij in 1 keer aan, maar soms duurt het wel 3 keer voordat de motor aanslaat.
De startmotor draait ook niet goed door (het is net alsof hem iets tegenhoud).
Ook als de motor mooi stationair draai lijkt het alsof de motor moeite heeft om mooi stationair te blijven lopen.
Het lijkt net alsof de motor stroef loopt.
Wat wij al hebben gedaan om het probleem proberen te verhelpen is
Accu vervangen
accupolen weer mooi schoon geschuurd en gevet.(ook de massakabel naar het carrosserie)
andere bobine geplaatst.
verdelerkap schoongemaakt.
stationair beter afstellen.
Maar geen van deze dingen hebben geholpen.
En het rare is, Als wij de 2 kabels die op de bobine zitten erafhalen dan draait de startmotor super mooi rond.
wij zijn van plan de verdeler te vernieuwen aangezien dit toch als een ontstekingsprobleem klinkt.
want de bougies zijn zwart (roetaanslag )
heeft 1 van jullie misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn
en zal het nut hebben de verdelen te vervangen ?
Ik hoop echt dat iemand de oplossing weet.
Gr allard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor tegen gehouden wordt bij het starten is het ontstekingstijdstip verkeerd (veel te vroeg).
Hallo,
vandaag even gekeken naar de ontsteking.
Wij hebben een Ford sierra xr4i handboek waarin alles staat uitgelegd.
wij hebben gedaan wat er in het boek staat,om de ontsteking weer op tijd te zetten.
de on tsteking stond inderdaad verkeerd.
maar nu wij hem weer goed hebben gezet start de motor helemaal niet meer.
Alle bougies vonken wel, er word benzine ingespoten (is ook te zien aan de bougies)
maar de motor loopt niet meer.
ook ploft de motor niet.
Ik vind het maar vreemd. want normaal gesproken als de ontsteking iets te vroeg of te laat staat zou de motor toch moeten lopen?
misschien hebben wij iets overzien of niet god terug gemonteerd. (terug gemonteerd is volgens mij perfect gegaan)
ook alle bougiekabels zijn goed aangesloten.
Weet iemand raad?
Bij voorbaard dank
Allard
15 jaar
Je zou de injectors eens eruit moeten halen, en schoonmaken, dit kan ook met remmenreiniger, maar ultrasoon is beter, worden ze echt schoon, bij een XR4i is dit een erg zwak onderdeel, die vervuilen namelijk vrij snel, heb zelf ook een XR4i, en het eerste wat ik gedaan heb is die injectors gereinigt, dit scheelt heel veel bij een XR4i, succes Kees.
15 jaar
Injectors schoonmaken met remmenreiniger kan ook behoorlijk fout aflopen.
Laatst was er ook iemand die daarna 4 nieuwe injectors moest kopen.
Wil je schoonmaken, laat dat dan ultrasoon doen.
Allard..
Hoe zitten de bougiekabels nu gemonteerd ? in welke volgorde ?
Gr Stefan
15 jaar
[quote=oldford]Injectors schoonmaken met remmenreiniger kan ook behoorlijk fout aflopen.
Laatst was er ook iemand die daarna 4 nieuwe injectors moest kopen.
Wil je schoonmaken, laat dat dan ultrasoon doen.[/quote]
Als hij daarna 4 nieuwe heeft moeten kopen heeft hij toch iets verkeerd gedaan!, ik ken diverse mensen met een XR4i, die dat ook zo gedaan hebben, ik heb het allebei gedaan, eerst met remmenreiniger daarna nog eens ultrasoon, en dat gaat gewoon goed, of die injectors waren ondertussen zo slecht dat ze zowiezo vervangen moesten worden, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar ultrasoon, groeten Kees.
15 jaar
Waarom eerst met remreiniger en daarna alsnog ultrasoon laten reinigen ? Het laatste werkt prima en is meer dan voldoende..
15 jaar
[quote=stefan84]Waarom eerst met remreiniger en daarna alsnog ultrasoon laten reinigen ? Het laatste werkt prima en is meer dan voldoende..[/quote]
Omdat ik ze al gereinigt had en naderhand pas erachter kwam dat mijn broer ze nog voor de vakantie ultrasoon kon reinigen, had gedacht dat hij al vakantie had, dus toen nog maar alsnog gauw laten doen, anders kon ik dat pas weken later laten doen, en hij liep niet echt lekker, vandaar dat nu allebei is gebeurd, maar alleen ultrasoon werkt prima, dat klopt.
15 jaar
[quote=stefan84]Allard..
Hoe zitten de bougiekabels nu gemonteerd ? in welke volgorde ?
Gr Stefan[/quote]
Hallo stefan,
De bougiekabels zitten gemonteerd als fabriek.
Mijn vader heeft ook een Xr4i (met turbo) maar daar is de ontstekingsvolgorde anders(ivb turbo).
Ook die ontstekingsvolgorde hebben wij al geprobeerd. maar ook die manier werkte niet.
Morgen gaan wij weer bezig met de ontsteking, en kijken we hoe het nu komt dat hij ineens niet meer start.
misschien dat wij iets overzien hebben ?
Gr allard
15 jaar
[quote=oldford]Injectors schoonmaken met remmenreiniger kan ook behoorlijk fout aflopen.
Laatst was er ook iemand die daarna 4 nieuwe injectors moest kopen.
Wil je schoonmaken, laat dat dan ultrasoon doen.[/quote]
Dus het beste is om het ultrasoon te doen ?
En waar kun je dat zo laten doen?
Gr allard
15 jaar
[quote=Allard19][quote=oldford]Injectors schoonmaken met remmenreiniger kan ook behoorlijk fout aflopen.
Laatst was er ook iemand die daarna 4 nieuwe injectors moest kopen.
Wil je schoonmaken, laat dat dan ultrasoon doen.[/quote]
Dus het beste is om het ultrasoon te doen ?
En waar kun je dat zo laten doen?
Gr allard[/quote]
Moet je even Googlen, want ik kon het op mijn werk laten doen, dus heb niet hoeven zoeken, groeten Kees.
15 jaar
Allard
Zo horen ze te zitten :
[url=http://img406.imageshack.us/i/64486801.p...][img]http://img406.imageshack.us/img406/74/64...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar