close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Sierra: verschil euro 95 en 98

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20i ohc

Wie heeft een oplossing.
Ik ben in het bezit van een Sierra 2.0i met een OHC blok uit 1987. De auto heeft altijd al last gehad van een niet regelmatig lopen bij stationair toerental. Het varieert tussen 500 en 1200 rpm. Hoe warmer de moter des te meer hij varieert.
Ik heb me er nooit veel aan gestoord omdat de motor verder wel goed rond loopt.
Ik tank altijd Euro 95. Echter de laatste keer was de euro95 pomp stuk en ik heb er maar 98 in gegooid. Trekt beter echter het stationair draaien wordt plotseling een stuk minder. Varieerd nu tusen bijna afslaan en 1500RPm.

Wat is de oplsooing voor dit probleem

Geplaatst door

dupl-u-19044-5dd148c31a27e+spartan20 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als voor deze motor 98 voorgeschreven is,moet je er geen 95 ingooien omdat je dan op den duur motorschade riskeert.
Als een motor in de loop der jaren erg veel koolafzetting in de cilinders heeft gekregen, wordt de kompressie-einddruk hoger,waardoor de octaan-behoefte stijgt.
Dit kan verklaren waarom hij belast beter trekt en loopt.
De invloed op stationair kan ik zo een twee drie niet bedenken, zou dacht ik niet uit moeten maken.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

2.0i OHC mag gewoon op 95 draaien, doe je er 98 in dan is niet slechter voor de motor, alleen voor je bankrekening.

Stationair is af te regelen, eerst eens de stationaireregelklep schoonmaken, dan stelschroef (luchtomloopschroef) uit gasklephuis draaien (slagen tellen) en ook dit schoonmaken (schroef en gat).
Bij warme motor trek je de stekker van de stationaireregelklep af en dan moet de motor net blijven lopen (tegen afslaan af) dit is dan af te stellen met de luchtomloopschroef.
Als je dan de stekker er weer op doet moet hij goed blijven lopen.

Basis moet natuurlijk ook goed zijn, klepspeling en bougies bijvoorbeeld.

Suc6

Doktor 0
badge

15 jaar

Heren bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er mee aan de slag. Je hoort het resultaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.