Ford Sierra: Start problemen

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i DOHC

Ik heb een sierra 2.0i uit 1990,

Nu wil deze niet meer starten, anwb er bij gehad die komt er ook niet meer uit..

Zal het proberen uit te leggen

Auto geeft geen vonk,

Motor draait wel rond,

Bobine na gekeken en vervangen voor een andere geen probleem, hij krijgt wel gewoon zijn (stuur) stroom,

Ontstekings unit na gekeken en vervangen voor een andere geen resultaat

Krukas positie sensor vervangen voor een andere ook geen resultaat.

Heeft iemand nog ideeën of suggesties wat ik kan gaan proberen??

Benzine krijgt ie wel.

Maar komt geen vonk vanaf de bobine.

Alvast bedankt.

Grt GerjanRS

GerjanRS

Geplaatst door GerjanRS (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Sierra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

jan T (25) PRO, 14 jaar geleden

start hij gewoon goed ik bedoel gaat hij niet snel rond want dan zou de distrubutieriem de oorzaak kunnen zijn.

groetjes jan.

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

Hij draait op normale snelheid rond,

(heeft trouwens een ketting)

Auto is lopend weg gezet, en toen we weg wouden rijden had ie er geen zin meer in,

Zo'n beetje alles van de ontsteking al vervangen.

maar kan geen vonk krijgen.

RGMeyer (0), 14 jaar geleden

ECU misschien? Voor 50 Euro heb je een 2e handse.
MAP sensor?
Schakelaar in de kofferbak zal het niet zijn die blokkeert alleen de benzinetoevoer toch?

groet
Robin

RGMeyer (0), 14 jaar geleden

Denk opeens, en dan kan ook heel goed:
dat de vonk niet bij de bougies komt omdat de vonk vanaf de binnenkant van de rotor doorslaat naar de nokkenas ipv naar de bougies.

Robin

dos litros (0), 14 jaar geleden

Eens gedacht om aan te slepen? Lees de reactie van Postie eens op mijn topic. Misschien is dat bij jou ook wel het probleem.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

[quote=RGMeyer]Denk opeens, en dan kan ook heel goed:
dat de vonk niet bij de bougies komt omdat de vonk vanaf de binnenkant van de rotor doorslaat naar de nokkenas ipv naar de bougies.

Robin[/quote]
Komt geen vonk vanaf de bobine,,, dus daar komt de vonk niet eens,...

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

Probleem nog steeds niet op gelost,,,

Iemand nog optie's om te proberen???

Postie (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je de auto aansleept, doet ie het dan wel?

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

Neej ook al geprobeerd,,,

dos litros (0), 14 jaar geleden

Relais motorrregeling?

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

ook al vervangen, Dat zijn er 2 een bruine en een gele. Maar beide al vervangen

dos litros (0), 14 jaar geleden

Tja, dan kan het monnikenwerk worden. Zal zeggen neem het elektrisch schema erbij van de motoregeling (2.0 DOHC EFI) en controleer de bedrading, stekkers, contacten en aansluitingen op fouten. Een andere mogelijkheid is te werk gaan met mbv de zelftest-stekker. De aansluiting is meestal geplaatst bij de accu en het betreft een zwarte driepolige stekker met rode afsluitdop. Gebruik hiervoor een ledtestlamp ( Ford STAR-tester) en sluit de ledlamp aan op aansluiting 17 van de stekker en op de plus van de accu. Aansluiting 48 en 40 zijn massa en dienen doorverbonden te worden. Code bestaat altijd uit twee cijfers. Tel de signalen van de eerste lamp op en na een pauze van ca 4 seconden de signalen van de tweede lamp op. Voorbeeld: 1 signaal eerste lamp, vier seconde pauze, 1 signaal tweede lamp geeft dus code 11 welk betekend 'geen storing'.

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

Ik ben nu op zoek naar de schema's.

heb wel een ford tis programma maar daar staan de oudere type's niet op:S

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

Ik zit nog steeds met dit probleem,

Is er dan echt niemand hier die t probleem kent?? en een opl weet.

Nog ff wat punten op een rij.

Bobine vonkt niet. reeks vervangen, BDP sensor, Ontstekings unit, bobine zelf. en de computer van de auto.

Toch schijnt er iets niet goed te zitten. Volgens de garage zouden de weerstanden en de voltage's kloppen op de aansturing van de bobine.

Grt Gerjan

GerjanRS (0), 14 jaar geleden

na veel zoek werk zijn we er achter gekomen...

Contactblokje bij het contact slot is kapot. die slaat door, zo komt er 2x massa op bobine, dat doet ie alleen bij t starten, Maar ook niet altijd. als je hem 1x zelf een plus puls geeft van af de accu op het rode bobine draaitje blijft ie starten en lopen voor een onbepaalde tijd tot dat dat blokje er geen zin meer in heeft.

Dit blokje vervangen en het probleem is tot nu toe op gelost.

Iedereen bedankt voor de ideenen enz.

grt Gerjan

jan T (25) PRO, 14 jaar geleden

nou mooi dat je een oplossing gevonden hebt.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.