Help!
Het volgende is er aan de hand. Afgelopen week merkte ik dat mijn Sierra 2.0i DOHC uit '93 steeds moeilijker begon aan te slaan. Na drie startpogingen pakte hij eindelijk op... maar nu helemaal niet meer. De motor tornt wel bij het starten. Benzine of ontsteking dacht ik dan. Echter krijg ik geen vonk uit de bougies en ook niet uit de kabel van de bobine naar de verdeler. Deze kabel doorgemeten en geeft 10k Ohm weerstand, dus onder de <30k Ohm uit de Kluwer Vraagbaak. Bobine doorgemeten, primaire weerstand 2 Ohm, opgegeven waarde 0.6-0.8 Ohm. Secundaire weerstand 5.93k Ohm, opgegeven waarde 4.5-7k ohm. Op de plusaansluiting staat ca. 12V in contact II, de min lukt mij niet om te meten bij een startpoging. Het gaat dus kennelijk verder dan de bobine.
Heeft er iemand nog suggesties wat het probleem zou kunnen zijn. Elke opmerking is van harte welkom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
krukaspositiezender
Raar maar waar. Even aanslepen en de motor loopt weer. Zelfs enkele minuten na het afzetten van de motor wil hij weer aanslaan. Maar hoe lang zal het duren dat hij weer de zelfde problemen gaat vertonen? Accu slecht? Stoort de startmotor de ontstekingsmoduul? Wie zal het zeggen. Maar hij loopt weer!
In ieder geval bedankt voor de reactie(s)!
15 jaar
Het wil wel eens gebeuren bij deze motoren dat door slijtage van de startmotor deze een groot magnetisch veld maakt en daardoor de krukas positiesensor die er vlak boven zit in de ar maakt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar