close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort 1996: start niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo heb een ford escort diesel van 1996 (zonder turbo).
De dis. reim was gebroken, 2 kleppen krom.
Kleppen vervangen, alle seals vervangen en kleppen ingeschuurd.
Alles terug gebouwd en op tijd gezet, tdc pen tegen krukas wang, pen in nokkenas wiel en pen in brandstofpompwiel.
Maar de motor start nu niet meer geen geen enkel teken van een verbranding.
Verstuivers getest, gaan open opo +- 125bar = goed?
Wartels los gehaald bij verstuivers, komt diesel uit tijdens starten.
Kompressie gemeten in bij alle 4 18 bar moet 28 bar zijn ? is dus iets te laag mar moet toch een teken van verbranding geven.
Andere accu in en bij gezet, gloeibougies vervangen, functioneren goed.
Maar nog steeds start de motor niet?
Waar kan het probleem nu nog in zitten?
bvd
Ewald

Geplaatst door

Ewald_perry (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi ewald
start de motor niet of slaat hij niet aan
draait de motor rond als je start?
gr anne

EZINGA2982 0
badge

20 jaar

Motor draait rond maar slaat niet aan geeft dus tijdens het starten (dan draait de motor wel rond) maar geeft totaal geen teken van een verbranding.
gr Ewald

Ewald_perry 0

20 jaar

toch nog een keer checken of hij op tijd staat

groeten
marc

Drufus2405 0
badge

20 jaar

al zeker 5 maal juist op tijd gezet.
Even voor de duidelijkheid;
Krukas hoogste punt = pen onder brandstofpomp in schroeven en krukaswang tegen pen aan draaien.
Nokken as = pen door wiel en in kop steken = cilinder 1 compressie. cilinder 4 tuimelen.
Brandstofpomp = pen door wiel en in huis steken = inspuiten cilinder 1.
Daarna pomp ontluchten dmv hand pomp op filterhuis totdat brandstof uit retour leiding van pomp komt.
Volgens mij is dit juist?
gr ewald

Ewald_perry 0

20 jaar

Pen voor krukas kan verkeerd zitten.Verwijder injector 1 en steek er een lange smalle schroevendraaier in en tracht zo het bovenste dode punt te vinden dan wat terugdraaien en pen voor krukas monteren

geert3496 0
badge

20 jaar

Kop verwijderd motor laten draaien met verstuivers en zonder kop, verstuivers werken goed.
Je hoort de verstuivers ratelen.(motor draait nu wel iets sneller zonder weerstand)
Krukas TDC weer opnieuw opgezocht en pen geplaatst.
Cilinder 1 in TDC is wang tegen pen.
Kop wer terug geplaatst en riemen afgesteld op tijd, motor slaat nog steeds niet aan.
Is het toerental wel hoog genoeg tijdens het starten??
Hoor de verstuivers nu niet ratelen. maar de wervelkamers zijn wel nat, dus er wordt wel diesel ingespoten.
Ik weet het even niet meer, ben van plan om een geheel andere kop op de motor te plaatsen.
Hebben jullie nog enig advies?
BVD Ewald

Ewald_perry 0

20 jaar

probeer het eens met een beetje remreiniger dat verbrand sneller
kijken of hij dan wel wil aanslaan
gr anne

EZINGA2982 0
badge

20 jaar

check even met een spanningszoeker of de gloeistiften ook daadwerkelijk stroom krijgen
is dit al zo'n pomp met electronica erop ?
blijven pompen op het opvoerpompje tijdens het srten wil ook nog wel eens helpen

groeten
marc

Drufus2405 0
badge

20 jaar

Probleem gevonden, brandstoffilter huis is gescheurd.
Hierdoor kan men niet goed ontluchten en blijft er lucht met de brandstof mee komen.
Bedankt voor het mee denken en de reakties.
Mvg Ewald

Ewald_perry 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.