Hallo,
Ik ben Kayn, kom van Belgie en dit is mijn eerste Ford ;)
Het gaat dus om een Ford Focus 2.0 16v Ghia 130pk (Model 1998-2001 dacht ik?) 5deurs.
Bij stationair draaien start hij bij koude motor dus wel goed aan 1000-1200tr/min maar als de motor warm is loopt hij maar aan 700tr/min en lijkt het soms alsof ie gaat stil vallen? soms valt hij ook wel eens lager dan 700 en knippert het lichtje van de batterij aan en meteen weer uit..
Ook wanneer ik afrem en koppeling indruk geeft de auto blijkbaar automatisch gas? Dan loopt het toerental op tot 3000tr en soms wel tot 3500-4000tr houd het 1sec vast en dan weer normaal, wanneer ik de koppeling loslaat zakt hij ook meteen trouwends. Mensen kijken nogal raar wanneer dit gebeurt bij ieder stoplicht enzo :p
Ik heb het gaskleppenhuis al schoongemaakt (was niet erg vuil), ben vanplan de stationairregelklep ook schoon te maken maar moet hiervoor een krik zoeken want kan er zo niet bij.. Hoe reset ik het best de sturing? Heb al paar x de -pool afgekoppeld voor eventjes en terug aangekopelt. De wagen vraagt om de keycode, is dit dan gelukt? Want ik las dat het toerental wanneer je de eerste keer start moet oplopen tot 2000? Dit gebeurt namelijk niet.
Grtz.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb ondertussen alweer 500km achter de rug en heb ook ontdekt dat het gas 'Blijft hangen' In 4de rijdt hij gewoon 50, ik kan afremmen en dan neemt hij terug zijn 50 aan.. In elke versnelling is dit zo.. 5de loopt ie gewoon aan 60 alsof er cruise control op zit.. wat niet zo is ;p
Update:
De nullastregelaar schoongemaakt, auto blijft 'gas' geven wanneer ik afrem en tot stilstand kom te staan met koppeling ingedrukt.. Ook blijft de wagen aan 2100tr/min in iedere versnelling nu rijdt hij al 60 wanneer ik in 4 zit en geen gas geef. het wordt er dus erger op, iemand enig idee?? Wat voor sensor er mss niet goed meer is? of hoe je de sensoren kan uittesten met meettoestel ofzo? om te zien of ze nog goed zijn?
10 jaar
Controleer de carterontluchtingslang deze worden poreus en worden samengezogen en hierdoor krijg je ook rare dingen vooral doordat ie meestal gescheurd is en dus valse lucht aanzuigt.
Succes
Welke is dat juist? :p zitten heeeeeeeel veeel slangen.. Bedankt voor de reactie trouwends ;) Ik ga zo maar even alle slangen langs kijken als er een gat in zit, als ik die carterontluchtingslang vind, mag ik die afnemen om te reinigen? of moet die erop blijven?
10 jaar
Gaat het over deze slang?
Deze komt van de bovenkant van de motor en gaat naar het luchtfilter.. Ik voel aan deze slang geen beschadigingen/scheuren
[url=http://postimg.org/image/fr0h6pm77/][img]http://s29.postimg.org/fr0h6pm77/2014081...[/img][/url]
10 jaar
Ik lees net dat de nullastregelaar soepel te bewegen moet zijn door met een schroevendraaier erop te drukken, echter bij mij ging hij maar 1mm in, de veer bewoog bijna niet toen ik dit deed. Heb ik deze dan mss niet genoeg schoongemaakt? blijft de 'klep' hangen zodat deze niet goed werkt? anders haal ik hem er zo nog even af.. en mss harder drukken met de schroevendraaier dat de roetvorming in de doorgang afbreekt? kan hier namelijk met niks bij om het te cleanen, enkel reiniger ingespoten en met een oorstokje wat roet afgeveegt
10 jaar
Niemand?
10 jaar
Oplossing gevonden als het iemand intereseert, toch een scheur in 1 van alle slangen (De onderdruk slang ofzo?) Moet die blijkbaar bij ford zelf gaan bestellen.. Voorlopig opgelost met ductape :D Bedankt voor de hulp.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar