close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Focus 1 1.6 zetec-s bwj; 2000 kleppendeksel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16 V (zetec-s)

Na het vervangen van zijn distributie heb gemerkt dat er onderaan van zijn DB deksel een klein lekkage is, ik moet wel toegeven dat de dichting van zijn kleppendeksel niet is vervangen, maar de vraag is bovenaan op zijn kleppendeksel links loop een kabelboom door een plastieken beschermkap, maar hoe demonteer je deze beschermpkap, ben bang dat ik deze kapot zou maken.
kleppendeksel is schoon droog maar misschien lekt deze aan zijn distributiezijde, of eventueel aan zijn dichtingen van zijn nokkenassen, maar dat is toch heel miniem als het daar toch zou lekken, daarvoor was helemaal geen lekkage.
i.v.m. zijn dichting, mag ik dan vloeibare pakking ook gebruiken, of moet dat toch een dichting zijn.
Heb 5 W 30 gebruikt.
Voor derest loopt de motor perfect.
Gr.
Jantje

Geplaatst door

firedriver (335)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien krukaskering, weet niet met hoeveel (gepast)geweld de krukasbout is los gedraaid.
Meestal zitten deze heel erg vast, en krijgt de kering er ook best wel van langs.
Bij mij (Focus Mk2 1.6) hebben ze de bout warm gestook, en daarom gelijk de krukaskering vervangen.
Hoop het niet voor je, wat dan moer de D-riem er weer af.
Het is slim om als je de D-riem vervangt, er ook gelijk een nieuwe kleppendeksel pakking in te monteren. de kans is anders best groot dat hier op gaat lekken

Mansie 10

10 jaar

Dag Mansie,
Je hebt gelijk jongen, zal zeker doen, komende zondag gaat het gebeuren, bij demontage van de DB heb ik zijn krukasbout niet moeten warm stoken, bout ging tamelijk goed los.
Maar na het vervangen van zijn kleppendekseldichting zal ik de motor eens draaien, en als er toch lekkage is aan zijn krukaskeerring zit er niets anders op dan deze te vervangen.
Zeg Mansie, die kabelboom dat vertrekt vanuit zijn injectors en over zijn deksel (linksboven) loop zit vast aan een pvc onderdeer, kan je mij een tip geven hoe je dan de linkerkant van de kleppendeksel goed omhoog kan lichten, en zijn stekker van de nokkenassensor moet er ook af, het zal 2 keer niets zijn maar je moet het weten ?
Het is ook voor mij dat ik de eerste keer aan een Zetec-s motor werk, maar valt best goed mee.
Dikke gr.
Jantje

firedriver 335

10 jaar

Deze kabelboom krijg je eronderuit door de de benzineleidingen even los te halen wel voorzichtig breekt snel af bij de brandstofrail!en dan kan je het plastieke steun een slag draaien en dan kan de kabelboom eronder weg.

Succes

lennart1585 0
badge

10 jaar

Ok lennart1585,
Dan maar zondag deze vervangen en maar hopen dat de lekkage opgelost is, kan niet anders. laat zeker iets horen.
Dikke gr.
Jantje

firedriver 335

10 jaar

Is gelukt lennart1585, en de stekker van zijn nokkenassensor moest ook eraf, na het vervangen van de nieuwe had ik toch nog een klein lekkage, dan maar de spel opnieuw gedemonteerd, bekeken en terug erop gezet, een ritje meegemaakt en dan weer een controle uitgevoerd, voorlopig geen lekkage, heb wel tegen de eigenaar gezegd om het in de gaten te houden en als er toch eventueel een lekkage is dan maar voor alle zekerheid zijn krukasdichtingsring en dichtingen van zijn nokkenas en dan moet het toch ok zijn, moet dan wel een nieuwe krukasbout bestellen omdat het rekbouten zijn, dus laten we maar hopen dat het niet meer lekt, op zich valt deze werk zelfs heel goed mee.
Wat ik wel opgemerkt heb wanneer zijn motor stationair draait deze dan een licht schommelend toerental heeft en dat alleen als je een beetje aan zijn stuur draait, en wanneer zijn motor nog niet zijn bedrijfstemperatuur heeft bereikt, eigenaar zei dat deze wagen dat al deed bij aankoop.
Laat nog iets horen.
gr.
Jantje

firedriver 335

10 jaar

Voila jongens lekkage is verholpen.
Gr.
Jantje

firedriver 335

10 jaar

Dag jongens,
Toch nog een klein lekkage, een pak minder dan de vorige keer, zal eens zijn DB deksel eraf nemen, Multi V-riem terug monteren en dan zijn motor laten draaien, en maar kijken waar er nog een klein beetje olieverlies is, controle van kleppendeksel, nokkenaskeerringen en zijn krukaskeerring, krukasbout heb ik daarvoor niet moeten warm stoken en ging tamelijk goed los, eerst geprobeerd met een nieuwe kleppendekselpakking, en daarna met vloeibare pakking.
Dus zijn DB deksel eraf en maar blijven kijken, meer kan ik niet doen, heeft de vorige eigenaar misschien dikkere olie gebruikt, maar dat zal zeker niet de oorzaak zijn, éénmaal ergens een kleine openng en we hebben prijs hé.
Zal zeker iets laten weten.
Gr.
Jantje

firedriver 335

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.