Ford Fiesta: stilgevallen start niet,meer wel brandstof en vonk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.25

fiesta is rijdend stilgevallen hij vonkt wel krygt benzine en gaat goed rond maarslaat niet aan????
wie o wie kan mij verder helpen, ik weet t ff niet meer alle sensors heb ik al schoongemaakt

muis061081

Geplaatst door muis061081 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Doktor (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe heb je beide gecontroleerd?
Is de distributieriem nog heel?
Is het wel benzine, of zit er wat anders in?

Suc6

muis061081 (0), 14 jaar geleden

distributieriem is heel , er zit benzine in en bougies eruit gehaald gestart ze vonken en waren nat van benzine, leidingen losgehaalt overal brandstof.

muis061081 (0), 14 jaar geleden

de fiesta heeft ook airco, maar dat lijkt me verder geen oorzaak, als je hem start is het geluid van bijna aanslaan er ook niet.
heeft er iemand misschien een schema met de punten om op tyd tezetten, kan ik dat ook checken,maar aangezien alles draait en de riem heel is en ook op spanning staat lijkt t me niet dat hij versprongen is,hij verspringt toch nooit meer als een paar tandjes en zou hij dan toch gewoon beroerd moeteen lopen inplaats van opeens niet meer???/

muis061081 (0), 14 jaar geleden

de sensor die schuinonder de startmotor zit was wel vuil en op de kop zitten een paar puntjes in,,,,is dat t dan missss/????

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Puntjes op tijd zetten hoef je niet te doen. Die zitten er tegenwoordig niet meer op.

Demonteer de bougies, maak ze schoon en droog. Motor even droog starten zonder bougies en dan bougies weer monteren. Start nu niet meer dan 3 seconden en demonteer de bougies weer. Zijn ze zijknat? Dan is hoogstwaarschijnljk de koelvloeistof temperatuur sensor de boosdoener.

Kan ook nog de map-sensor zijn. Dat is een zwart kastje dat met een slangetje verbonden is aan het inlaatspruitstuk.
Is dit slangetje heel en niet verstopt?

muis061081 (0), 14 jaar geleden

hoe kan ik de koelvloeistoftemp sensor uitsluiten of moet ik die dan gewoon vervangen of is losnemen van de stekker voldoende.
als de motor rond draait maakt de motor een zoom geluid ik hoor bij t lucht filter ook niet het aanzuigend geluid wat je normaal hoort

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan ben ik bang dat de distributieriem gesprongen is.
Haal de olievuldop op het kleppendeksel los. Laat iemand de motor starten. Draait de nokkenas? Zo, nee, distributieriem kapot.

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

als de bougies nat zijn (benzine) dan heb je geen goede vonk anders zou de benzine onsteken ,of hij verzuipt
succes jan

muis061081 (0), 14 jaar geleden

de riem is heel alles draait, ik heb net de motor droog gedraait en de bougies schoongemaak 3 sec gestart,terug eruit gehaalt en waren niet overdreven nat ze blonken om t zo maar tezeggen, ik heb alle slangen doorgeblazen ook geen succes.,,de nokken as draait de zuigers gaan ook op en neer, de auto heeft 90000km gelopen dit is ff ter info,,,,bedankt voor alle info, hoe meer hoe beter,,,er zal wel iets bijzitten wat straaks de oplossing is.
zekeringen zijn allemaal goed
riem is heel alles draait
hij krygt benzine
hij vonkt
je hoort de benzine pomp draaien ook nadraaien na einde starten.

sensors schoongemaakt
alleen degene schuinonder de startmotor heeft wat ingeslagen puntjes op t uiteind
alle tanden zitten nog op de riem dus geen dolslag.
wie o wie kan mij helpen???
alvast bedankt

muis061081 (0), 14 jaar geleden

na testen van de bougies ontvlamde de benzine die uit de cilinder kwam dus ik ga ervan uit dat de vonk sterk genoeg is

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=muis061081]na testen van de bougies ontvlamde de benzine die uit de cilinder kwam dus ik ga ervan uit dat de vonk sterk genoeg is[/quote]
ja maar dan heeft de vonk geen weerstand van compressie ben daar ook al verschillende keren de mist mee in gegaan,controleer toch je rotor maar eens op doorslag
succes jan

muis061081 (0), 14 jaar geleden

het is een dis blok

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=muis061081]het is een dis blok[/quote]
sorry dan heb je geen rotor ook gaat de bobine wel eens stuk maar dan slaat hij meestal op 2cilinders aan
succes jan

Doktor (0) PRO, 14 jaar geleden

En anders compressie meten,

muis061081 (0), 14 jaar geleden

tja morgen ga ik de kleppendeksel er maar afhalen en kijken of tie niet doorgeslagen is , ik denk zelf dat t dan daar moet zitten aangezien hij wel zonder rare bijgeluiden rond draait, en dat kan ook als hij de stooters aangort heeft geslagen,,verklaart dan ook het niet aanzuigluid van de filterbak,,,bedankt voor de tips en morgen horen jullie t wel hoe de zaken ervoor staan.

muis061081 (0), 14 jaar geleden

zag er allemaal als nieuw uit onder t klepedeksel, beetje jammer

muis061081 (0), 14 jaar geleden

compressie 3x gemeten uitslag bij alle 4 geen compressie
3x test gedaan 3x 0
en nu??????

muis061081 (0), 14 jaar geleden

ik heb al voor een anderblok gekeken was maar 400 euri met 3 maanden garantie, ik denk dat dat t goedkoopste is,wat jullie?

hij heeft wel airco nu maar dat maakt verder niet uit kwa blok en kabels toch,,of wel??

kombikart (0), 14 jaar geleden

[quote=muis061081]compressie 3x gemeten uitslag bij alle 4 geen compressie
3x test gedaan 3x 0
en nu??????[/quote]
Vind het een beetje raar dat hij op alle 4 geen compressie heeft. Op 1 of 2 cilinders snap ik nog maar alle 4 vind ik vreemd.
Weet je zeker dat alle zuigers op en neer gaan en de kleppen openen en sluiten op het goede tijdstip.
Je zegt dat hij rijdend gestopt is, dus er moet iets zijn waardoor opeens de compressie weg is, en dan kom ik toch uit bij de distributie met daaraan vast de kleppen.
Staat alles nog op tijd. Zou zo maar kunnen dat hij versprongen is.

Gr Fred

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Krukas draait, riemt draait, nokkenaswiel draait....................

Draait de nokkenas wel mee? Is de meeneem spie niet uitgedraaid, o.i.d. ?

Alle 4 cilinders geen compressie is vreemd !!

Ben benieuwd..

S6

Ralf

kombikart (0), 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Krukas draait, riemt draait, nokkenaswiel draait....................

Draait de nokkenas wel mee? Is de meeneem spie niet uitgedraaid, o.i.d. ?

Alle 4 cilinders geen compressie is vreemd !!

Ben benieuwd..

S6

Ralf[/quote]
Das idd ook nog een mogelijkheid. het lijkt wel of alles draait maar dat is dus niet zo dan.

Gr Fred

Knight Rider (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=muis061081]de sensor die schuinonder de startmotor zit was wel vuil en op de kop zitten een paar puntjes in,,,,is dat t dan missss/????[/quote]
als de wagen 90.000 km gereden heeft, heb ik mijn twijfels over de distributieriem (deze moet pas elke 150.000 km vervangen worden bij 1.25 zetec)

de sensor schuinonder de startmotor is de krukaspositiesensor. (CKP-sensor)
ik weet niet goed wat je bedoeld met "op de kop zitten een paar puntjes in`
de sensor zou vlak moeten zijn, het enige dat hij kan hebben zijn 3 heel kleine uitsteeksels. deze zijn bedoeld om de benodigde luchtspleet (afstand tussen sensor en vliegwiel) te houden bij plaatsing van de sensor.


http://img17.imageshack.us/img17/2995/fi... (blokkering nokkenas)

http://img17.imageshack.us/img17/453/fie... (deze stand zou een richtpunt kunnen zijn voor het BDP, niet voor vervanging van de riem.

let op!! bij het losmaken van de krukasbout

het is mogelijk dat bij de 1.25 zetec het distributietandwiel op de krukas door de krukasbout op zijn plaats blijft zitten. Er zijn zetec-motoren die GEEN spie voor het distributietandwiel hebben.
Heb het zelf ervaren bij puma 1.4 zetec, dus het is goed mogelijk dat dit ook is bij 1.25 zetec

zal het topic nog eens doornemen om een licht op uw probleem te werpen.

muis061081 (0), 14 jaar geleden

ik heb t kleppendeksel eraf gehad en het geheel rond gedraait met een sleutel alles draait zakt in wanneer moet en ik heb 4 staven in de cilinders gestoken(in het gat waar de bougies inzitten) en rond gedraait en die zie je ook netjes mee op en neer gaan,dus ja,,,,ik heb ook op mn eigen auto de compressie gemeten want ik twijfelde aan de meter maar die gaf het wel goed aan(alhoewel die ook geen 50000km meer mee gaat denk haha).
dus ja ik ken nog kijken of tie geen tandje is versprongen maar ik twijfel daaraan want dan zou t toch niet zo gek zijn...ik kryg via onderdelenzoeker al motors aangeboden met garantie voor 300euri dus ja,,,ik geef de moet nog nie op want ik wor er nie goed van dat ik er niet aanuit kom dus ik ga zeker nog ff door,,,,bedankt voor de tips en hoop op meer

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Goede avond ,hoe is het afgelopen met blok? V olgens mij zijn de kleppen krom ,als je de motor start gaat het weerstands-loos in het rond. De distributie staat op het oog wel goed maar staan de assen dat ook? Die sensor bij het vliegwiel wordt vaak vuil met slijpsel en schoonmaken is altijd goed. Probeer hem zo dicht mogelijk bij het vliegwiel te plaatsen 0,5 mm. Wat een plaats om dat ding daar te plaatsen! Toch ben ik nieuwgierig wat er nu aan de hand was !!! Groeten Jan

muis061081 (0), 14 jaar geleden

heeft er iemand een schema om de dis riem tevervangen, avb

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.