hallo
weet er iemand raad op het volgende probleem
ik heb hier in de werkplaats een ford focus staan,en als je 100 km per uur rijd +_ 3500 ppm
gaat de temp meter van midden stand met een schok beweging naar het rode gebied
als je het gas weer loslaat zakt hij meteen weer naar midden stand
wij hebben al vervangen cq gewisseld waterpomp thermostaat radiateur tempsensor in de kop tussen 2 de en 3 de cilinder koelsysteem gespoeld instrumentenpaneel van een andere focus geplaatst maardit alles geeft geen
verbetering.
ook hebben we een cilinderkop test gedaan .
weet er iemand raad ?
bij voorbaad dank groetjes Gavin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de motor temperatuur als hij naar rood schiet?
Werken de koelventilatoren goed? controleer vooral de stekker op het koelventilatormantel, wil wel eens een pootje wegbranden.
Gebruik een 74* thermostaat.
Zorg dat het kleine slangetje wat achter de bobine aangesloten zit wel goed open is.
Vul het systeem met een vacuum aparaat.
Anders kan je nog een wijzigingset voor de waterslangen aanbrengen, nummer: 1139359. In TSB 5/2001 staat het een en ander vermeld.
Hier nog een foto van de plek waar de slangen aangepast moeten worden, de slang met het zwarte pijltje moet er dus tussen gezet worden.
suc6
[quote=berendonck]Wat is de motor temperatuur als hij naar rood schiet?[/quote]
de temp is dan 90 graden en dan met een schok naar rood tot dat je het gas weer loslaat dan meteen weer 90 graden
Beschadigde draad van de temperatuurvoeler, deze komt bij een bepaalde resonantie tegen massa.
(denk ik)
mvg,
Hans.
Had ik vandaag al opgeschreven, maar waarschijnlijk vergeten te verzenden. Sorry!!
Ik had geschreven; Temperatuur sensor of bedrading of nog een luchtbel aanwezig, of de oplossing van Markus proberen.
Hier hetzelfde probleem,al een oplossing gevonden?
Dit lijkt mij ook een probleem van lucht. Weet niet hoe je het systeem vult, maar wij doen dat met vacuum.
De aanpassing van de slang is naar mijn idee alleen voor een 1.4 16v ?
Wat ook werkt is in de nieuwe thermostaat een gaatje van 4mm boren.
Dan hoef je de slang niet aan te passen.
Scu6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar