Ik heb een ford focus ghia 1800 van het bouwjaar 2000. Als ik deze start dan trilt de auto van binnen heel erg dit is zelfs te voelen in de stoelen, stuur en te zien in de achteruitkijkspiegel. Als de auto na verloop van tijd warm is wordt het wat minder maar het trillen is niet weg. wie kan mij vertellen waar dat trillen aan kan liggen. Alvast bedankt voor jullie moeite
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien loopt de motor niet mooi stationair doordat er 1 cilinder niet helemaal meedoet? lijkt me dan toch verstandig om dit eens bij een garage te laten controleren.
Suc6
Dit is het helaas niet heb ik al na laten kijken. De garage denkt dat het te maken heeft met de resonantie.
16 jaar
[quote=Dave.W]Dit is het helaas niet heb ik al na laten kijken. De garage denkt dat het te maken heeft met de resonantie.[/quote]
Heeft die garage het ook zelf meegemaakt?
Zit er verschil als je met koude motor de koppeling intrapt of niet?
Of als je de motor iets belast met verlichting en voorruit/achterruit verwarming aan?
Is er laatst iets aan de auto gedaan? motorsteun stuk of scheef gemonteerd? uitlaat onder spanning?
Suc6
Er zit geen verschil in als ik de koppeling intrapt bij koude motor.
Als ik bij een koude motor de achteruit verwarming aanzet dan neemt de trilling een fractie van een seconden af.
Als de motor warm is en hij loopt stationair (9000 touren) dan is het trillen weg. Zo gauw je maar ietsjes gas geeft dan is het trillen er weer.
Toen ik de auto kocht zat er een versterker en subwoofer in deze heb ik zelf verwijderd dat is het enige wat er is veanderd aan de auto.
Voor wat betreft de motorsteun deze is niet stuk of scheef gemonteerd. Ik weet niet wat je bedoeld met de uitlaat onder spanning. Ik kan wel zeggen dat als je in de auto rijdt er best wel een hard geluid wordt geproduceerd net als of je uitlaat lek is. Ik je zeggen dat de uitlaat niet stuk is hier is naar gekeken.
Ik hoop dat je me verder kan helpen.
16 jaar
Met de beste wil van de wereld kan ik het probleem hiervandaan niet voor je oplossen, de punten die ik genoemd heb zijn mogelijkheden.
Je zou toch bij een garage het moeten laten controleren.
Suc6
[quote=Dave.W]Er zit geen verschil in als ik de koppeling intrapt bij koude motor.
Als ik bij een koude motor de achteruit verwarming aanzet dan neemt de trilling een fractie van een seconden af.
Als de motor warm is en hij loopt stationair (9000 touren) dan is het trillen weg. .[/quote]
dat is een beste motor die stationair 9000 toeren loopt..
16 jaar
Kan ook zijn een niet goed werkende automatische choke.
Staat de motor wel op tijd.
Is het brandstof verbruik toegenomen.
Resonantie lijkt mij heel sterk omdat het trillen niet helemaal verdwijnt.
Toch eens kijken voor een second opinion.
16 jaar
Rene bedankt,
het brandstof gebruik is inderdaad toegenomen.
als de auto warm is en sationair loopt is het trillen weg. zo gauw je gas geeft dan begint het trillen weer.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar