Een tijdje geleden heb is de pakking van het uitlaatspruitstuk vervangen.
Voor mijn gevoel was dit een een behoorlijke prijzige aangelegenheid!
Een kennis heeft hetzelde euvel en wil deze klus zelf klaren. Wij vragen ons af of een lekkende pakking van het uitlaatspruitstuk te vervangen is zonder het verwijderen van de turbo , EGR en EGR koeler ? Dus eigenlijk alleen de bouten (of moeren) eraf en het spruitstuk een stukje van de motor afhalen zodat de pakking te verwijderen is en daarna de nieuwe weer te plaatsen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je bij alle bouten/moeren bij kunt komen , en alles wil ver genoeg naar achteren kan om alles er tussenuit te halen/schoonmaken is dat natuurlijk het snelst?
probleem is dat in het blok tapeindjes zit waar de spruitstuk overheen zit
hierdoor moet de spruitstuk onder uit om de pakking vatsoenlijk te plaatsen
verder is dat alles achterop het blok zit
en dit niet makkelijk is om lekker bij te komen bij elk boutje en moertje
maar vraag me af om welke pakking het exact gaat dit ivm de motor ook in de peugeot ligt (ford gebruikt deze motor van peugeot/citroen) en me niet kan herinderen dat ik ooit een pakking vervangen heb van de uitlaat
enigste was pakking van de roetfilter ivm roetfilter onderuit moest maar hier kun je goed bij
tja raar
wij hebben er ook nog nooit 1 vervangen,dit komt dus nooit of zelden voor
[quote=trucker0werner]maar vraag me af om welke pakking het exact gaat dit ivm de motor ook in de peugeot ligt (ford gebruikt deze motor van peugeot/citroen) en me niet kan herinderen dat ik ooit een pakking vervangen heb van de uitlaat
enigste was pakking van de roetfilter ivm roetfilter onderuit moest maar hier kun je goed bij[/quote]
Het is de pakking tussen de cilinderkop en het uitlaatspruitstuk. Deze lekt op de meest rechtse cilinder (Als je voor de motor staat).
Ik lees echter op duitse sites dat dit een kwaaltje is van de 2.0 tdci !!!
Afgelopen weekend hebben we e.e.a. even losgemaakt om te kijken of het te doen is, maar volgens ons is het een behoorlijke klus. Wij denken dat alles wat op het uitlaatspruitstuk zit, eraf moet. Dus ook koelvloeistof en olie aftappen....BAH BAH!!
12 jaar
[url=http://motorenprofi.at/Peugeot%20RHR%20T...]motor van bovenaf gezien[/url]
[url=http://s61.radikal.ru/i171/0903/fc/d4e52...]achterkant van het blok[/url]
als dit in de beurt komt dan heb je de dw10bted4
zo nee dan heb je waarschijnlijk verkeerde bouwjaar ben ik bang en zal het eerder om een 2.0tddi gaan
deze is inderdaad anders dan de bovenstaande foto en daarvan durf ik het niet te zeggen
want na 2006 is de 2.0tddi vervangen voor de 2.0tdci dat een dw motor van peugeot/citroen is
laatst genoemde is een 136pk motor
kan goed zijn dat op duitse forums de 2.0tddi wordt genoemd echter kan ik me daar ook geen enkel probleem herinderen (zit op de focusclub.nl forum en daar ook niks echt gelezen)
dat het veel werk werdt had ik wel verwacht
en dat je veel los moet nemen ook
grootste nadeel is dat alles achterop het blok zit
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar