Goedemorgen,
Ben hiervoor al 2 x bij Ford geweest:
a - mengklep verwarwming moest gangbaar gemaakt worden (2010));
b - 3 weken terug mijn auto van Ford weer mee gekregen zonder dat het verwarmingsprobleem is opgelost.
Bij de zelfdiagnose vd auto (stationair en tijdens het rijden) worden geen foutmeldingen gegeven??.
Het oplossen kan wel maar dan moet Ford alle mogelijke oorzaken systematisch gaan onderzoeken, dat kost een flinke zak met geld en tijd, aldus Ford, of een nieuwe kachel (grapje v Ford :-( )
Heeft iemand nog suggesties.
Mvrgr
marcel kunemund
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer het eens bij een andere ford dealer.
Meestal gaat de waterpomp kapot bij de v6,maar dan circuleert ie ook niet en gaat ie aan snel aan de kook.
Motor stationair laten draaien en voelen of de slangen naar het interieur wel heet worden.
@ Postie:
de verwarming van de cougar is gebasseerd op een vacuum-kleppensysteem (via ford world)...geen leiding- systeem.
Door de auto tijdens de ''interne zelfdiagnose'' te foppen, krijg ik wel warmte, maar ze houdt deze niet vast. Bij opnieuw starten vd auto wordt er wederom koude lucht geblazen.
Vermoeden bestaat dat het de stelmotor vd kleppen is...maar deze foutcode wordt niet gegeven.
11 jaar
Dashboard kastje demonteren, zie je tegen de kachelhuis een vierkant kastje zitten, deze regelt de warmte. Deze kan je eventueel los halen en dan met de hand de rgeling bedienen. Kun je proberen of ie dan wel warm word. Warm/koud word met een electromotor gregeld de keuzepositie dmv vacuum.
Thnx....ga ik proberen.....ik hou je op de hoogte..
11 jaar
@Postie
Ben met de Cougar bij een andere Ford dealer geweest met hetzelfde verhaal.
Ze hebben de auto aan de computer gehangen en ook de interne zelfdiagnose van mijn Ford gebruikt
Zij kregen code 24 (dan kan de electromotor (als ik mij niet vergis(1)) zijn, kapotte bedrading (2), en ze hadden het over een module (3)).
Om e.e.a. uit te sluiten moeten ze een deel van het dashboard verder uitbouwen.
De totale kosten om het systeem te laten functioneren zijn fors: tussen de 1000 euro (voor de module) en 1800 voor de electromotor.
Dat gaat het niet worden.
Ik kan het systeem "foppen" waardoor het wel warme lucht blaast...nadeel is dat zolang ik de auto heb dit moet blijven doen (althans in de winter) of totdat het systeem compleet de geest geeft.
Consequentie van het niet repareren is, dat je auto een stuk minder waard is bij een eventuele koop van een nieuwe auto.
probleem bekend....richting bekend....vraag is gesloten
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Cougar of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar