close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford 0: zwarte rook vervolg

Hallo,
mijn focus 1.8 tddi uit 2000 met 210000 km staat bij de garage wegens veel zwarte rook.
Ze wilden de kat leeg maken, maar die was dus al leeg. Nu zijn zij en ik bang dat er veel kosten aan komen.

egr is afgesloten
kat is leeg
turbo blaast geen olie naar binnen (geen olie in intercooler en slangen)
komt goed op druk
verstuivers zijn recentelijk vervangen
motor loopt goed (Behalve als er volgas opgetrokken wordt, wil die af en toe "hikken")
genoeg vermogen
nieuw luchtfilter
nieuw brandstoffilter
sensoren op luchtslangen zijn schoon

Er zit wel een lucht belletje in de brandstof toevoerleiding, maar of die daar nu zo door gaat roken???

Bij de garage zijn ze bang dat het misschien in het blok zelf ligt of dat het aan de brandstof pomp ligt.
Ik twijfel niet aan de garage, maar misschien weet iemand nog iets waardoor die goedkoop en makkelijk minder kan gaan roken.

Ik hoor het graag. mvg Niels

Geplaatst door

boner (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de ECU uitgelezen?
Stel dat er een temp. sensor stuk is en de ecu dus blijft denken dat de motor koud c.q. nog niet vollledig op bedrijfstemperatuur is...
Staat de pomp op tijd?

Santa 0

17 jaar

Hallo, bedankt voor je (snelle) reactie.
Als ik het goed heb begrepen is die vanmiddag aan een computer geweest.
Er zat 1 foutmelding voor een los vacuumslangetje.
De motor loopt mooi, dus het lijkt of de brandstofpomp op tijd staat. Hoe kan je daar anders achter komen??

De warmtewisselaar is er tussen uit gehaald (was stuk).
Temp. meter geeft wel aan dat de vloeistof op tempratuur is. Zal vragen of ze kunnen kijken of temp. sensor van de ecu daar een probleem mee heeft.

Warmtewisselaar moest eigenlijk ook gemaakt worden, maar als er meer stuk is gaat de auto weg.

mvg niels

boner 0

17 jaar

Heb je ook een gebrek aan vermogen??

Postie 0
badge

17 jaar

Is er ook al gecontroleerd of de lambdasensoren wel een juist signaal afgeven ?

RaliasR 0

17 jaar

[quote=RaliasR]Is er ook al gecontroleerd of de lambdasensoren wel een juist signaal afgeven ?[/quote]
Die diesels worden ook steeds gecompliceerder..........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

hallo
De auto heeft geen gebrek aan vermogen.
De lambdasensoren laat ik wel even testen, als die er op zitten.

weer iets vreemds, slang tussen intercooler en spruitstuk eraf, weg rook!!
slang er weer op, weer rook.. Turbo heeft geen speling en blaast geen olie. Intercooler is ook droog. (wat vettigheid maar niet veel) De garage denkt aan iets mechanisch en ik denk dat een 20 jaar oude diesel beter is voor mij...(en voor iedereen. weinig techniek, kan er ook weinig stuk!!!!)

Al het advies is welkom.

Mvg Niels

boner 0

17 jaar

Is luchtsensor links vooraan bij de intercooler/flex manchetten dan wel goed / goed schoon ?

RaliasR 0

17 jaar

Hallo,

luchtcensor bij de intercooler en bij het luchtfilter zijn schoon gemaakt/ontvet.
Als die stuk is, krijg je dan een foutmelding wanneer je de ecu uitleest?

Auto is bij de garage weg. Niets gevonden. Kost geld en geen oplossing. Ben het een beetje zat, dus de auto staat nu te koop. Ik ga opzoek naar een oude auto met heel weinig onzin erop. (een computer moet je mee internetten, niet mee rijden)

bedankt voor alle reacties.

Mvg Niels

boner 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.