close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford 0: airco pomp blijft aan en uit gaan

Hallo,


mijn moede heeft net een maandje geleden een fiesta gekocht.
ze is heel tevreden, alleen blijft de airco pomp vreemd doen.

mijn eerste gedachte was te weinig druk, dat was inderdaad het geval.
na wat zoeken door de airco specialist bleek de radiateur lek te zijn.
deze is dus nu vervangen en het systeem is opnieuw op druk gebracht.

alleen de pomp blijft nogsteeds om de 5 a 10 sec. aan en uit gaan.
de airco koelt verder prima.

ik ben bij de ford geweest en ze wilde gelijk de auto demonteren a 72 euro per uur.
ze wisten me ook niet verder te helpen.

ik heb wel ergens op internet gelezen dat een relai of de druk schakelaar kapot kan zijn.
zou dit het geval kunnen zijn?

vr gr jelle

Geplaatst door

alblas (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zoek eerst eens een bedrijf met verstand van zaken. (gelijk beginnen met demonteren heeft geen nut natuurlijk)
Er moet eerst gemeten worden door welke veiligheid je compressor uitgeschakeld wordt. (als dit geen van alle is, dan zit er ergens een andere storing) Demonteren heeft dan ook geen enkel zin.

Boot 0
badge

17 jaar

Auto niet bij de universeel/dealer gekocht?

Geen garantie?

Santa 0

17 jaar

nee helaas geen garantie helaas.
maar ik zal is informeren bij een garage die daar denk ik wel ervaring mee heeft.

ik had nog wel bij de ford gehoord dat het kon zijn dat de druk veel te hoog wordt.
wat kan daarvan de oorzaak zijn?

hoe kan ik de ralais door meten of de druk sensor testen?

alblas 0

17 jaar

Te hoge druk kan aan een aantal factoren liggen, de meest voor de hand liggende zijn een verstopping in het systeem, teveel koudemiddel, vervuild koudemiddel, niet condenseerbare gassen, om er maar een paar op te noemen.

Mijn eerste indruk is een verstopping, omdat de condensor lek is geweest en de filter/droger niet is vernieuwd kan deze vol met vocht en vuil zitten, de filter/droger heeft een werking van 2 jaar en is dan ook verzadigd.
De filter/droger heeft de taak ! drogen, filteren en tijdelijk opslaan van koudemiddel wat het expansieventiel niet wil doorlaten.

TheoStek 0
badge

17 jaar

ja theo je hebt helemaal gelijk maar er zijn helaas te veel mensen die denken dat een airco geen onderhoud nodig heeft en uiteindelijk voor hogere kosten komen te staan snap ook niet dat iemand een condensor vervangt zonder het filter/droger element te vervangen dat is toch het eerste wat je leer bij je opleiding
alblas gaat je ventilator wel draaien op het moment dat de airco aanstaat dat kan ook nog een factor zijn die je compressor uitschakelt bij te hoge druk

gr
martin

marwess 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.