close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Honda Civic 1.6 i:

Bouwjaar: 1991

Hallo

Ik hoop op een paar professionele reakties
Ik heb vandaag een distributie riem gedaan bij een Honda Civic,omdat deze heel erg klapperde en geluid maakte ik heb de riem eraf gehaald en wat bleek dat er 8 tanden van de riem af waren, nu heb ik de merktekens zelf met een lakstift gezet, omdat ik de merktekens op het blok niet wist. Dit omdat ik zelf bij toyota werk. Na deze reperatie maakt de powerfilter een extreem hard geluid wat voorheen nog niet was. Ik dacht dat dit aan de Timing van de riem kon komen dus heb de merktekens van het blok en krukas poulie gecontroleerd en dit klopte dus de timing was goed.
Maar hoe komt nou dat de Powerfilter een extreem hard geluid maakt nu ineens, echt heel hard wat voorheen nog niet was?

Ps De merktekens waren drie kleine streepjes op de poulie waarvan ik de eerste heb gebruikt als 0 graden punt en dan stond er op de nokkenas poulie up met onderin deze poulie een lang streepje die inlijn stond met een hoekje van plastic op het blok

Vriendelijk bedankt alvast
Rudy

Geplaatst door

Toyota11662 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rudy..de merktekens op de krukaspoulie zijn 4 stuks
Als je van voor/boven op de poulie kijkt,staan links 3 stuks kort bij elkaar.
Enkele centimers verder naar rechts staat nog een streepje,en dat is 0
op het krukastandwiel zelf staat maar 1 merkteken
maar dan moet de poulie verwijderd zijn

h.hannemann 0
badge

19 jaar

Hey Hub, in ieder geval bedankt voor je reaktie. Maar bij een Honda draait de motor linksom omdat de distibutiezijde aan de linker kant van de auto ligt. Die drie streepjes komen als eerst, dus dat lijkt mij dan de nulgraden punt, het punt dus dat hij op tijd staat als je hem in lijn ligt met de nokkenas poulie. Want zo staat hij nu op tijd. Dus volgens jou staat hij niet op tijd nu, maar dan is het vreemd dat hij gewoon goed loopt en rijdt.

Toyota11662 0
badge

19 jaar

Is bij mij bekend dat motor links om draait,dus de drie streepjes is voorontsteking en dan komt pas odp.
ps.die wijsheid heb ik van AUTODATA
Ter contr.effe met schroevendraaier en verwijderde bougies 1-4 cyl hoogste punt zuiger bepalen.

h.hannemann 0
badge

19 jaar

dus als ik het goed begrijp dan staat hij niet goed op tijd, maar hij rijdt wel goed, maar het rare is dat ik hem precies zo erop gezet heb als hij eraf kwam.
En wat is autodata? is dat een site of kan ik daar niet op
Heel erg bedankt voor je reaktie.

Toyota11662 0
badge

19 jaar

Autodata is een "autotechische vraagbaak"

h.hannemann 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.