close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Auto blijft draaien

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15b7

Hallo, ik ben nieuw geregistreed hier, maar heb veel hulp gehad van deze site.
Nu heb ik toch een probleem.
Mijn EJ civic coupe uit 96( 92/95 model ) die blijft even doordraaien als ik mijn sleutel uit het contact haal.
Ook gaan de handrem en accu lapmjes branden, die blijven ook aan.
Tevens blijft ook mijn klok aan.
Ik heb all gefriemeld aan mijn contactblok, maar er gebeurde niets.
Hij blijft ook steeds langer draaien. Als ik de sleutel 2 standen draai voor bijvoorbeeld radio, dan gaat die gewoon aan, doe ik em terug gaat me radio gewoon uit, maar me ramen hebben stroom, en ruitenwissers ook en die 2lampjes blijven aan.
Kent iemand dit probleem?

Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Jazz

Geplaatst door

Jazz (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk het elketisch gedeelt van het kontaktslot wat inwendig sluiteing maakt
Ik stuur je per e-mail een tekening ervan

Vr.gr honda=men

honda-men 0
badge

16 jaar

hoi Chris,
Bedankt voor je mail, maar ik heb gister 2 contactsloten vervangen en alsnog gaat de auto op contakt.
Zelfs zonder Contaktblok, alleen de min pool weer terug op de accu, dan gaat de auto op contakt. Nu hebben we al een hoop doorgemeten en het
lijkt erop dat de pluspool ergens een gesloten circuit heeft. Hij maakt dus ergens aarde ofzo, of er is een relais stuk. Alleen kunnen we deze niet vinden. Alle zekeringen zijn vervangen, de relais vervangen. Ik was dus opzoek naar een kabelboom schema of iets dergelijks, of iemand die dit probleem ooit heeft meegemaakt. Als je weet waar ik zo een schema kan vinden hoor ik het heel graag.
mvg Jazz

Jazz 0

16 jaar

Beste Jazz.

Het is inderdaad een rare storing die hebt. Ziot er soms een alarm of een startonderbreker op? welke aan massa ligt?
Misschien is het hoofdrelais wel stuk, deze voorziet de onsteking, brandstofpomp e.d. van stoom en wodt geschakled door het kontaktslot
Deze zit links onder het dashbord bij de zekeringkast tegen het binnenscherm geschroefd (zit wat moeijlijk)
Het is een relais zwart of grijs van kleur met een brede 8 polige stekker
Misschien als je deze zou vervangen dat het goed komt
vr gr honda-men

P.S. Ik stuur je een afbeelding per mail

honda-men 0
badge

16 jaar

Hallo,
Ik heb geen startonderbreker of een alarm. De grijze grote relais heb ik weggehaald, en toe gebeurde alsnog hetzelfde. Kan het dan alnog aan de relais liggen?
gr Jazz

Jazz 0

16 jaar

Beste Jazz.

Deze storing welke je hebt is wel uitzonderlijk. Als je dit relais werkelijk hebt weggehaald kan je auto n.l. niet starten opdat dit relais de ontsteking en brandstofpomp voorziet van stroom !!!
IK zal proberen een elek. schema voor je te regelen dan kan je zelf nagaan of dat alles klopt in je auto.
Zodra ik deze heb stuur ik je deze

vr gr honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

beste jazz,
Heb je het kontaktslot zelf vervangen of het elek. gedeelte onder aan het kontaktslot ??
Als je accessoires op je auto hebt ( centrale deurvergrendeling elkt. ramen e.d )koppel deze dan af en probeer het dan nog eens

gr honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Hoi,
Ik heb het elecktrische gedeelte van de contactslot/bus vervangen. Dat ronde plastic blokkie met die kabels eraan. Die gaan dan naar het zekeringenkastje. Ik heb de elec.ramen die er later in zijn gezet ook uit gehaald. Alleen de centrale deurvergrendeling zit er nog in. Maar we hebben de plus en de pin losgekoppeld, daar met een multimeter de weerstand gemeten, en die is 0.000. Zoals ik het begrepen heb, moet er een weerstand zijn, omdat de plus anders een gesloten circuit maakt. Klopt dit? Zo ja, nu hebben we bijna alle stekkers los, weer gemeten en alsnog ergens een gesloten circuit. Het rare is ook, dat als hij gestart is, je gewoon alles eraf kan halen, zelfs de minpool en de auto blijft gewoon draaien. Ik word helemaal knetterbek van die auto. Ik hoop op een oplossing.
Mvg Jazz

Jazz 0

16 jaar

Probleem opgelost, het was een kortsluiting in de kabelboom achter de zekeringenkast. Een van de gele kabels die bij de motor in de auto gaan, van die pluggen, die was geknipt en geplakt, alleen niet goed waardoor de weerstand enorm werd, en de kabel dus heet van werd, waardoor die kabel de boel bij elkaar smolt. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Mvg Jazzy

Jazz 0

16 jaar

Oke
Goed gedaan van je, je geeft het tenminste niet op en met meten en logisch denken ben je er mooi uitgekomen

gr honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.