Honda Civic: civic heeft onderhoud gehad en nu start ie niet meer!!

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500 Lsi

Beste iedereen die me uit de brand wil proberen te helpen

Ik heb een civic gekocht die een tijdje stil heft gestaan het gaat om een 1.5 Lsi uit '94.
Toen ik bij de dealer een proefrit maakte was er nix aan de hand behalve een schommelend toerental zodra de motor is opgewarmd.
de naald van de RPM geeft dan tussen 2.500 en 1.500 toeren en gaat constant op en neer.
nou weet ik dat een van de problemen die ik kon verwachten is van een stilstaande lsi de waterpomp dus die heb ik vervangen
samen met de distrubitieriem radiator en alle vloeistoffen..

Ik probeerde daarna de motor te starten en hij krijgt vonk en benzine maar hij slaat niet aan. startmotor is ook prima de timing is ook niet mee geprutst toen de distrubitieriem erop ging, dus wie kan mij helpen want ik snap het niet meer!..

Haikos Hondas

Geplaatst door Haikos Hondas (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Haikos Hondas (0), 13 jaar geleden

oja nog wat extra gegevens over de auto het is een gas geweest die is terug gebouwt naar benzine.

en om het alles sneller te laten lopen geef ik een krat bier of een fles wijn merk naar keuze aan degene die met de werkende oplossing komt.

honda-men (0) PRO, 13 jaar geleden

Beste Haiko,
Meestal bij een variabel toerental bij een warme motor tussen 1500 en 2500 toeren, geeft aan dat deze valse lucht krijgt meestal bij het inlaatspruitstuk ( omgebouwd van gas naar benzine)
Wanneer dit gebeurd kan je dit controleren als de motor loopt en variabel toerental geeft door benzinereinger op de aansluiting tussen inlaatssspruitstuk en ciliderkop te spuiten en zal dat beter stationair gaan lopen.
Voor wat het aanslaan wat hij niet meer doet hier nog een paar tips:
Controleer toch noch eens de timing (i.v.m. verlopen van timing, Riem ??), injectoren controleren, Vacuümslagen op inlaatspruitstuk.
Probleem is moeilijk in te schatten op afstand.

Ik hoor het graag.

gr.
honda-men

Haikos Hondas (0), 8 jaar geleden

Spietje was bij het vervangen van de distrubitieriem ongemerkt eruit gevallen. Na het plaatsen van het spietje en de motor opnieuw op tijd te hebben afgesteld starte de motor weer alleen het schommelende toerental is altijd gebleven.
auto is inmiddels verkocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.