close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Crx: crx motor d16 serie olieverbruik en roken

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: d16

Hallo mensen

Ik heb voor een paar knaken een motor gekocht die ik wil gebruiken voor een project,
Ik was al op de hoogte van het olie probleem en het roken,
Ik wil de zuigerveren en olieschraap veren vervangen,
Kan ik de zuigers er via het carter er uit trekken en monteren door de lager schalen los te draaien?

Voor het vervangen van de klep rubbers moet hiervoor de kop eraf? Wat heb ik nodig aan speciaal gereedschap?
Hebben de klepstellen te veel spelling als er olie langs de rubbers lekt, of heb ik te maken met verdroging?

Groetjes jeroen

Geplaatst door

jeroen22g (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst eens compressie meten dacht ik,dan kun je de toestand v d zuigerveren beoordelen.
Kleprubbers kunnen vervangen worden door perslucht op het bougiegat(luchtkopp. op onderstuk bougie lassen) aan te sluiten(zuiger in bdp),je kan dan de veren verwijderen.

JaapP 0

17 jaar

Het zit zo

Ik heb de motor uit de auto,
Ik weet van de vorige eigenaar dat hij een liter olie verbruikt op 6 tanken brandstof.
Ik ga er vanuit dat je ong 300km met een volle tank doet.
Toch rookt hij behoorlijk,
Ook stinkt hij erg,
Ik wil zeker weten dat als ik de motor opnieuw inbouw dat hij ook zuiver is,
Geen gestink en gerook.
Ik ga eerst de staat van de huidige kleprubbers eens bekijken en evt vervangen.
Mochten de rubbers er nog perfect uitzien dan ga ik over op vervangen van de zuigerveren en schraapveren.
dit lijkt me zo een goed idee.

Groetjes jeroen

jeroen22g 0
badge

17 jaar

De zuigers moeten er vanaf boven uit.Als je de zuigerveren gaat vernieuwen vernieuw dan ook de drijfstanglagers,wan met nieuwe veren is de compressie hoger.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Hallo,

zelf heb ik een Concerto met een d16 motor, met hetzelfde probleem ( 1liter olie op 750 km). Is zo'n reparatie erg duur, of is dat nog een beetje te behappen als student?

Stef2809 0

17 jaar

[quote=Stef2809]Hallo,

zelf heb ik een Concerto met een d16 motor, met hetzelfde probleem ( 1liter olie op 750 km). Is zo'n reparatie erg duur, of is dat nog een beetje te behappen als student?[/quote]
duur al helemaal als jij de onderdelen bij de honda dealer weghaald.

civic1985 0

16 jaar

[quote=Hans4037]De zuigers moeten er vanaf boven uit.Als je de zuigerveren gaat vernieuwen vernieuw dan ook de drijfstanglagers,wan met nieuwe veren is de compressie hoger.

Hans[/quote]
dat niet alleen, als je een motor uit een MK1 hebt gehaald heb jij de motorcode:D16a9. heb je de motor uit een MK2 dan heb je de motorcode:D16z5

wat zijn de grote verschillen:

mk1 heeft geen labda
mk1 heeft betere oliekeringen, waardoor er bij de mk2 vaak een drijfstanglager naar de piep gaat ( ervaring 2x gebeurd ;) )

voordeel mk2. makkelijk te chippen.

civic1985 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.