auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Concerto: distr.riem gebroken, nu problemen

Bouwjaar: 1994

Hallo,
Mijn distributieriem was gebroken (145.000 km), inmiddels is deze vervangen (volgens de garage zijn de kleppen nog in orde).
Met een koude motor loopt ie prima, maar als hij na een paar km warm is loopt ie een beetje onregelmatig stationair en als je gas geeft komt er een gorchelend geluid onder de motorkap vandaan.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik denk zelf aan een probleem in de ontsteking, maar ik zie niet het verband met de gebroken distr.riem.

Groeten, Bob

Geplaatst door

bobbus (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meet eens compressie? Hebben de kleppen niet stiekum tóch een tikje gehad?

Alex218 0
badge

19 jaar

kan met niet voorstellen dat de kleppen geen tik gehad hebben, idd ff compressiemeten

Arnold684 0
badge

19 jaar

staat de riem wel goed afgesteld, zonietkrijg je ook zo 'on geluid

sarabande99 0
badge

19 jaar

Rob je kan beter een lektest uitvoeren dat werkt beter bij kleine kleplekkages dan compressie meting. groet Leo

leo saab 0
badge

19 jaar

Allemaal bedankt voor jullie reactie,
ik heb gezocht naar compressiemeters, maar de meeste zijn niet zo nauwkeurig. Dit zou ik denk ik dus het beste bij een garage kunnen laten doen.
Hoe voer je zo een lektest uit? en wat heb je er voor nodig?
groeten, bob

bobbus 50

19 jaar

Bij een lektest word er perslucht in de cilinder geblazen door een bougiegat.
Waar je dan de lucht hoort ontsnappen zit het lek.
Blazen in carter zuiger of veren lek.
blazen in het uitlaatsysteem uitlaatklep lek.
En als het blaast in het inlaatspruitstuk dan is er een inlaatklep lek.
Goede en snelle manier om een lek op te sporen

Hans4037 0
badge

19 jaar

Let wel op dat je dit met een warme motor doet aangezien het probleem zich dan ook pas voordoet!
Pas op je handen

Wauter 0
badge

19 jaar

Ja,juist.

flow 0

19 jaar

okee, het heeft even geduurd,
maar alle tests zijn uitgevoerd.
Compressie is perfect, lekt nergens en de timing van de riem staat ook goed.
tevens zijn ook de bougies vervangen, maar het probleem is er nog steeds.
ik zit er aan te denken om mijn bougiekabels, verdelerkap en luchtfilter te vervangen.
Schiet ik daar iets mee op, of zijn er andere dingen die ik nog kan nalopen?

bobbus 50

19 jaar

Hoi Bob het zit je niet mee,verdeelkap en kabels zijn bij een slechtlopende motor een optie maar heeft natuurlijk niets te maken met het vervangen van de distributie,ik weet niet wat voor ontsteking type er op zit maar zou deze van tijd af kunnen zijn?
Groet Leo

leo saab 0
badge

19 jaar

controleer de ontsteking even.

flow 0

19 jaar

okee, ik heb al het een en ander vervangen, wil nu mijn kleppen gaan stellen maar ik weet de voelermaten niet.
Welke maten moet ik aanhouden? (concerto 1.5i 16V 1994)

bobbus 50

19 jaar

Hoi Bob ik ben een poosje weg geweest,ik zie dat je honda nog steeds niet goed is.
De klepspeling koud gemeten is: inlaat 0.17-0.22 mm
uitlaat 0.22-0.27 mm
Groet Leo

leo saab 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Concerto of stel zelf een nieuwe vraag.