Hallo heren (en misschien dames).
Ik heb enkele vraagjes want ben radeloos.
Ik hobbel al 3,5 jaar van de ene miskoop naar de andere en heb 12 auto's gehad die allemaal geweldig waren volgens de verkoper maar die me daarna toch weer bergen geld hebben gekost aan reparaties, waarna ze meestal uiteindelijk met voor veel geld nieuwe onderdelen op de sloop belandde omdat ik nu eenmaal een ander niet wil bedonderen met mijn ellende.
Heb zelf helemaal geen verstand van auto's (maar dat was al duidelijk denk ik) , echter door medische problemen van mijn vriendin en stiefzoon die in limburg wonen (en ik zelf in rotterdam) kan ik absoluut niet zonder betrouwbare auto.
20 januarie de grote stap gemaakt en heb bij de honda dealer in rotterdam een civic gehaald van 2002 met 6 maanden bovag.
Ik heb mijn vtec-e van 96 ingeruild (beste auto die ik tot nu toe gehad heb) en reed met een "zo blij als een klein kind" gevoel de deur uit daar.
Bij de proefrit had ik al wat puntjes ontdekt waar ik me aan stoorde en zou allemaal opgelost worden.
Omdat ik naar limburg moest heb ik de auto 2 weken later gebracht (2 weken waarin ik met zware tegenzin in deze auto gereden heb)
Er zijn nieuwe banden onder gegaan en cv in achterdeuren is gerepareerd maar er zijn nog meerdere punten....
1.
De auto vertikt het om op de snelweg rechtuit te rijden.
Op de snelweg ben ik constant aan het sturen, de auto trekt dan bv licht naar de rechterkant van de weg en als ik dan met de allerkleinste beweging van het stuur corrigeer gaat hij naar links trekken en daar zit NIETS tussen met als gevolg dat ik steeds 2 uur lang zit te corrigeren als ik naar limburg rij wat dood en dood vermoeiend is.
De dealer zegt dat dit komt omdat de auto eps heeft ,maar je maak mij toch niet wijs dat honda auto's geleverd heeft die niet rechtuit kunnen rijden ?.
Ze hebben hem uitgelijnt maar dit heeft niets geholpen.
2.
De bestuurdersstoel heeft speling.
Als voorwaards/achterwaards beweeg dat zit er flinke speling in de bestuurdersstoel me als gevolg dat ik dus bij elk stoplicht (mits het op rood staat :-) de stoel een stukje naar voren kantelt en bij stilstand weer terug.
Ik vind het ten eerste zeer irritant, en het geeft me geen veilig gevoel.
De hondadealer zegt hier over, dat kunnen we helaas niet maken maar zijn ze dat niet verplicht onder bovag ? of desnoods vervangen want ik moet door financiele omstandigheden echt een aantal jaren met deze auto doen en zie me zo niet een jaar of 4 wiebelen plus het risico dat het erger word.
3.
Ik hoor het druklagertje van de koppeling en soms bij optrekken trilt de auto een klein beetje, commetaar van de monteur van de dealer is slechts ach er zal dan een beetje vuil in het lagertje zitten en ze hebben de koppeling ontlucht maar ik vrees dat dit me na de garantie toch weer geld gaat kosten dus vraag me af of men dit niet gewoon onder de bovag moet maken ?.
4.
Kraken bij schakelen.
Hoe kouder het is hoe rotter de auto het eerste kwartier of zo schakeld.
Bij normale koude start kraakt hij een beetje bij meerdere versnellingen en als het erg koud is buiten word het zelfs behoorlijk en ook wil hij dan moeilijk in zijn achteruit.
Het gaat er bij een goed warme motor wel uit, maar zelfs de 1.5dxi van 91 die ik 3 auto's geleden had schakelde beter met koude motor.
Dacht zelf dat de bakolie vervangen moest worden maar dat is reeds gedaan zeggen ze bij de afleverbeurt.
Is dit normaal bij een auto met net iets meer dan een ton op de teller ???
Verder zijn er nog diverse dingetjes mis met de auto maar daarvoor gaat hij volgende week voor de vierde keer terug.
Ik dacht dat bij de dealer kopen iets van zekerheid gaf maar heb nu al mijn zakken vol van deze auto en heb ze zelfs al gevraagt de auto terug te kopen maar daar zien ze weinig in.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die iets van deze klachten af weten en/of weten of dit allemaal zo maar kan met bovag garantie.
bvb dank voor het eventuele meedenken want ik zit hier echt mee en heb er echt veel verdriet van.
Deze aanschaf had een feestje voor me moeten zijn, en had het idee voorlopig geen garage meer te zien maar helaas.
Ferry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Terug brengen en staan laten, als hij klaar is bellen ze maar, en ze zorgen maar voor een leen-auto!
Gr. Harry
De eerste keer heeft hij er twee dagen gestaan en ik moet zeggen dat ik ook een vervangende auto gehad heb die ik eigenlijk het liefst nooit meer ingeleverd had al was het dan een jazz.
De keer er na is er alleen mee gereden omdat hij herrie maakte bij 110 en vreselijk trilde en dat was de eerste keer niet weggegaan .
Derde keer zijn er nieuwe banden onder gegaan en heb ik op gewacht en volgende keer ok weer vervangend vervoer maar ik wil eigenlijk gewoon lekker in mijn eigen auto kunnen rijden zonder stress en ergenis.
Ferry
15 jaar
Beste Ferry,het constant moeten corrigeren van t stuur komt van het zgn EPS (electrical power steering) een bij meerdere merken voorkomend probleem.de ene auto heeft t sterker dan een andere van t zelfde type.Er zijn in t verleden stuurhuizen vern. voor garantie,maar daar komt jouw auto nu helaas niet meer voor in aanmerking(leeftijdstechnisch)Enige alternatief is nu vervangen of vernieuwen.De dealer kan nog proberen of resetten en/of uitlijnen soelaas biedt.Kwaad kan t ''kleven'' van t stuur overigens niet.
De ruimte op t frame van de stoel is te verhelpen door een modificatie uit te voeren waarvan de dealer de info nog wel moet hebben.
Natuurlijk mag een Honda met deze k.m.stand niet kraken tijdens t schakelen..Mi. moet dit probleem opgelost kunnen worden door de versn.bak te verversen met de bij de dealer welbekende M.T.F.-3 olie(specifiek Honda)
vertrouwend op een goede afloop , groeten Geert
Hoi Geert
Bedankt voor deze toch wel ietwat verontrustende reactie.
Wat de eps aangaat snap ik een stukje van de text niet, er zijn stuurhuizen vervangen maar kom ik niet voor in aanmerking en enige alternatief is vervangen of vernieuwe, bedoel je van het stuurhuis ?.
De auto is bij een vorige reparatie sessie uitgelijnt (tenminste dat zegt men maar stuur stond iets naar links en nu nog steeds) .
Het kleven kan dan misschien geen kwaad kunnen maar er is op de snelweg geen meter rechtuit te rijden met de auto en even relaxed het handje los op het stuur is er niet bij je bent konstant aan het "werk" , zelf was ik al bang dat de dealer donders goed weet hoe dit op te lossen maar dat de reparatie voor hun te duur word en ze me daarom tot na de garantie aan het lijntje willen houden.
Wat de stoel betreft zal ik hun op attenderen volgende week en anders monteren ze maar een nieuw frame lijkt me ??.
Ik had het kraken ook wel eens ( in mindere maten) met mijn vorige civic van 1996 met 140000km en dat was toen inderdaad weg na vervangen van de bakolie, maar heb het er met de monteur over gehad en hij blijft volhouden dat de bakolie bij de afleverbeurt altijd vervangen word, dus zo ook bij mijn auto.
En ook het koppeling verhaal doen ze niets mee dus heb inmiddels al een mailtje naar de bovag gestuurd wat ik hier mee aan moet, want 7000 euro voor een auto die:
Niet rechtuit rijd
Een wiebelstoel heeft.
Een trillende koppeling en zingen drukgroeplager heeft.
Een rammel bij een schokbreker
Een rammel in een deur
Een krakende versnellingsbak
Een niet werkende airco
Een trilling bij hogere snelheden die maar niet weg gaat
Een asbak die er regelmatig uitvalt.
Dashboardlampjes die spontaan uit gaan en weer aan en na reparatie nog steeds.
vind ik toch niet dealer waardig.
Oke ik heb eerst 2 nieuwe voorbanden gehad , toen bleek dat dat het probleem niet was heb ik weer nieuwe achterbanden gehad (dit scheelde wel veel maar trillen is niet weg) de cv van de achter deuren is gemaakt en "alles wat ze nog tegen kwamen" alleen kon men mij helaas niet vertellen wat dat was, maar de grote (lees dure) problemen lullen ze een beetje omheen steeds, en ben bang dat ze dat nog een maand of vier zullen blijven doen tot einde garantie.
Ik sta nu ook standaard om de 2 weken in de garage met de auto en ook dat was niet de opzet van deze aanschaf .
Ik heb nu ook gezegt, ik haal de auto op als ze bellen dat hij klaar is en is niet alles opgelost zet ik hem direct weer neer, heb liever dat ik hem een maand kwijt ben dan dat ik een jaar of 4 in de ellende zit.
Nog even 1 vraag , wat bedoel je met resetten/uitlijnen ? gewoon de computer van de auto resetten ? of kan er iets aan die eps gereset worden ? en bedoel je het uitlijnen van de wielen of kan ook het stuurhuis of de eps uitgelijnt worden ??.
Mvg
Ferry
15 jaar
Beste Ferry
Zijn al die gebreken niet opgevallen tijdens de proefrit.... ?
Gr. paul
Laat de auto keuren bij de Dekra of ANWB en ga met dit rapport terug naar de garage zodat ze de geconstateerde problemen kunnen oplossen.
Hans
Hoi Paul
Sommige dingen wel.
Het naar rechts en links trekken had ik in de eerste kilometers al ontdekt en ook het rillen en de herrie die hij maakte bij 100.
Ik heb dit bij terugkomst direct aan de verkoper gemeld en deze zei over het sturen dat ik waarschijnlijk moest wennen aan de eps maar dat ik maar even moest rijden (stond op het punt om 2 weken naar limburg te gaan) en als dat het niet was dan moest er naar gekeken worden als ik terug was en het andere probleem ook gelijk door gegeven en daar hebben ze dan inderdaad de banden voor vernieuwd die echt vierkant waren (is dit geen afkeurpunt ?) , maar de auto trilt nog steeds, in mindere maten maar hij trilt.
Ook de asbak heb ik door gegeven en deze zouden ze omwisselen met een andere civic in de showroom maar bij vertrek had ik nog de zelfde asbak die iets beter bleef zitten maar van die 10 keer dat je hem uitschuif , heb je hem 7 keer in je hand.
Ook had ik een scheurtje in de ruit gezien en enkele beginnende plekjes en een deukje in de deur.
Scheurtje is geharst maar nog wel zichtbaar, andere plekjes niets aan gedaan en de deuk is uit de deur gewreven maar een tweede deukje in de zelfde deur weer niet.
Maar goed dat zijn dingen daar kan ik mee leven,echter de grote problemen baren mij grote zorgen.
Ferry
15 jaar
Hoi Hans
Dat is een optie waar ik ook al aan heb zitten denken maar zit een beetje tegen de kosten aan te hikken, maar ja beter daar geld aan uitgeven dan straks duizenden euro's ellende.
Vind het alleen jammer dat je door zoveel miskopen en reparaties al 3 jaar lang , de beslissing neemt om naar de dealer te gaan om eindelijk eens een fijne auto te kopen (zeker omdat het voor mij een soort erfstuk is) en dat de ellende gewoon weer door gaat .
Ferry
15 jaar
Hey Ferry..ik weet dat er eps-en vervangen zijn onder fabrieksgarantie(3 jr of 100000. km)
de eps is uit te lezen en evt. te resetten..Maar nu ik nog s nadenk over alle shit t.a.v. je civic bedenk ik me ineens dat e.e.a. misschien wel t gevolg kan zijn van een schade...kun je de geschiedenis van de auto naar boven halen denk je?
Als de auto een trauma heeft gehad op zijdelings op een van zn voorwielen b.v. verklaart dat een boel.
Ik weet dat ik me nu niet populair maak,maar stel dat t zo is dan kan t zo zijn dat een wiel een klap gemaakt heeft richting versn .bak m.a.g. vandien
Misschien is de bak (niet al te deskundig) gerepareerd geweest,is ook de koppeling los geweest of maar deels vern. en zijn er bij t wiel dingen niet vern. die beter wel vern. hadden kunnen worden(m.a.g. blijvende trillingen) Een nette uitgelijnde auto krijg je terug met een stuur dat recht staat
Ik sta op t standpunt dat alles te repareren is, maar t zou natuurlijk kunnen dat t voor de dealer in kwestie ook een dikke tegenvaller is.....geef ze in ieder geval een kans t op te lossen op een -voor alle partijen -tevredenstellende manier.
succes
Geert
Ik heb geen idee hoe ik het schade verleden zou kunnen nakijken helaas.
De auto gaat volgende week weer terug met de zelfde en een aantal nieuwe klachten en de chef monteur is erg knap want hij wist al te vertellen dat hij in 1 dag klaar is ondanks alles wat ik door gegeven heb dus vrees wederom een teleurstelling.
Hierna ben ik er echter klaar mee en al moet ik er elke dag voor de deur staan , het zij zo.
Heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd daar kan ik dit echt niet bij hebben.
Ergste is nog dat ik weer vervangend vervoer krijg in de vorm van een jazz en daar heb ik vorige keer met zoveel plezier in gereden dat het gewoon een zware teleurstelling was toen ik weer in mijn eigen auto stapte, en vrees dat dit nu niet anders zal zijn terwijl het toch eigenlijk andersom zou moeten zijn.
Ferry
15 jaar
Bij twijfel, naar de ANWB en/of dekra.
Dan heb je het zwart op wit staan en sta je als leek ook wat sterker.
Maar nogmaals, een heleboel had je al kunnen tacklen met de proefrit, zo ook de werking van de airco.
En als je bij een proefrit al zoveel vind, had je verder moeten zoeken, geen hand vol maar een land vol.
15 jaar
Tja,, n 12 Prticuliere miskopen had ik alleen nog de volste vertrouwen in de merkdealer .
Ik heb nu wat meer info waar ik hun mee om de oren kan slaan en denk zelfs een mailtje te sturen naar honda in japan over dit eps probleem misschien dat hun me uitsluitsel kunnen geven over of dit nou normaal is of dat dit een reparatiepunt is.
En men heeft na de proefrit,de eerste reparatiesessie en de tweede reparatie sessie belooft dat we er wel uitkomen maar als zij alle kleine dingetjes vlot maken en de grote dingen van tafel vegen met het verhaal dat dat hoort of gewoon dat ze dat niet kunnen repareren dan is dat niet conform de beloftes.
Ik heb inmiddels ook de bovag een mail gestuurd met de vraag wat ik hier mee moet.
Ook heb ik een andere dealer benaderd waar ik wel eens kwam hier in limburg en die zou morgen ook eens uit gaan zoeken hoe dat nou allemaal zit met het eps verhaal.
Zodra ik meer weet zal ik het hier vermelden.
ferry
15 jaar
[quote=ferrymaat]Tja,, n 12 Prticuliere miskopen had ik alleen nog de volste vertrouwen in de merkdealer .[/quote]
Die suggestie wordt altijd gewekt, niets is minder waar..., dat je de hoofdprijs hebt betaald is al een feit.
Gr. paul
Ik begin ook steeds meer te begrijpen waarom ze helemaal geen trek hadden om de auto terug te kopen want dan zitten ze weer met het zelfde probleem bij de volgende klant natuurlijk, en als ze mij nog 4 maanden aan het lijntje houden dan zijn ze er vanaf.
Maar helaas ben ik er zo ziek van dat ze mij en vooral de auto nog erg vaak zullen zien in die 4 maanden en ik zal tot de laatste garantiedag blijven vechten voor mijn recht.
Ik heb gewoon de komende jaren niet het geld om weer iets anders te kopen of dure reparaties uit te laten voeren dus ik moet wel.
15 jaar
[quote=ferrymaat]Ik begin ook steeds meer te begrijpen waarom ze helemaal geen trek hadden om de auto terug te kopen want dan zitten ze weer met het zelfde probleem bij de volgende klant natuurlijk, en als ze mij nog 4 maanden aan het lijntje houden dan zijn ze er vanaf.
.[/quote]
Nee!! Indien jij de klachten op PAPIER aan hun kenbaar maakt zijn ze nog lang niet van je af.....
Klachten die binnen het garantietermijn schriftelijk gemeld zijn en niet zijn opgelost, schorten de garantie op de kenbaar gemaakte klachten op.
Gr. paul
EPS kan voor een ander stuurgedrag zorgen dan je met een hydraulische gewend bent. Je moet het stuur echt rechtzetten, zeg maar de laatste 15 graden van een omwenteling. Het onrustige in rechte lijn is mogelijk iets te verbeteren door de voorwielen iets uitspoor te geven.
Voor de rest zou het inderdaad geen kwaad kunnen (alsnog) een keuring uit te laten voeren en leg inderdaad alles schriftelijk vast. En een bericht naar Honda Japan of Honda NL zal je niets helpen, zij sturen je toch terug naar de verkopende partij.
15 jaar
Nou ik heb enkele dingen uitgezocht en vond een link naar een amerikaans forum meen ik, waar iemand exact mijn klacht omschrijft.
En daar sloten enkele mensen zich weer bij aan en iedereen kreeg eigenlijk te horen dat het zo hoort.
Echter één persoon heeft volgehouden en toen gaf men toch toe dat het niet normaal was en hebben zowel het stuurhuis als de eps computer moeten vervangen en toen was het probleem weg.
@ pivivar
Ik doe niets anders dan een punt in het stuur zoeken dat hij rechtuit gaat maar het is er gewoon niet.
Als hij naar rechts trekt en ik maak de allerkleinste beweging mogelijk met het stuur dan gaat hij naar links trekken en daar zit absoluut niet een tiende van een milimeter tussen dat hij rechtuit rijd.
Inmiddels weer wat ondekt.
Ik had al een paar keer een raar geluid gehoord bij stationair draaien maar steeds als ik wou gaan luisteren onder de klep dan was het weer weg.
Vandaag had ik het weer en het bleef dus snel de auto neergezet en klep open.
Eerst kon ik het niet vinden maar het zat aan de linker (passagiers) kant ergens bij de zekering houder.
Het blijkt dus uit de opening van de aanzuig pijp van de luchtfilter te komen .
Niet te omschrijven in text maar oke ..... het is iets van prrrt tik tik tik prt tik tik hahaha .
Ik heb contact opgenomen met een locale honda dealer hier en ben uitgenodigt om woensdag met de auto langs te komen en dan word er even mee gereden
Bij deze de link naar het forum en het verhaal over precies de klacht die ik heb,het is geen kwestie van dit lijkt er op nee dit IS het.
http://www.greenhybrid.com/discuss/f50/0...
Ferry
15 jaar
Beste Ferry,
Wat ik zou doen in jouw geval is dit bedrijf(schriftelijk in gebreke stellen)op het moment dat je dit doet hebben ze juridisch gezien nog 1 kans om al jouw problemen op te lossen doen ze dat niet binnen de door jou vastgestelde termijn dan heb jij recht om de koop te ontbinden.
Opstellen in schift en aangetekend versturen met een kopie naar de Bovag. Op deze manier sta je juridisch gezien heel erg sterk en heb je kans dat je van deze auto afkomt als niet alles wordt opgelost.
En wat Paul zegt klopt helemaal alles wat jij gemeldt heb tijdens de garantieperiode moeten ze gewoon oplossen al is de garantie 5 jaar vestreken.
Dus geen zorgen maken,maar gewoon aanpakken.(alleen maar schriftelijk HEEL BELANGRIJK)
Groet,
Koen
15 jaar
Oke koen en anderen , ik ga woensdag langs de dealer hier en kijk even wat zij er van zeggen allemaal en misschien op papier willen zetten en dan gaat de auto 17 maart weer naar de dealer in rotterdam en als het dan niet opgelost word dan ga ik inderdaad deze weg bewandelen .
De koop ongedaan maken zou het mooiste zijn want heb zo onderhand flink mijn zakken vol van deze auto en zal er geen traan om laten om hem af te staan en bovendien komen er steeds weer rare dingen bij waardoor ik vreselijk bang ben dat er na de garantie nog meer problemen aan komen.
Misschien is het voor de honda dealer in rotterdam ook de beste optie want de reparatie van het stuur probleem schijnt in de duizenden te lopen en vrees dat er toch ook een nieuwe koppeling in moet (belachelijk bij een honda met 104000 km) en hoor nog meer rare geluiden die me verontrusten dus kan hij hem dumpen scheelt hun ook vreselijk veel onkosten maar goed dat is hun probleem of zou het eigenlijk moeten zijn.
Ik zal woensdag even een update plaatsen.
ferry
15 jaar
Oke Ferry ik hoor het wel,maar als ik jou was zou ik ze eerst in gebreke stellen,zodat je nog maar 1 keer daar noe toe moet.
Maak het dagelijks mee(geen auto's overigens)en als je de juiste weg bewandelt zal deze dealer jou wel moeten helpen.
Als ze in de gaten krijgen dat je er niet zo veel verstand van hebt lopen ze gewoon over je heen(gelukkig niet allemaal hoor)
Gewoon afdwingen.
Succes
Groet,
Koen
15 jaar
Hoi Koen
Verstand heb ik er niet van , maar ben ook niet het type die zich met een kluitje het riet in laat sturen en al moet ik in een shelter tentje voor de deur gaan wonen daar ik zal mijn recht krijgen .
Ik zit in de wao dus tijd genoeg wat dat aan gaat en heb er helemaal geen bezwaar tegen om in dit geval ook al die tijd te investeren.
Vind het echter wel droevig dat je ook door de honda dealer gewoon weer genaait word .
Alleen het feit al dat men mij probeerd wijs te maken dat dit geen mankement is en dat alle honda's met eps dit hebben zegt al genoeg.
En ook met die stoel, kunnen we niet repareren zeggen ze gewoon maar je maak mij niet wijs dat die auto nieuw geleverd is met een stoel met een halve centimeter speling.
Maar geef ze nog 1 kans volgende week (die afspraak staat al), en als het dan niet gemaakt is allemaal dan is het oorlog.
Men heeft één dag ingeplanned dus vrees het ergste.
Ferry
15 jaar
[quote=ferrymaat]Vind het echter wel droevig dat je ook door de honda dealer gewoon weer genaait word .[/quote]
Naaien prima!! maar dan ook kussen........................;
Gr. paul
Tja heb zijn secretaresse niet gezien maar hem hoef ik niet hahaha.
Wat ik wel wil is mijn 7 flappen weer welkom terug kussen of zo, maar of ik het nog aan een honda civic zou besteden ???.
ferry
15 jaar
Honda is anders geen verkeerde auto, op het algemeen toch zeer weinig problemen.
Gr. paul
Dat was ook 1 van de 2 redenen van de aanschaf van een honda .
Dit is echter mijn derde honda op rij en heb aan de 2 voorgangers ook toch wel flinke onkosten gehad, maar dat is een kwestie van pech hebben denk ik, want heb daarvoor vw gehad,fiat,seat,peugeot,renault,ford en ook daar ben ik op leeg gelopen financieel.
Ik herinner me ineens een gesprek vlak voor de aanschaf van deze auto.
Ik vertelde iemand dat als je 99 goeie en 1 rotte auto op een rij zet dat ik altijd de rotte appel er tussen uit weet te halen als nieuwe aanschaf en gaf in dat gesprek aan dat dit dus de reden was dat ik nu naar de merkdealer ging.
Toch knap eigenlijk dat het me dan daar ook weer lukt :-)
15 jaar
He Fer,wat gebeurt er eigenlijk met t stuurals je door een bocht gereden bent?komt t dan vrijwel in de middenstand terug..of niet?dit is voor mij normalerwijs een reden om vast te stellen of t stuurhuis vervangen moet worden....
Wist je trouwens dat de Jazz waarmee je hebt gereden ook zo n eps heeft?
Eigenwijs of niet...ik hou t er op dat deze Civic een trauma verleden heeft,de optelsom van manco s brengt me ertoe.Net als Paul ben ik van mening dat t een goede auto is,t vervelendeis dat jij nu net een rotte appel hebt getroffen die de regel bevestigd.
Ik wens je sterkte en een goede afloop deze week gr. G
Het stuur staat op een rechte weg iets links van het midden. en komt daar ook weer terug na een bocht.
Het probleem zit echter denk ik niet in het mechanische deel van het stuur huis maar in de electronica die bij de eps hoort als ik het goed begrepen heb.
Als je in een vorig bericht op de link klikt dan lees je het verhaal van nog enkele mensen in het buitenland die exact het zelfde probleem hadden en is nogal een ingreep om op te lossen maar ja daar zou de dealer zicht fruk om moeten maken en niet ik.
Ik blijf updaten hier.
ferry
15 jaar
een dealer kan de zogeheten koppelsensor vrij makkelijk opnieuw inleren.laat-voordat je afscheid neemt na t brengen van jouw auto-de manager van t bedrijf plaatsnemen achter t stuur en jou eens voordoen hoe je met 120km/u rechtdoor moet rijden,misschien dat ie tot inkeer komt
De chef van een andere honda dealer (sponsor van de hondaclub waar ik lid van ben in limburg) er mee rijden dus die is wat onafhankelijker .
Daarna zal ik ze in rotterdam laten rijden en vragen of hij eens met losse handen wil rijden op een rechte weg.
Als je het stuur los laat ga je direct naar de rechter kant van de weg (niet in een hoek van 90 graden hoor hahaha).
Als je dan het stuur echt minimaal naar links zet en weer los laat lijkt hij rechtdoor te gaan maar dit is slechts een seconde en dan gaat hij naar de linker kant van de weg.
Die amerikaan omschreef het als bouncing between the lines, het is net dat oude spelletje break out met mijn hinda als balletje
15 jaar
ZO, vandaag heeft de monteur van de hondadealer in limburg een aardige rit gemaakt met de auto.
Conclusie:
Dit stuurgedrag is niet geheel vreemd bij dit type honda en het enige wat men zou kunnen proberen was de grote centrale moer van het stuurhuis iets losser zetten ????
War de stoel betreft vond hij het onzin dat ze gezegt hadden dat ze dit niet konden maken want ze hadden het zelf ook al enkele keren moeten doen onder garantie.
De airco is inderdaad defect.
Het rare geluid wat ik nu enkele keren heb gehoord aan de passagiers kant kwam slechts een seconde te voorschijn en kwam hem niet bekend voor maar het had volgens hem wat weg van een klapperend relais in de zekeringen/relais kast.
Hij heeft het trillen met optrekken ook gevoeld en zit inderdaad in de koppeling alleen hij zag dat zelf niet echt als een reparatiepunt omdat de koppeling verder goed werkt en niet versleten is.
Ik weet echter dat ik nooit zal wennen aan dat constant corrigeren van het stuur en vind het vermoeiend dus ik ha toch even rond de tafel met de verkoper en als we er niet uitkomen dan ga ik hem verkopen (met een dubbel gevoel).
Naar het schijnt hebben dus al deze civics eps dus ben ik genoodzaakt om wat anders te zoeken en dat is echt balen.
Ferry
15 jaar
[quote=ferrymaat]ZO, vandaag heeft de monteur van de hondadealer in limburg een aardige rit gemaakt met de auto.
Conclusie:
Dit stuurgedrag is niet geheel vreemd bij dit type honda en het enige wat men zou kunnen proberen was de grote centrale moer van het stuurhuis iets losser zetten ????
War de stoel betreft vond hij het onzin dat ze gezegt hadden dat ze dit niet konden maken want ze hadden het zelf ook al enkele keren moeten doen onder garantie.
De airco is inderdaad defect.
Het rare geluid wat ik nu enkele keren heb gehoord aan de passagiers kant kwam slechts een seconde te voorschijn en kwam hem niet bekend voor maar het had volgens hem wat weg van een klapperend relais in de zekeringen/relais kast.
Hij heeft het trillen met optrekken ook gevoeld en zit inderdaad in de koppeling alleen hij zag dat zelf niet echt als een reparatiepunt omdat de koppeling verder goed werkt en niet versleten is.
Ik weet echter dat ik nooit zal wennen aan dat constant corrigeren van het stuur en vind het vermoeiend dus ik ha toch even rond de tafel met de verkoper en als we er niet uitkomen dan ga ik hem verkopen (met een dubbel gevoel).
Naar het schijnt hebben dus al deze civics eps dus ben ik genoodzaakt om wat anders te zoeken en dat is echt balen.
Ferry[/quote]
Als ik dit zo lees heeft de dealer zich er weer goedkoop vanaf gemaakt.
Wel 7000,- opstrijken, vervolgens een halfgebakken auto afleveren...., ze waren met mij nog niet klaar geweest!
Naaien, dan ook kussen..........................
Gr. paul
Ja tis niet leuk en als dat sturen niet beter kan zullen ze toch echt de rest moeten maken maar zelfs dan word ik niet gelukkig met die wagen .
Ik weet ook al zeker dat dat geluidje weer drama word want het is er maar heel af en toe dus doen ze weer niks .
Het mag ook niks kosten want had een defect lampje doorgegeven achter de tellers , zal je zeggen pff een lampje maar het hoort te branden klaar en nu is het lampje er naast weer defect.
Zelf had ik ze maar gelijk allemaal gedaan.
Afijn dinsdag gaat hij er weer heen en dan weet ik weer meer
15 jaar
Ferry
Je moet je wat minder soft opstellen....
Laat de auto dekra / anwb keuren en sla ze vervolgens met dat rapport om de oren....
Een slager die zijn eigen vlees keurt ben ik niet zo kapot van.
Gr. paul
Ben het helemaal met Paul eens.
Op deze manier gaat het niks worden.
Ze maken er zich makkelijk vanaf en het lukt ze ook nog.
Groet,
Koen
15 jaar
Dat volgens jou rare geluid aan de passagierskant, is dat niet gewoon het relais van de ABS-modulator dat bekrachtigd wordt als de auto is gestart en je boven de 10 km/h of zo uitkomt?
15 jaar
Hoi Peter en andere lezers.
Het rare geluid aan de passagierskant is gevonden en was het motortje van de rechterkoplamp wat steeds spontaan begint te draaien.
De auto is inmiddels weer enkele dagen bij de honda dealer geweest en nu is de stoel gerepareerd (wiebelt niet meer),airco is gevuld en de auto is weer uitgelijnt.
Er werd me verteld dat ALLE klachten die ik opgegeven had verholpen waren.
100 meter van de garage ontdekte ik echter al weer enkele dingen die wederom niet verholpen waren .
Terug gegaan en toen werd het motortje van de koplamp ontdekt en ben met de monteur gaan rijden en die heeft ook het jengelende/ratelende geluid bij optrekken gehoord maar had geen idee wat het was .
Het motortje moest besteld worden en zou waarschijnlijk binnen een week binnen zijn (afgelopen donderdag).
Ik ben hier speciaal weer voor uit limburg komen rijden en nu is het weer dat het nog niet binnen is en misschien pas volgende week donderdag binnen komt (gewoon vergeten te bestellen dus)
De rest van de klachten bestonden volgens de chef monteur niet meer .
Ik heb de verkoper gebelt en gevraagt wat hij voor me kan betekenen omdat ik de auto gewoon niet meer wil en die wou er de normale inkoops prijs voor terug geven of iets doen met een oudere civic (zelfde als ik ingeruild heb) maar volgens hem waren autodealers gek op zo'n auto en kon ik beter kijken of ik hem ergens in kon ruilen.
Nou dit heb ik geprobeerd vandaag en men wil er bij inruil 4000 voor terug geven (2 maanden geleden 7300 voor betaald bij meneer honda)
Zo zie je maar zelfs de hondadealer naait je waar je bij staat.
Heb weer contact met de bovag gezocht om te kijken wat hier nou nog aan te doen is.
Dood en doodziek ben ik er van en overweeg zelfs om een koude douche van het programma kassa aan te vragen voor deze firma misschien als waarschuwing voor andere mensen die denken dat een merkdealer altijd garant staat voor een perfecte auto.
Ferry
15 jaar
[quote=ferrymaat]Nou dit heb ik geprobeerd vandaag en men wil er bij inruil 4000 voor terug geven (2 maanden geleden 7300 voor betaald bij meneer honda)
Zo zie je maar zelfs de hondadealer naait je waar je bij staat[/quote]
Daarom is het vaak verstandig, voor aankoop ZELF ook wat huiswerk te doen. Sommige mensen NAAIEN zichzelf.
Er zijn genoeg instanties (dekra, Anwb) waar je een auto voor aankoop kunt laten keuren, dit kan een hoop ellende besparen.
Gr. paul
Hoi Paul
Ja je hebt wel gelijk maar zoals een stukje eerder al vermeld ik had er blind vertrouwen in dat je bij de honda dealer toch wel vertrouwd kon kopen maar helaas , de praktijk wijst uit dat dit ook geen enkele garantie is.
Nou zal het allemaal misschien ooit nog wel eens goed komt maar ik heb echt geen zin om constant terug te blijven gaan (moet er vaak voor uit limburg komen) ben het vreselijk zat.
15 jaar
[quote=ferrymaat]Hoi Paul
Ja je hebt wel gelijk maar zoals een stukje eerder al vermeld ik had er blind .[/quote]
Niemand is meer blind te vertrouwen, als dat zo was waren er immers geen keuringstations, en ook blijven we mensen, en een mens maakt dikwijls fouten.......................
Gr. paul
ik heb in de loop der jaren toch wel wat auto's gekocht, maar ben in de regel overal toch netjes behandeld, ook bij de handelaren.
Vaak is een auto aankoop een emotionele gebeurtenis bij een heleboel mensen en daar gaat het vaak fout.
en daar spelen ook de verkopers op in.
je moet ook gewoon proberen er nuchter naar te kijken.
Een tweedehands auto word door de vorige eigenaar weggedaan omdat er vaak kosten aan zitten te komen.
daarom is een goede proefrit nou zo belangrijk en de staat van de auto.
Kijk of alles werkt en doe je voordeel met het internet, gebruikers ervaringen staan er legio en zeggen meer dan 1000 woorden van een verkoper.
En het blijft een tweedehands auto, er kan altijd wat aan mankeren en er zal ook altijd wat aan mankeren.
Zelfs al heb je garantie, het blijft een gebruikt produkt en het is aan slijtage onderhevig en er zullen altijd zaken blijven die nou eenmaal horen bij het rijden van een tweedehands auto.
Er is altijd slijtage en er zal altijd een piepje of een kraakje bij horen wat er nieuw niet was.
En nogmaals, de meeste zaken had je al kunnen tacklen met een proefrit, daar hoef je geen geld uit te geven voor een keuring.
Slijtage patronen van banden en wiellagers en werking airco en trilllingen scheeftrekken en de netheid van de auto in het algemeen.
allemaal zaken die je zelf kunt zien en ruiken.
ik heb in het verleden ook weleens auto's voor iemand gekocht, ik doe het niet meer, want ik ben in hun ogen een zeikerd.
De auto is al bij voorbaat gekocht en het enigste wat ik nog moet zeggen is dat het een mooie auto is.
Maak ik aanmerkingen op de staat van de auto is steevast het antwoord: komt allemaal in orde bij de verkoop.
En de kopende partij is allang verkocht aan de auto.
15 jaar
Oke ik ben er met veels te veel vertrouwen heen gegaan dat klopt.
Ik had echter de hoop dat een dealer een auto EERST helemaal na kijkt en dan pas verkoopt en niet EERST verkoopt en dan hoopt dat de klant zo min mogelijk problemen ontdekt want daar lijkt dit heel erg op.
Maar goed je kan er dagen over doorgaan , het is gewoon vreselijk kl...
15 jaar
Ga er maar vanuit de de tweede optie de meest verkochte is.
En als een klant terug komt worden de meeste zaken gerepareerd en/of afgedaan als produkt eigen.
Maar ben je nu nog zo ontevreden over de auto dan?.
ik zou er eerst maar eens een poosje mee gaan knorren,dan word de auto je ook een beetje eigen.
Inruilen heeft helemaal geen zin en touwtrekken met de verkoper levert alleen maar buikpijn op.
En hoe je het ook wend of keert,sommige aspecten zijn idd produkt eigen.
15 jaar
Hoi Primera
Ik ben inderdaad nog steeds ontevreden over de auto en het hele verhaal er omheen .
Er word steeds gezegt dat men al mijn klachten verholpen heeft maar dan blijkt even later dat dit gelogen is want net als de laatste keer ondek ik op 100 meter van de garage al weer enkele dingen die niet verholpen zijn en ook echt dingen die dan later weer door de monteur als mankement aangemerkt worden.
Zo trilt de auto nog steeds tussen de 100 en 130 km/u en dit is al vanaf de koop dus ik rij al meer dan 2 maanden naar limburg op en neer met een trillende auto en baal daar van.
De monteur zegt , ik heb hem al meerdere malen uit gebalanceerd dus dat kan het niet zijn maar men heeft nooit verder gekeken dan dat.
Ook is het rare geluid met optrekken er nog steeds en ook dit heeft de monteur nu gehoord en hij wist ook niet wat het was maar het hoorde niet.
Deze klachten zijn nu al drie maal doorgegeven maar nooit naar gekeken.
Dan word er twee weken geleden gezegt we bestellen direct een motortje voor uw koplamp en dit zal donderdag binnen zijn.
Ik dus woensdag van limburg naar rotterdam en nu is het motortje ineens weer de donderdag daarna binnen (gewoon vergeten te bestellen dus !)
Kortom ben ik weer voor l.. naar rotterdam gereden en omdat ik momenteel meerendeels in het zuiden zit moet ik daar WEER een keer voor terug komen.
En dan de houding die men nu aanneemt van tja gekocht is gekocht en we willen hem wel terug nemen maar dan voor iets meer dan de helft dan ik er voor betaald heb 2 maanden geleden terwijl ik na 2 weken al aangegeven heb dat ik helemaal niet gelukkig was met de auto en er het liefst weer vanaf wou.
Ik ben het gewoon een beetje zat zowel de auto als het bedrijf waar hij vandaan komt.
Ben inmiddels ook met de bovag bezig maar ja die zullen ook wel zeggen dat zolang de bereidwilligheid er is om dingen te maken houden ze zich aan de regeltjes maar ja tussen zeggen dat je iets maak en het daadwerkelijk uitvoeren zit natuurlijk wel een verschil.
Ferry
15 jaar
Idd, ik zou nu kilometers gaan maken, je hebt nog een maand of 4 garantie, en in die tijd kijken of de koppeling niet ernstiger begint op te spelen.
Klachten heb je waarschijnlijk al op papier ingeleverd, dus zijn al gemeld, en om helemaal zeker te zijn zou je een garantie afloopkeuring kunnen laten uitvoeren bij 1 van de reeds eerder genoemde instanties. Het sturen is jammer, maar schijnt dus zo te horen, een kwestie van wennen (makkelijk gezegd voor iemand die er geen last van heeft natuurlijk) misschien. Verder schijnt de auto toch wel goed te lopen en over het kraken van de bak hoor ik ook niets meer (ook opgelost). Een dealer is een autohandelaar met een iets andere uitstraling en met een verbintenis met een importeur van een bepaald merk. Ook hij probeert zo veel mogelijk aan een auto te verdienen, sommige doen veel moeite om probleemloze auto's af te leveren, anderen denken van ..wat de klant niet merkt repareer ik niet...
Toch zijn er zat die wel eerlijk iemand aan een auto helpen en een hoop dingen repareren, het is net de insteek van het bedrijf en vaak ook de marge die er op een auto zit...
gr
Peco Power
Hoi Peter
Nee hoor het kraken bij koude motor is er gewoon nog, en word echt over gedaan van daar kunnen we niets mee.
Ook het trillen van de auto tijdens rijden met slippende koppeling is er nog (heeft men volgens zeggen al twee maal opgelost).
Wat het sturen betreft , dat is iets minder nadat hij wederom uitgelijnt is , teminste ik vermoed dat hij de eerste keer helemaal niet uitgelijnt is want het stuur stond een beetje uit het midden en na de eerste keer uitlijnen ook nog maar staat nu recht, maar het blijft irritant.
Motorisch loopt het ding als een zonnetje en zuinig is hij ook nee daar kan ik niets op aanmerken hoor.
Ik vrees dat men mij nog vaak gaat zien alleen krijg steeds meer moeite om aardig te blijven en mede omdat de auto eigenlijk betaald is uit een nalatenschap met de doelstelling dat ik nu eens een keer een ECHTE auto kon kopen maakt het dubbel zuur vandaar dat ik had gehoopt de auto weer redelijk in te leveren bij hun en snel naar wat anders uit te kijken NIET MEER BIJ HUN.
Zeg het eerlijk, ik heb een vtec-e van 96 ingeruild maar deze reed stukken fijner en had veel minder kuren, heb dus 5300 bijbetaald om er kwa rijplezier stukken op achteruit te gaan en denk niet dat dit de insteek was van het hele verhaal.
Ferry
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar