Dames en Heren,
Sinds anderhalve week geleden loopt mijn Accord (modeljaar '94 t/m '97) hoger stationair dan hij normaal hoort te doen. Vooral met warme motor wilde hij in eerste instantie net onder de 1000tpm stationair lopen (terwijl hij normaal zeer netjes op het streepje daaronder stationair loopt). Nou heb ik afgelopen weekend het motortje wat vanaf de voorkant van de auto voorop het gasklephuis bevestigd zit volledig gereinigd met remmenreiniger (dat is het motortje waar aan de achterkant, de kant die tegen het gasklephuis bevestigd zit, 2 gaten inzitten waarvan de rechter een gaasje bevat en waar je in de linker een soort van spoeltje ziet zitten in het motortje zelf). Helaas is het probleem na het reinigen ervan erger geworden. De motor loopt nu boven de 1000tpm stationair en wil soms richting de 1500tpm stationair lopen waarna het blok als het ware zelf gas gaat geven (doet ie alleen als hij richting de 1500 stationair wil gaan lopen). Ook merk ik als ik aan het rijden ben en het gas los laat dat het blok minder hard inhoud als het ware en als ik in m'n 2e versnelling de auto op de koppeling laat rijden (dus zonder gas geven) blijft de naald ook steken vlak boven die 1000tpm (normaal zakt hij onder de 1000tpm richting het normale stationair toerental.
Het is een heel verhaal maar hoop dat ik het probleem duidelijk uitgelegt heb, en dat ik via jullie aan een oplossing kan komen waar het probleem in kan zitten. Als ik naar de Honda ga zeggen dat ze hem hoe dan ook goed na moeten kijken en dat dat aardige kosten met zich mee kan brengen (werd lichtelijk afgewimpeld).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jeroen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Had overigens mijn open luchtfilter ook gedemonteerd en het gasklephuis voor de gasklep schoongemaakt (weet namelijk niet of je het gasklephuis volledig kan demonteren om ook de achterkant van de gasklep goed te kunnen reinigen).
Het gekke is overigens ook dat als het blok zelf gas gaat geven geeft mijn brandstofdrukmeter in de motorkap geen verhoogde druk aan, terwij mijn Air Fuel Ratio meter wel op en neer gaat. normaal als ik via het motorruim gas geef zie ik ook op de brandstofdrukregelaar een verhoogde druk ontstaan.
hallo jeroen
misschien trekt de motor ergens valse lucht (bv lekke pakking tussen gasklephuis en spruitstuk)
of ergens een lekke of losse vacuumslang
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar