auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: Hoog verbruik?

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 vtec

Hallo,
Hoe kan ik weten of mijn auto gechipt is? Ik denk dat hij een beetje te veel verbruikt. ( 20 euro benzine getankt niet eens 100 kilometer ermee kunnen rijden en hij is leeg)
Ik ben wel een zuinige rijder. Er zitten wel 19inch velgen onder maar dat maakt denk ik niet zo veel uit.
Wil als hij gechipt is de chip verwijderen en kijken of het minder wordt. Waar zit deze ongeveer en is dit makkelijk te verwijderen?
En hoe herken ik de chip?
Aan wat kan het verder liggen? als het niet aan de chip ligt?
Het is een Honda civic hybrid uit 2007
Bij honda uitgelezen geen foutcodes ofzo

Alvast hartelijk bedankt

Geplaatst door

boerboer (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=boerboer]Aan wat kan het verder liggen? als het niet aan de chip ligt?[/quote]
Misschien alleen kleine stukjes gereden met een koude motor? Of misschien een (veel te) grote spoiler achterop?
Het gas misschien te diep ingetrapt?
ch

HCH-CH 0

12 jaar

Ik ben een zuinige rijder. Blijf onder de tweeduizend toeren! Nee, ik rij ook lange afstanden op de snelweg.
Er zit geen spoiler op. Is gewoon een standaard ding

boerboer 0

12 jaar

Chip is voor een leek niet te herkennen en kan NIET verwijderd worden, want dan loopt de auto niet meer.
Als de auto al gechipt is, kan denk ik de dealer er wel weer de originele software opzetten.

Maar ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken.
Hou het benzineverbruik op een normale manier bij: dus tank vol, rijden en dan weer vol tanken.
Dan kun je het gemiddelde verbruik uitrekenen.
Voel voorzichtig aan de velgen na een rit. Als er 1 echt heet is, kan de rem aanlopen.

N.B.: Nieuwe rijden mag leuk klinken, maar ik blijf bijna altijd BOVEN de 2000 omw/min.
Ik heb liever geen lager schades. Overigens rij ik met die stijl gewoon tussen de 1op 16 en 1 op 18 met een relatief lichte auto.

oldford 0
badge

12 jaar

Wat zou er bereikt worden door een hybrid non turbo te gaan chippen..... En 19 inch? Les 1 bij het bepalen van het verbruik is nooit af te gaan op 1 volle tank en dus al helemaal niet op `voor 20 euro getankt en nog een 100 km gereden`. Dat is voor aan de borreltafel. Dus gewoon 4 keer voltanken en dan kun je iets zeggen over het verbruik. Maar ik denk dat je de komende 2 weken (verder gaan de weersvoorspellingen niet....) niet beter dan 1 op 15 zult halen.
Onbelast kun je makkelijk 1200-1500 rpm maken. De CVT zorgt er direct voor dat het toerental oploopt bij belasting.

Pivavar 80

12 jaar

Bedankt allemaal
ik ben sinds vandaag anders gaan rijden. Trek met hogere toeren bij optrekken. Eerst trok ik heel traag op tot 2000 toeren ongeveer.
Nu pak ik 3000 ofzo..(uitlaat hoor ik nu meer ) en zie de bovenste balk (ASST)nu meer.
Is dit beter of gaan hij hiermee meer zuipen?
Alvast bedankt voor uw advies

boerboer 0

12 jaar

Optrekken is zo goed. Je herbruikt dan de rem-energie. Het is wel zaak om er voor te zorgen, dat de grote accu zo vol mogelijk blijft (6 á 7 blokjes). Dat kan je oa bewerkstelligen door in S de vaart er uit te halen of lang heel licht te remmen (groene laadstrepen). Voor echt zuinig rijden: Ver vooruit kijken, om een zo'n constant mogelijke snelheid vast te houden. Liever over 80 km/u weg en op de snelweg onder de 110 blijven. Zolang mogelijk uit laten rollen met heel weing gasgeven.Banden zo hard mogelijk oppompen, als je nog comfortabel, aanvaardbaar vindt, maar let op max. toelaatbare druk. Mijn advies: ca.2.8 bar. Hoe breder de banden hoe groter de rolweerstand. Op de 19" velgen zullen wel geen 195-ers liggen. Vooral in deze koudere tijd de auto niet als boodschappenwagen gebruiken. Je temp-meter omzetten naar verbruiksmeter en voor elke rit de A of B tripmeter resetten dan leer je vanzelf de kneepjes. Ook met de huidige temperaturen is 5.5 L/100 km haalbaar.
ch

HCH-CH 0

12 jaar

En het instruktieboekje goed lezen. Vooral die stukken waarin de redenen staan waarom benzine besparende truukjes niet werken.
Zoals Airco aan, Voorruitontdooiing aan, etc.

oldford 0
badge

12 jaar

Een normaal vlotte rijstijl met optrekken en wat eerder en zacht remmen heeft het beste resultaat wat verbruik/opladen betreft. Het principe bij Honda moet je zien dat hij altijd op de benzinemoter rijdt, maar dat deze zo is afgesteld dat hij op de meest zuinige, en dus schone manier draait. Zodra hij van het meest ideale af gaat afwijken (b.v. accelereren) komt hij electrisch bij en met decelereren (gas los of/en remmen) laat hij de hybride accu weer op.
Wat mij wel enorm tegenstaat zijn de achterlijk brede velgen. De standaard velgen worden bij dit soort auto's door de fabriek niet voor niets gemonteert. Dit geeft ook zonder meer een hoger verbruik.
Eén maat breder geeft zelfs al problemen met aanlopen tegen de afdekplaat van de benzine-vulpijp. Hoe kan 19"dan wel vrijlopen???Dan kan er alleen maar gerotzooid zijn op wat voor manier ook (Hakken, breken, slijpen, of totaal verkeerde ET-waarde).
Controleer het gemiddelde verbruik na een paar keer tanken en dan moet je minimaal tussen de 1:16 tot 1:18 uitkomen.Zo niet, dan ligt het toch echt aan de rijstijl en/of de brede banden.
Ik weet uiteraard niet de onderhoudshistorie van de auto, maar laat bij een dealer controleren of alle updates aan motor, bak, en IMA zijn uitgevoerd!!!!!!Kan ook het nodige schelen.
Succes Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

BOERBOER

kijk ook eens goed of de remblokken niet vast zitten.komt heel erg vaak voor, vooral achter. Echt de tangen eraf halen en controleren of de blokken makkelijk in de tang schuiven.

Vutter1 0
badge

12 jaar

Heren

Wij hebben het Topic opgeschoond, wij houden het graag gezellig.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Mijn ervaring is met een honda vtec-e en een i-vtec dat je vooral niet te langzaam moet optrekken, dan blijft de motor te lang in de sportstand hangen.
Bij vlot optrekken zodat de auto ook snel op de gewenste snelheid is gaat de motor dus ook sneller in spaarstand, en daardoor is een vtec zo zuinig.
Het is tegen het zere been van veel eco activisten maar vlot optrekken is zuiniger dan heel rustig rijden.
en een open deur, tank goede benzine, geen witte meuk (tango, gulf, anwb tinq, enz) , dat is per liter wel iets duurder maar de motor werkt er zuiniger op

marcelw7083 0

12 jaar

Ook de gebruikte olie is van belang. Honda schrijft hun eigen green oil voor voor de hybride-modelllen, een 0W10 olie. Dus als er een 5W of nog erger 10W in zit, scheelt ook dat zo weer 10%.

Pivavar 80

12 jaar

Niet waar, nog niet 1 %.

Hendrik4290 0
badge

12 jaar

Ik zal het even toelichten. 3 particuliere klanten van ons rijden een Civic Hybrid. Ze stonden erop bij onderhoud niet de olie uit de bulk (5W40), maar de geadviseerde 0W20 te gebruiken. Het gemiddelde verbruik was 5,7 liter na 1,5 jaar. Honda kwam vervolgens met de Green Oil voor Hybride modellen en uiteraard moesten deze klanten dat hebben. Het verbruik is daarna gedaald naar 5,3 liter. Volgens mij een verbetering van 7%. Over 3 auto´s en in totaal 65.000 km. Mij maakt het allemaal niets uit, maar als een klant altijd de airco aan heeft scheelt dat ca. 8%, elke cm bredere band is 5% en elke stap dikkere olie bijna 10% meerverbruik. En ook tanken bij een witte pomp levert een lager verbruik op. (Maar dat is natuurlijk ook niet zo, want ze voldoen allemaal aan dezelfde eisen.)

Pivavar 80

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.