Hallo iedereen..
Ik heb een civic hatch uit 1993 met een probleem, ik heb sinds een aantal dagen problemen met schakelen. Toen ik vorige week donderdag mijn auto starte en hem in de versnelling wou doen deed die helemaal niks, dus ik trapte de koppeling nog een keer in en weer niks. Hij wou in geen één versnelling. De volgende dag probeerde ik het weer en toen deed die het wel! En onder het rijden als ik terug schakelde of omhoog begon die weer zo te doen. Ik had al een paar dagen last van de koppeling die leek zijn druk te verliezen. Vandaag wou ik um weer starten, druk ik me koppeling in en blijft die gewoon zitten, ik moet um zelf weer met mijn voet terug halen, de hele druk is weg! Ik kan er helemaal niks meer mee..
Wie weet wat dit kan zijn? Hoe kan ik het weer repareren? en wat zijn de kosten?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zal je koppelings cilinder zijn .
even kijken of die lekt ?
vervangen of reviseren ?
nieuw zijn ze ongeveer 100 euro.
maar dat moet je maar even navragen.
mvg willem2
Hmmm oke zal ff kijken dan, is het moeilijk te vervangen? En wat als dat het niet is? Ik hoorde dat het misschien de koppelingsplaat kon zijn?
16 jaar
Eerst kijken of voorraadtankje leeg is.
Zoja,vullen en ontluchten.
Daarna moet bij het bedienen van het pedaal te zien zijn waar het lekt.
Mogelijk is nu al duidelijk te zien,waar het lek zit.
Dan hoef je niet eerst te vullen.
16 jaar
Oke waar zit dat voorraadtankje presies dan? Dat is toch waar je dat koppelingsvloeistof bij moet vullen, maar ik zie alleen maar 2 tankjes voor remvloeistof met dot 3 of dot 4.
Als ik het heb bijgevuld is het druk dan direct weer terug, want als ik hem nou indruk dan blijft die gewoon boven
16 jaar
eerst ontluchten als je hebt niet oplost
zal die het even doen
tot het potje weer leeg is .
pas op dat het geen combi potje is REMMEN en koppeling .
levens gevaarlijk
16 jaar
heey, ik heb vandaag precies het zelfde probleem. gistere merkte ik toen ik naar mijn werk ging, dat een aantal keer het schakelen moeizaam ging en 1 keer zelfs helemaal niet dat ik hem echt in zijn versnelling moest trekken. op de terug weg eigenlijk nergens last van gehad.
vandaag wil ik de auto in stappen en ik merk dat er weinig druk op me koppelings pendaal staat, schakelen ging een aantal keren heel moeilijk, dus heb ik besloten om om te keren, en een uur later wilde ik het nog een keer proberen en er staat helemaal geen druk meer op me koppeling het pendaal blijft onderin hangen en moet ik ook met mijn voet weer omhoog doen.
mijn honda is een honda civic 1.5 lsi hatchback uit 92
maar is dit dus de koppelingscilinder, zo ja waar zit die en is hij makkelijk te vervangen
groetjes nick
15 jaar
net terug van de garage half uurtje werk, was inderdaad de koppelingscilinder, werkt nu weer perferct
groetjes nick
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar