auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: zekering nummer 14 brand door

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo,

zekering 14 brand door ,hierdoor start de motor wel maar slaat niet aan.
dynamo + accu zijn vervangen.
wie heeft dit ook een keer meegemaakt en weet de oplossing???
met uitlezen komen er geen foutcodes tevoorschijn.

mvg leo

Geplaatst door

leo6523 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat staat o.a. voor zekering 14 ??? verlichting, brandstofpomp ?? Sinds wanneer is dit begonnen, graag wat duidelijker in de omschrijving.
groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

het is spontaan begonnen tijdens het rijden,snelheidsmeter viel naar nul maar de auto bleef rijden,toen de motor uit werd gezet ging hij wel rond maar slaat niet aan.
we hebben gekeken of hij vonkt en dat doet hij,relais brandstofpomp horen we ook inschakelen.
op zekering nr 14 zit o.a dynamo,snelheidsmeter,module startonderbreker,gaskleppotentiemeter,controle lampjes dashbord.

mvg Leo

leo6523 0
badge

16 jaar

Dynamo sluiting? Koppel deze eens af en probeer eens. Meet het doorgegeven amperage.
Je geeft zelf aan dat de startonderbreker ook via zekering 14 loopt dus de auto zal niet aanslaan toch?

marcel7031 0
badge

16 jaar

onder het inlaatspruitstuk zit een ijzeren steun,daar schuurt de kabelboom soms door ! (massacontact)
probeer ev. met een spiegeltje te kijken want soms is het moeilijk te zien.

mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

Dat zit hem in die 'blinde' stekker die onder de inlaat hangt....even schoonmaken en inspuiten met siliconenspray .

rob010 0

16 jaar

[quote=rob010]Dat zit hem in die 'blinde' stekker die onder de inlaat hangt....even schoonmaken en inspuiten met siliconenspray .[/quote]
nee! helemaal niet. je moet werkelijk kijken naar de kabelboom die rust op het steunijzertje onder het inlaatspruitstuk!
nogmaals , je kan het soms heel moeilijk zien ! til de kabelboom op en gebruik een klein spiegeltje.
dan zul je hoogstwaarschijnlijk zien dat de zwartgele draad ( + draad van de snelheidsensor) contact maakt met het steunijzertje.

mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

Hugo heeft gelijk! Kortsluiting ontstaat op het moment dat de de motor uitzet en het motorblok tegen de kabel trilt. Plaats je een nieuwe zekering, kun je de motor gewoon weer starten en gaat het weer mis op het moment dat je de motor uitzet.

Pivavar 80

16 jaar

Hallo,ik dank jullie voor het meedenken in dit probleem,het was inderdaad het draadje onder het inlaatspruitstuk die door geschuurd was regen de ijzeren steun.

mvg Leo

leo6523 0
badge

16 jaar

[quote=leo6523]Hallo,ik dank jullie voor het meedenken in dit probleem,het was inderdaad het draadje onder het inlaatspruitstuk die door geschuurd was regen de ijzeren steun.

mvg Leo[/quote]
graag gedaan mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.