auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: koudstart/co probleem.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 dxi

ik heb al enige tijd wat problemen met mijn auto en ben er al mee naar verschillende garages geweest.

het begon allemaal met de apk keuring in juli 2007.

afgekeurd op co.

na diverse dingen te hebben vervangen/gereinigd is het probleem nog steeds niet opgelost.

codes uitlezen was onmogelijk maar na wat gejotter aan de uitleesstekker kon ik er de codes 7 (eacv klep) en 14 (gaskleppositiesensor ) uithalen.

ik zal eerst het probleem omschrijven en daarna zeggen wat ik tot nu toe heb gedaan.

wanneer ik bijv na het weekend mijn auto wil starten start hij soms maar slaat dan meteen af waarna ik hem moeilijk ( na 30 sex starten met half gas ) weer lopend krijg. dit probleem is pas zo`n 4 weken en is waarschijnlijk mn brandstof relais.

het echte probleem zit hem in het schommelen van mn co waarde wanneer ik hem test op de 4gas tester.

de waardes stationair zijn meestal goed ( 0,14/0,19 ) maar wanneer ik het gas maar durf aan te raken vliegt hij soms ineens richting de 4 of 5 waarna hij naar een tijdje terugzakt naar ongeveer 1,8.

als ik dan het gas maar weer even iets aanraak vliegt hij gelijk weer naar een andere waarde toe.

tijdens koude motor lijkt het erg of hij even op 3 cilinders loop en ruik dan ook een sterke benzine lucht gedurende 2 minuten en een soort zacht ploffend geluidje uit de uitlaat. ( flop flop flop )

wanneer ik dan na 1 minuut ongeveer wat gas geef gaat ie normaal lopen en is er verder dus niets hoorbaars aan de hand ( alleen co gaat schommelen ).

verder is het rare dat het benzineverbruik zeer weinig tot niets omhoog gaat, alleen merk ik dat mijn auto niet meer makkelijk naar zijn topsnelheid gaat ( met moeite 160 ) voorheen 190.

dit heb ik er onlangs aan gedaan:

nieuwe rotor
nieuwe verdelerkap
lambda sensor vervangen
andere ecu geprobeerd
bus carburateurreiniger ingespoten
eacv schoongemaakt ( voor zover mogelijk )

op het luchtfilter en einddemper na is de auto nu ruim een half jaar orgineel.

zelfs de dealers weten er op dit moment geen raad mee en willen hem dus gaan onderzoeken ( wat ik dus niet van plan ben omdat dit waarschijnlijk belachlijk veel geld gaat kosten ) ik wil eerst zelf zoveel mogelijk proberen te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

zou het dus inderdaad met de gasklepsensor temaken kunnen hebben? zoja wat zijn hiervan de symptonen???

ik weet echt geen raad meer en wil hem zoiezo goed hebben want er is veel geld in de auto gestoken dus even verkopen is geen optie.

wie geeft advies??

bijvoorbaad dank,

stefan

Geplaatst door

defik (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de uitlaat al gecontroleerd of deze dicht is vanaf het uitlaatspruitstuk tot en met de cat??
Heeft deze auto een cat?? Daar zou het ook aan kunnen liggen.

Op dit forum staan talloze onderwerpen over het probleem dat de CO te hoog is..

Grt

[quote=cordoba sx 1.6 AFT]Heb je de uitlaat al gecontroleerd of deze dicht is vanaf het uitlaatspruitstuk tot en met de cat??
Heeft deze auto een cat?? Daar zou het ook aan kunnen liggen.

Op dit forum staan talloze onderwerpen over het probleem dat de CO te hoog is..

Grt[/quote]
ja cat is gecontroleerd en is gewoon goed en uitlaat is 100% gasdicht.

defik 0

16 jaar

Stefan,

ik heb precries hetzelfde probleem met dat starten als jou. Kom ik bij de garage, start hij in één keer. Kan er totaal niks van vinden...

sebring 0

16 jaar

rechtsboven aan het schutbord hangt de mapsensor-die met een vacuumslangetje is verbonden met buisje onderaan het inspuitstuk.
-vacuumslangetje controleren (of nog beter vervangen)
-aansluitbuisje vacuumslang eerst doorblazen met carburatorreiniger en daarna goed doorblazen met perslucht.

mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

[quote]tijdens koude motor lijkt het erg of hij even op 3 cilinders loop en ruik dan ook een sterke benzine lucht gedurende 2 minuten en een soort zacht ploffend geluidje uit de uitlaat. ( flop flop flop )[/quote]
Heb je al eens compressie laten meten??

Welk soort lambda gebruik je? Imitatie of Orgineel?

Je kan je eacv klep uitschakelen door hem los te draaien en er dan een stukje karton tussen te doen.(weet je iig of foutcode 14 weg is)

rob010 0

16 jaar

zet er maar een originele laambda sensor in
imitatie werkt niet(goed)
heb dit al met een paar honda's gehad
en wat voor luchtfilter zit er op
maak dat 1rst eens origineel en controleer dan nog eens ofje co schommeld

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]zet er maar een originele laambda sensor in
imitatie werkt niet(goed)
heb dit al met een paar honda's gehad
en wat voor luchtfilter zit er op
maak dat 1rst eens origineel en controleer dan nog eens ofje co schommeld[/quote]
hoi, ik rijd al 3 jaar probleemloos met een cold air intake (korte versie) en spagetti spruitstuk en heb voorheen nog nooit problemen gehad, de auto was altijd perfect.

ik ben er vandaag toevallig achter gekomen dat het waarschijnlijk toch mijn gasklepsensor is.

er gebeurd namelijk het volgende:

wanneer ik de eacv stekker losgooi slaat de motor meteen af.

wanneer de eacv stekker vast blijft zitten en ik de gasklepsensor losneem lijkt het of ik een injector hoor tikken ofzo, de auto loopt dan alleen WEL goed stationair zonder plofjes e.d. alleen wanneer ik gas wil geven gaat het niet soepel (door de losse stekker).

wanneer ik echter de gasklepstekker weer vastklik valt hij terug in zijn oude plof plof plof.

ik denk dus dat mijn eacv verder goed is maar deze verkeerde waardes doorkrijgt via mijn gasklepsensor.

weet iemand toevallig de weerstand van de gasklepsensor in ohm`s bij dicht stand en/of open stand?

ik hoop van jullie te horen.

stefan

defik 0

16 jaar

als het wel je brandstof hoofdrelais is dan kan je daar heel makkelijk achter komen. je doet namelijk het volgende. je zet je auto op contact, en dan hoor je dat wel bekende tik tik bij de 2de tik gaat je motor management lampje uit. hoor je die tikjes niet dan is die indd kapot.

maar je ehb verder geen fout codes? vind ik vreemd.

kijk alle massa punten even na laat je onsteking even goed optijd zetten. dit word vaak vergeten en dan bedoel ik optijd zetten zonder de verwarming aan.

groeten stefan

civic1985 0

16 jaar

nee brandstof relais is het zeker niet, tikken doet hij zeer duidelijk.

foutcodes geeft hij wel aan ja. ( had voorheen slecht contact in de uitleesstekker)

hij geeft de codes 7 en 14 aan dus eacv en gasklepsensor.

onsteking heb ik nooit aangezeten dus moet gewoon goed staan.

defik 0

16 jaar

#7: gasklep positiesensor, bedrading sluiting naar massa, open circuit, de sensor zelf of de ECM
#14: stationair lucht klep circuit, bedrading, voedings voltage, de klep zelf of de ECM

controleer deze punten eerst.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

wat hans 4040 zegt
en controleer ook stekkers
vuil en vocht kunnen ook een weerstand verbinding geven en voor storingen zorgen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ecm is de computer neem ik aan?

deze is het ook niet want heb hem vorig jaar ook gewisseld met een andere omdat ik ook dacht dat deze kapot was.

stekkers controleren had ik ook al aan zitten denken maar vanaf waar/of wat neem hij z`n eerste massa punt?

contactspray mag niet baten iig.

stefan

defik 0

16 jaar

accu chassis
chassis motor en denk aan dat kabeltje voor aan op t klepdeksel

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.