Twee maanden geleden hebben we de remschijven en blokken vervangen,
(de auto trilde met remmen)
Na twee weken trilde de auto weer met remmen,
Dus daarna de remschijven "aan" de auto afgedraaid,
Maar helaas, na drie weken trilt hij weer net zo hard.
Van alles gecontroleerd, remklauwen zijn gangbaar, fusee's, stuurkogels, draagarmrubbers, uitlijning en ook de naven zijn goed schoon.
Het enige waar ik nu nog aan denk, zijn de velgen, die er nu zo'n half jaar opzitten.
Dit zijn van die velgen met 8 of 10 bout-gaten, die dus op meerdere auto's passen.
Zo op het oog, staan ze wel erg ver naar buiten.
Waarschijnlijk een verkeerde ET waarde, dat moet ik nog even nakijken.
Heeft iemand hier nog een idee over?
Het verhaal over waterplassen en rem vast bij stoplichten, kun je uitsluiten in dit geval....
Geplaatst door Gras (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
20 Reacties
rob010 (0), 16 jaar geleden
Orginele schijven gebruiken?
Wielen met multi-steek en verkeerde ET waarde gaan de schijven niet krom van....rijd alleen bagger en slecht voor de wegligging en wiellagers
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
maak de naven echt goed schoon
als er ook maariets vuil zitgaan ze zeker bij die idioot brde velgen trillen
matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden
oke Gras alles gangbaar maar heb je dit ook visueel gecontroleerd. Ik bedoel soms is een geleidepen of zuiger wel gangbaar maar kan toch blijven hangen op een beetje roest binnen in de klauw of pen. opschonen en invetten met Ate vet is vaak de oplossing. groet Thijs
BenVTI (0), 16 jaar geleden
maar waneer trilt ie als het een schijf is trilt ie alleen met het remmen.
maar rem je ook vaak hard? en als je voor een stoplicht staat hou je de rem dan ook ingedrukt?
Als ie gewoon tijdens het rijden trilt zou er wel iets anders zijn.
-balanceren.
-uitlijnen
mcitr. (0), 16 jaar geleden
Ik zou is naar de rubbers van je ophanging kijken; je moet zo'n auto gewoon lekker orgineel houden. Je onderstel krijgt het zwaarder te verduren met die velgen. Bij zo snel weer kromme schijven moet er in de ophanging iets niet goed zitten. Verder is een tip als je fors moet remmen en je staat daarna stil niet voet op het rempedaal te houden; hij raakt zijn warmte niet goed kwijt op de plek war de blokken op de velg geklemd zitten, met kromtrekken als gevolg.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
als je blijft remmen is dit jist een plekwaar de geleiding de warmte sneller afvoert
de rest moet koelen aan de lucht
maar een schijfrem werkt optimaal als ie warm is
daarom zullen de blokken ook altijd tegen de schijf(moeten) slepen anders koelt t te snel af en moet je iedere remming eerst weer de temp opbouwen
dus krom trekken doet ie op een plek die sneller afkoelt als de rest
en dat is idd de plek van de blokken
maar een goede schijf/blok combi zal hier geen last van hebben
ook niet met stevig remmen
Santa (0), 16 jaar geleden
Tja, dit wordt weer een lesje "anti-pimping", Jerry........
Wat men op TV (en op tuning evenementen) ziet, "past dus ook" op HUN auto!
"Wat het oog goedkeurt, is nogal eens in strijd met natuurwetten...."
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
en op t end ping ping
Santa (0), 16 jaar geleden
Ja, en dan ligt het altijd aan "die ander"........
mcitr. (0), 16 jaar geleden
Jerry, ik heb vraagtekens bij je theorie; daar waar de blokken er stijf tegen aan zitten blijft de warmte langer in het materiaal zitten; een motorblok dat heet wordt, wordt ook niet gekoeld door ander materiaal er tegen aan te klemmen. De koeling vindt plaats met water of met lucht. Dat laatste gebeurd met de schijven op dat deel waar het blok er niet tegen aan zit ook; de beste warmteafvoer lijkt mij.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
ach
in de electronica
een vermogens transistor
raakt meer warmte kwijt op contact vlakken
meer geleiding
kijk kever
meer warmte af voer werd bij waterkoeling gekregen
weer dat contact warmte afvoer
Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden
Heeft er al iemand naar de wiellagers gekeken?
decrxgarage (0), 16 jaar geleden
Vervang de remblokken eens. De remblokken dienen ook een groot deel van de warmte af te voeren, sommige blokken doen dit om een of andere reden niet ged waardoor de schijven teveel warmte krijgen te verduren. Bekend probleem bij originele remblokken van een Honda CRX.
matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden
En Gras is op vakantie denk ik ??????????????????? wow wat een moeite voor jan ...
grroeten Thijs
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
ach
t was weer een leuke discussie
en geen boze mensen
Gras (0) PRO, 16 jaar geleden
Nee, ik ben niet op vakantie....
Ik wacht nog steeds op een oplossing.
Maar jullie beginnen over dingen, die ik al gecontroleerd of vermeld had.
Behalve de wiellagers van Hans dan.
Deze hebben geen speling, en zijn niet hoorbaar. ( aantrekkoppel ?? )
Morgen wederom nieuwe schijven en blokken, maar ik ben bang dat hij over drie -vier weken weer trilt.
wordt vervolgd...
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
zitten de wishbones wel goed vast
reactie arm tussen draagarm en voortrein geen ruimte
boven draagarm fusee geen ruimte
decrxgarage (0), 16 jaar geleden
Wat voor remblokken en schijven gebruik je?
Nogmaals originele remblokken in combinatie met originele schijven hebben regelmatig tot gevolg dat de schijven kromtrekken omdat de remblokken de warmte niet goed afvoeren.
Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden
"Behalve de wiellagers van Hans dan."
Deze hebben geen speling, en zijn niet hoorbaar. ( aantrekkoppel ?? )
Ik ga er niet van uit dat ze los zitten, maar:
M22=181Nm
M24=245Nm
mvg,
Hans.
nitas (0), 16 jaar geleden
Denk ook eens aan het feit dat een kleine onbalans door onjuiste velgen enorm versterkt kan worden vooral als deze buiten de toleranties van de ET waarde valt.
Uit ervaring weet ik dat de Honda ophanging hiervoor extreem gevoelig is.
Zelf bij een Aerodeck nooit remtrillingen gehad totdat... Jawel LM velgen waren gemonteerd... Originele velgen terug-gemonteerd en probleem was direct weer verdwenen.. Tip: Laat de schijven/blokken/ophanging en uitlijning opnieuw controleren en monteer de originele velgen en rij daar maar eens een maandje mee rond...