Honda Hr-V: LPG probleem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Al geruime tijd problemen met mij Honda Hr-v op gas.(AG)
de klachten zijn

een constante brandend lampje van het motor compartiment welk door het tijden op gas wordt veroorzaakt.
Als er op benzine gereden wordt blijft het keurig uit (ca. 3 x 1 week alleen op benz. gereden) maar ga ik op gas rijden, dan gaat het lampje weer branden.
De auto rijdt goed, draait wel op een heel laag toerental stationair(komt niet hoger als 4-500 rpm) maar wil wel eens bokken, vooral bij heet weer.
Motor krijgt geen gas meer en slaat automatisch over op benzine en gaat piepen.Schakelaar ff heen en weer drukken, en rijdt daarna meestal weer normaal op gas,tot een volgend keer, en dat kan zijn binnen eenkel minuten, maar kan ook na zeer geruime tijd.
Kan er tot duizend kilometer probleemloos mee rijden en dan is het er weer.

Bij de auto zijn beide sensoren al vervangen, zonder resultaat, en al diverse keren bij een gas inbouwer geweest,ook zonder resultaat.

Ik rij al zeker 26 jaar Honda, altijd op gas gereden.(Accords) probleemloos.
Dit is mijn eerste HR-v, wilde bij het merk blijven en de HR-v is de enige Honda die nog geschikt is voor gas,(Honda nederland).

Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand kan zijn?

Het is een hele fijne auto, maar als hij zijn kuren krijg, dan raak je gauw geirriteerd.

Ralbe

ralbe

Geplaatst door ralbe (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda HR-V? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Wat voor merk installatie zit erin?.
Het zit duidelijk in de gasinstallatie dus.

ralbe (0), 15 jaar geleden

Zit een ag installatie in.
Welk type weet ik nhiet.
Ga morgen ff kijken .Dan laat ik het weten.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Hoeveel km heeft tie gedraaid?.

ralbe (0), 15 jaar geleden

ca. 128.000, maar ik heb al een hele poos deze problemen.(ruim een jaar)
Bezit de auto nu al ruim 1,5 jaar.
Er is geopperd, dat er waarschijnlijk door de inbouwer een fout gemaakt is in de aansluiting, maar die inbouwer bestaat niet meer.Het uitzoeken kan dan heel lastig zijn.
De auto heeft altijd op gas gereden.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Je schrijft druksensoren zijn vervangen, verdamper is ook bekeken?.
Als die goed is blijven de injectoren over, maar deze zijn uit te lezen.
ik weet niet waar je woont, maar er zit een goede inbouwer in Woudenberg.
Doet heel veel in AG, staat gewoon goed bekend.

ralbe (0), 15 jaar geleden

Daar ben ik 2 keer geweest, maar had geen tijd.En vertelde mij dat de HR=v niet geschikt was voor gas.

Heb het toen maar bij een andere laten uitlezen, de auto 1 keer is daar een hele dag daar geweest, maar het inlezen was goed.
Net wat ik zeg, ik kan bijv. duizend km probleemloos rijden, en de andere keer komt het om de haverklap.

Ik heb vandaag vernomen dat er in De Bilt ook een goede zit.
Die ga ik volgend week bellen.Misschien dat die een oplossing hebben.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

De HRv is ook iet geschikt voor lpg.
De 1600 is geen V-tec en daarom denken de meesten dat het wel kan.
Vaak word het dan een universele installatie of een installatie die compatibel is met deze motor.
Wat je ook zelf kunt doen is alle stekkers die met het lpg te maken hebben insprayen met contact spray ( geen Wd 40).
Met name de connenctor die op de lpg comp zit.
En de stekkers naar de injectoren of injector rail.
Zo heb ik al heel wat troubles getackled.

ralbe (0), 15 jaar geleden

De Honda garage waar deze auto gekocht is en waar deze auto nog steeds in onderhoud is, beweerdt dat de HR-v als enige Honda nog geschikt is voor LPG.Daarom hebben ze deze auto destijds ook een installatie ingebouwd. De motor draait prima op gas, als het geen kuren vertoond.(Deze hele week geen problemen gehad en toch zo'n 565km gereden)
Ik denk daarom dat er inderdaad ergens iets in de installatie niet klopt.
Daarom ga ik dat met de contactspray zeker proberen.
Het lijkt inderdaad alsof er soms ergens een contact verbroken wordt.
Bedankt voor de tip.
tot horens

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Omdat het geen V-tec is is tie geschikt voor lpg.
Maar dat wil niet zeggen dat er geschikte lpg installaties voor zijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Ralbe,
Is je gasverdamper al eens afgetapt i.v.m. sluts ? en zijn je kleppen al eens gesteld?
Een auto welke op gas rijd heeft een hogere verbranding temperatuur waardoor de kleppen van je motor eerder strakker gaan staan en als de motor koud is slecht stationair loopt
Slaat de motor op gas af als deze nog niet op temperatuur is ?
Als hij wel op temperatuur is zal hij waarschijnlijk wel goed op gas lopen?
Ik hoor het graag

vr. gr
honda-men

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda HR-V of stel zelf een nieuwe vraag.