Ik kwam er zojuist achter dat mijn motor erg heet word.
Ik wilde hem parkeren in de straat na een kort ritje naar de wasstraat en ik merkte dat mijn toerental schommelde van 1500 naar 1000 naar 1500 etc, ook mijn temp meter stond op max.
Auto uitgezet en onder de motorkap gekeken.
De tank van de koelvloeistof was leeg.
Vervolgens heb ik hem bijgevuld met koelvloeistof en daarna de motor weer gestart.
Na ongeveer 5 minuten werd de motor weer heet en weer het toerental probleem.
De fan van de radiator draaide niet en de bovenste slang was warm en de onderste koud.
Ik heb wat forums gelezen over een kapotte thermostaat of lucht in je leidingen.
Als je een kapotte thermostaat hebt merk je dan ook nog iets aan je kachel ? (kachel aan word dan de motor weer kouder ?)
Heeft iemand wat aanvullende informatie voor mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor een civic van 1994 waar niet gigantisch veel elektronika inzit zal ik eerder denken aan je koppaking omdat je water verliest en je motor raar loopt dit kun je meestal wel zien aan de rook uit je uitlaat of als je er water in hebt en gas geeft het water brobbeld
EErst controleren, waterpomp, (geen circulatie) en fan draait daarom ook niet, heet water bereikt onderkant radiator niet dus ook niet de thermoschakelaar voor de fan.
En, uiteraard kan de koppakking stuk zijn.
Er komt geen witte rook uit mijn uitlaat dus ik denk niet dat het de koppaking is.
Ik heb echter de thermostaat nog niet ontlucht na het bijvullen van de koelvloeistof.
dit ga ik morgen doen.
Hopelijk is dat de oorzaak.
Ik denk niet dat het de waterpomp is want de tank voor de vloeistof was leeg en ik heb geen lek gevonden.
als de thermostaat stuk is berijkt het hete water dan nog wel de onderkant van de radiator ?
16 jaar
radiateur verstopt
[quote=Cor1822]EErst controleren, waterpomp, (geen circulatie) en fan draait daarom ook niet, heet water bereikt onderkant radiator niet dus ook niet de thermoschakelaar voor de fan.
En, uiteraard kan de koppakking stuk zijn.[/quote]
thermocontact zit op het thermostaathuis - de relais en de zekering bevindt zich in de zekering-relaiskast onder de motorkap rechts.
- toch zou ik beginnen met een nieuwe thermostaat.
mvg hugo
Een van de oorzaken heb ik inmiddels gevonden.
Mijn radiator is lek dus die moet vervangen worden.
Nu heb ik alleen nog het probleem dat mijn motor raar loopt, hij hikt telkens van 1500 toeren naar 1000 en weer terug naar 1500 enzovoort.
Is dit het gevolg van een lekke radiator en dus te weinig koeling of moet ik het nog verder zoeken ?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar