Honda CR-V 1998: wegvallen power

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 94

hallo, ik heb een honda crv 1998. vandaag langs de snelweg komen te staan omdat de power wegzakte. alsof ik me koppeling indrukte en gas gaf. het enige verschil was dat mijn kilometerteller samen met de toerenteller gelijk opliep terwijl de snelheid afnam. na even een half uur stil te staan had de auto weer wat power maar die verdween ook al weer snel. nu is het rubber van mijn differential achter kapot en dient vervangen te worden. hierdoor gaat de achter differential bij toename van de power op en neer. bij totale verlies van de power heb ik de auto in ze versnelling gezet en ben ik onder de auto gaan kijken. de cardanass draait wel en de aandrijfass van 1 voorwiel draait. de andere die aandrijfassen blijven stil staan.

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Christiaan2001

Geplaatst door Christiaan2001 (50) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CR-V? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Fles (30), 2 maanden geleden

Je verhaal is onduidelijk, maar lijkt mij een slippende koppeling.

limbra (700), 2 maanden geleden

Als ik het goed begrijp reed je dus op de snelweg en opeens ging de snelheid omlaag,
ondanks dat je gas gaf, na een half uur stil staan reed hij weer even normaal,
om daarna weer vermogen/snelheid te verliezen,
was hij op dat moment niet "toevallig" uit de versnelling gesprongen ?
Ik begrijp 1 ding niet, je hebt de auto in de versnelling gezet met draaiende motor en
toen ben je onder de auto gaan kijken of de aandrijf assen en cardan as draaiden,
stond de auto toen met alle 4 de wielen op de grond ? normaal gesproken zou de auto dan
in de versnelling weg rijden, maar dat deed hij "blijkbaar" niet ?
Wat heb je zelf o.a. nog meer gecontroleerd ?
Tap de versnellingsbak olie eens af en kijk goed of er metaal slijpsel en/of metaal resten
in de versn.bak olie zitten,
controleer de koppeling, zet de auto in de hoogste versnelling (handrem vast zetten)
en laat de koppeling langzaam omhoog komen, zodra de koppeling aangrijpt dient de motor
af te slaan, indien de motor door blijft lopen (met de koppeling los) is de koppeling versleten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.