close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda CR-V 2005: Benzinefilter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: K20A4, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hi, ik heb een CR-V uit 2005 en deze is in onderhoud bij de dealer.

Tijdens de laatste grote beurt werd mij verteld dat na 125000 km het benzine filter vernieuwd moest worden. Dat was een prijzig klusje omdat het filter zich naar ik begreep in de tank bevind?

Ik heb toegestemd maar heb nooit eerder gehoord van het vervangen van een benzine filter in een gesloten systeem. Kan iemand mij uitleggen of vervanging idd een vast protocol is en of dat inderdaad noodzakelijk is?

Alvast hartelijk dank!

Geplaatst door

Sjoets (0)

al 8 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een filter is er om te filteren en na verloop van tijd/aantal kilometers verzadigd een filter en moet ie(volgens je Honda dealer) bij 125.000km vervangen worden. Is dat zo vreemd?

quikfit 890
vip badge

8 maanden

Thanks voor je antwoord. In een gesloten systeem lijkt mij dat er weinig te filteren valt, het is ook raar om een filter anders op zo'n moeilijk bereikbare plek te plaatsen. Let wel, het is een benzine auto. Vandaar mijn vraag, ik hoop dat iemand de werking weet.

Sjoets 0

8 maanden

Niks te filteren?...er gaat al 125.000km benzine door je filter...

quikfit 890
vip badge

8 maanden

Bij veel benzine auto's is vervanging van een benzinefilter inderdaad geen standaard onderhoud.
Het is natuurlijk geen gesloten systeem, het is bedoeld om vuil in de benzine eruit te filteren om vervuiling van injectoren te voorkomen..
De benzine is tegenwoordig zo schoon dat vervanging vaak niet (meer) wordt gedaan..

Beunhaas 1035
badge vip badge

8 maanden

Thx Beunhaas. Wat ik vreemd vind is dat indien een filter in de tank is geplaatst dat het er op lijkt dat vervanging niet aan de orde zou moeten zijn, immers, anders zou je dat een andere plek hebben gegeven. Is er iemand hier die soortgelijk heeft meegemaakt? Ik ben indertijd akkoord gegaan en heb betaald maar zou graag begrijpen of dit een redelijk nutteloze vervanging lijkt zodat ik deze eventueel in de toekomst kan voorkomen.

Sjoets 0

8 maanden

Ik snap zulke dingen ook nooit zo goed, iets moet geserviced worden maar zit op een service onvriendelijke plek...maar misschien is er ergens onder de motorkap ook nog wel een filtertje dat in 10 minuten is te vervangen.

Beunhaas 1035
badge vip badge

8 maanden

Er zijn zat auto's met het filter in de tank...is dat handig? Nee,niet echt,onder de motorkap of onder de auto zou handiger zijn. Maar jij gaat naar de dealer en die voert onderhoud uit volgens het boekje,dat is dus geen nutteloze vervanging...zeker niet na 19 jaar!? Als het je echt zo dwars zit,ga dan naar de dealer toe en ga met hem in discussie over het wel of niet nuttig zijn van het vervangen van het filter.
Dat het volgens jou nutteloos is.is dat op de zelfde feiten gebaseerd dan dat je het over een 'gesloten systeem' hebt?

quikfit 890
vip badge

8 maanden

die filters die in de benzinetank zitten hoeven bijna nooit vervangen te worden omdat door het klotsen van de benzine deze filters schoongespoeld worden(maar kan zeker wel ooit vervuild raken en vervangen moet worden) zit een filter tussen de slangen gemonteerd moet deze wel regelmatig vervangen worden

Het vervangen van het brandstoffilter in uw Honda CR-V uit 2005 na 125.000 km kan inderdaad deel uitmaken van het onderhoudsprotocol, afhankelijk van de aanbevelingen van de fabrikant en de specifieke onderhoudsschema's. Bij sommige auto's, vooral oudere modellen, bevindt het brandstoffilter zich inderdaad in de brandstoftank, en dit kan de vervanging complexer en dus duurder maken dan wanneer het filter gemakkelijker toegankelijk is.

De reden voor het vervangen van het brandstoffilter, zelfs in een gesloten systeem, is dat over tijd vuil en afzettingen zich kunnen ophopen in het filter, wat de brandstoftoevoer naar de motor kan belemmeren. Dit kan leiden tot een vermindering van de motorprestaties, hoger brandstofverbruik, en in sommige gevallen zelfs tot problemen met het starten van de auto of onregelmatig lopen van de motor.

De specificaties voor onderhoud en vervanging van onderdelen kunnen variëren afhankelijk van het voertuigmodel en de fabrikant. Voor de Honda CR-V en vele andere auto's wordt periodieke vervanging van het brandstoffilter aanbevolen als onderdeel van een goed onderhoudsregime. Dit zorgt ervoor dat de motor efficiënt blijft lopen en helpt om dure reparaties op lange termijn te voorkomen.

Als u twijfels heeft over de noodzaak van deze service of als u meer gedetailleerde informatie wilt over het onderhoudsschema voor uw specifieke model, is het een goed idee om de aanbevelingen van de fabrikant te raadplegen of om advies te vragen bij een onafhankelijke expert. Voor specifieke vragen over uw Honda CR-V of om bevestiging te krijgen over onderhoudsprocedures, kunt u contact opnemen met WielWeet via hun contactpagina. Zij kunnen u voorzien van deskundig advies en u helpen te begrijpen of deze vervanging noodzakelijk is en in lijn met de standaard onderhoudspraktijken voor uw voertuig.

Myrte 45

8 maanden

Myrte is kunstmatige ''inteligentie'' ?

quikfit 890
vip badge

8 maanden

Helaas geen alwetende en ook niet kunstmatig ;)

Myrte 45

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.