close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Elantra: Aangrijppunt van Koppeling hoog

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo allemaal

Ik heb een Hyundai Elantra 2.0 en deze rijd ik met veel plezier....

Helaas heb ik nu een probleempje:

Het aangrijppunt van de koppeling zit erg hoog en het aangrijppunt is erg kort, dit is al een aanzienlijke tijd ( ongeveer 5 maanden ), en voor zover ik het me kan herinneren is het vrij plotseling gekomen..

In eerste instantie dacht ik aan een versleten koppeling, maar nu na 5 maanden slipt ie nog steeds niet, ik heb dit op verschillende manieren getest, in stilstand en ook rijdend..


Nu weet ik dat de koppeling hydraulisch bedient word, in hoeverre heeft bijvoorbeeld lucht of een defecte cylinder invloed op de plaats van het aangrijppunt, en belangrijker nog hoe kan je dit testen.

Vind het niet erg om mijn koppeling te laten vervangen maar vind het wel zonde als dat het niet is.

Ik heb 112.000 km gereden met de auto en trek altijd op met zeer weinig gas, ook afremmen doe ik niet door terug te schakelen maar gewoon te remmen dus eerlijk gezegd kan ik me ook bijna niet voorstellen dat de platen versleten zijn, mijn vorige auto had er 185.000 km opstaan en daar voelde ze nog als nieuw.

ik hoop dat iemand me tips kan geven

Geplaatst door

marcelca (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat de koppeling een goed ontluchten en controleer zelf even op lekkages of beschadegingen aan de cilinder.
door lucht in het systeem gaat heel het pendaal anders aan voelen.

groeten Daniel

Daniel315 0

13 jaar

Zit geen lucht in. Als er lucht in zou zitten, is het aangrijpingspunt juist heel erg diep en niet hoog.
Er is meer kans op een gebarsten diafragma en/of nagenoeg versleten koppelingplaat.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Elantra of stel zelf een nieuwe vraag.