Hyundai Matrix: ABS storing C2112

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

ABS-lamp brandt: foutcode C2112 Klep-Relais.

ABS is af en toe met veel geluk uit te lezen, zelfs de dealer kon er niet inkomen.
Nog wel de suggestie gekregen om de aansluitstekker te controleren op oxidatie maar ook daar was niks mis mee.
De abs-ringen zijn heel. De lamp begint te branden boven de 35-40 km/u.
Iemand dit al eens vaker bij de hakken gehad of nog een ander idee?

Mvg.

Averdonk

Geplaatst door Averdonk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Matrix? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

riennoot (0) PRO, 12 jaar geleden

ik heb even wat opgezocht over deze code. mischien dat deze info je al wat meer duidelijkheid geeft.

'De ABS ECU levert de batterij stroom van alle soleonid kleppen door middel van een klep relais dat wordt gecontroleerd door de Electronic Control Unit (ECU).
De klep relais en alle elektromagnetische kleppen zijn geïnstalleerd in de HECU (Hydraulische en Electronic Control Unit).

ABS ECU controleert spanning van de klep relais om te controleren of ABS ECU kan ABS-normaal uit te voeren.
Wanneer de klep relais wordt ingeschakeld op ON, zal de HECU stel deze code als de magneet aandrijving spanning lager is dan toegestaan ​​spanningsbereiken voor een periode van tijd.
Wanneer de klep relais wordt ingeschakeld op OFF staat, de HECU zet deze code als de magneet stuurspanning is over het toegestane spanningsbereik voor een periode van tijd'.

ik lees hier dat het relais zit verwerkt in de abs-eenheid, deze zal hoogstwaarschijnlijk defect zijn. maar meten op je stekker om te beginnen kan geen kwaad.

succes!

gr. Rien

Averdonk (0) PRO, 12 jaar geleden

Dank voor je moeite. We gaan meten.
Wordt vervolgd.

Mvg.

Averdonk (0) PRO, 12 jaar geleden

Opgelost.
Pomp eerst nog vervangen maar gaf natuurlijk geen soelaas. Via-via aan een schema gekomen i.v.m. de stekkerbezetting. Na meting kwam de oorzaak boven water: massagebrek. De massa-aansluiting helemaal voor aan de linker chassisbalk onder de accu maakte geen goed contact. De weerstand was 300 ohm tussen abs-stekker en massaklem aan de accu. Massakabel aan het chassis helemaal blank gemaakt en probleem was eruit. ook het uitlezen is nu geen probleem meer.
Bedankt voor de hulp.

Mvg.

riennoot (0) PRO, 12 jaar geleden

okee, mooi dat het opgelost is en bedankt voor je reactie terug.

gr. Rien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Matrix of stel zelf een nieuwe vraag.