Mijn accent loopt staionair niet lekker op lpg, hij ploft in de uitlaat. Ik heb de bougies al vervangen, de kabels nog niet. Ik heb het idee dat ik ook een gaslucht ruik bij de uitlaat, net of niet alles verbrand wordt. Tijdens het rijden merk je er vrij weinig van. Voordat ik weer veel dure onderdelen ga vervangen zou ik graag wat tips ontvangen, ik ben al een vermogen kwijt aan deze auto..... alvast bedankt!
Geplaatst door JelleD. (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Accent? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
Stel eerst de kleppen eens als dit nog mogelijk is........
JelleD. (0), 12 jaar geleden
[quote=paulmichiel]Stel eerst de kleppen eens als dit nog mogelijk is........[/quote]
Hij heeft hydraulische kleppen.
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
Ook die kunnen uitgesteld zijn. dus even compressie meten.
JelleD. (0), 12 jaar geleden
ok, maar kan dat ook al bij een km stand van 127000 ? Hij doet het trouwens wel goed op benzine....
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
Ja hoor als de klepzittingen zacht zijn dan is dit gewoon. Bij een tucson is de boel bij 80000 km al verrot....
JelleD. (0), 12 jaar geleden
Heb vandaag compressie laten meten, 2e en 3e cilinder zuigerveren versleten.... Dat wordt dus een andere motor.
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
Denk eerder verbrande kleppen........
jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=JelleD.]Heb vandaag compressie laten meten, 2e en 3e cilinder zuigerveren versleten.... Dat wordt dus een andere motor.[/quote]
hoe weet je dat zo zeker?
JelleD. (0), 12 jaar geleden
De monteur had na de 1e keer meten olie in de cilinder gespoten, toen was de meting wel goed. Volgens de monteur moet het aan de zuigerveren liggen.
jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden
ja dat kan inderdaad dit is een juiste procedure en zijn het geen kleppen
gr jan
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
hoeft niet als hij er teveel olie op doet komt dit tussen de klep en klepzitting door het spatten en is deze ook goed afgedicht,een lektest bied meer zekerheid ik ga ook voor verbrande kleppen.en met slechte zuigerveren ploft hij niet uit de uitlaat.en wat ook vreemd is dat ie op benzine wel goed loopt,krijgt hij niet teveel gas??
JelleD. (0), 12 jaar geleden
[quote=robby10030]hoeft niet als hij er teveel olie op doet komt dit tussen de klep en klepzitting door het spatten en is deze ook goed afgedicht,een lektest bied meer zekerheid ik ga ook voor verbrande kleppen.en met slechte zuigerveren ploft hij niet uit de uitlaat.en wat ook vreemd is dat ie op benzine wel goed loopt,krijgt hij niet teveel gas??[/quote]
Ok..... dat wordt dus een lektest. Kan ik zelf nog wat aan het gas stellen?
JelleD. (0), 12 jaar geleden
weet iemand wat de electroden afstand van de bougies op lpg moet zijn? heb ze nu op 0.7 staan.
P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden
Jelle
Eerst een betrouwbare lektest laten doen...., je zoek het nu in een verkeerde hoek.
Electroden afstand van 0.7 is goed.
Gr. paul
JelleD. (0), 12 jaar geleden
Auto is inmiddels verkocht, nu een echte auto aangeschaft (volvo 850 ) :-)
primera p11 (0), 12 jaar geleden
Die kosten in onderhoud ook echt geld,met name als ze op lpg staan en meer dan 3 ton gedraaid hebben.
En dat zal inmiddels wel gezien de bouwjaren die nog in omloop zijn.