hallo,
De Atos van mijn vriendin wil ineens niet meer aanslaan nooit problemen mee gehad en nu ineens wil hij niet meer lopen. Wanneer je veel gas bij geeft slaat hij aan en hokt en bokt hij, bij gas loslaten valt hij weer stil. het lijkt wel alsof hij hij op 2 poten loopt maar heb allle bougies gecontrolleerd en lijken het goed te doen.
De dag dat hij rijdend is weggezet gaf hij wel uit zichzelf iets gas bij,wanneer je bij de stoplichten staat te wachten dus ik vraag me af of dit met elkaar te maken heeft
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vast wel. Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op scheuren, loszitten e.d.
ook deze zijn gecontrolleerd en lijken allen in orde.
14 jaar
Weet dat de automatische choke vaak problemen geeft. Is de klep op het inlaat kanaal. Ook de bobine is nogal gevoelig item. Check ff of daar goed spanning af komt voor ontsteking.
14 jaar
Automatische choke? Dat is iets van een carburateur van heel vroeger, deze auto heeft injectie.
zo ineens loopt hij weer als een zonnetje, wel loopt hij veel te hoog stationair. soms blijft het toerental gewoon hangen en blijft hij gas geven. het valt me wel op wanneer hij stationair loopt(wel iets te hoog) en de fan aanslaat hij vanzelf gas bijgeeft. zodra de fan uit gaat, gaat ook het toerental iets omlaag.
Ditzelfde gebeurd ook wanneer je de stekker van de temperatuursensor eraf haald en weer terug zet
kan het zijn dat een defecte temp. sensor voor deze problemen zorgt?
14 jaar
[quote=oldford]Automatische choke? Dat is iets van een carburateur van heel vroeger, deze auto heeft injectie.[/quote]
Dat auto's injectie hebben, wil niet zeggen dat ze geen choke hebben ;)
Choke functie wordt door de inlaat gasklep geregeld. Die wordt elektronisch in een choke stand gezet bij starten tot de motor warm is.
Feit wat je hierboven weer beschrijft geeft wederom de choke (want hoog toerental) als verdacht onderdeel. En ik weet dat deze motoren daar last mee hebben. Temp. Sensor hoort wel bij de choke functie dus kan ook mede veroorzaker zijn inderdaad. Meest waarschijnlijk is echter dat de klep niet goed reageerd op de signalen van de ECU en temp. Sensor.
14 jaar
Bel horen luiden, maar waar de klepel hangt weet je nog niet?
Choke functie is iets dat de software in de motor-computer doet.
Inderdaad, aangestuurd door het signaal van de koelwater temperatuur sensor.
Maar een choke-klep of een choke als onderdeel hebben we tegenwoordig niet meer.
Het toerental wordt geregeld door de stationair regelaar verder open te zetten.
En bij een monopoint injectie door de gasklep iets open te zetten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar