auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Atos Spirit: Atos start niet (nieuwe accu) tikkend geluid

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ik wilde vandaag weggaan met mijn auto en stuitte op problemen.
De centrale deurvergrendeling reageerde niet op mijn afstandsbedieningen (wil er nog even bij vertellen dat ik een Stealth alarm heb laten installeren met 2 afstandsbedieningen, maar dat ik vorige maand het geluid en knipperlichtendfunctie heb laten uitschakelen omdat hij nog wel eens afging terwijl de deuren open stonden).
Dus heb de deur opengemaakt met de sleutel.
Toen ik wilde starten, startte de motor niet, maar ik kreeg een heel raar tikkend geluid (snel; t-t-t-t-t-t).
Het geluid was anders dan 3 weken geleden toen de accu leeg was (ik heb er toen een nieuwe accu in laten zetten). Ik zag ook dat het alarm nog geactiveerd was, omdat die handzenders het niet deden (lichtje van de handzenders brandden wel dus daar zijn de batterijen niet van leeg).

Het eerste wat ik dacht was: oh jee, het alarm heeft de startonderbreking geactiveerd.
Ik gebeld naar de jongen die het alarm erin heeft gezet en hij beweert dat het mijn accu is en dat op mijn alarm geen startonderbreking zit (maar dit staat wel in de omschrijving op de website van hem)!

Wellicht dat hij inderdaad de optie startonderbreking niet aangesloten heeft.

Wat zou het dan kunnen zijn?
Ik heb de auto in november gekocht, en hij is toen APK gekeurd. De verkoper zei dat ik het komende jaar geen onderhoud zou hebben aan de auto, 53.000km op de teller (uit 2001). Maar de nieuwe accu die er slechts een paar weken in zit kan toch nu niet al leeg zijn?
Ik heb er elke dag zo'n 5-10 km mee gereden. Gister had ik nog nergens last van.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en misschien weet wat het is, en wat eventueel de kosten zijn van het repareren van bepaalde onderdelen?
Bedankt!

Mvg,
Miriam

Geplaatst door

Volvo-Atos (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als eerste het voltage van de accu meten, voor EN tijdens het starten.

Ritjes van 5-10km per dag (zeker als je ook nog stopt onderweg en opnieuw start) zijn uiteindelijk te kort om de accu weer volledig op te laden.
Veel de verlichting/achterruit verwarming gebruikt? Dat maakt het probleem groter.

oldford 0
badge

13 jaar

Hmm.. de meneer van de Kwikfit zei dat een paar kilometer per dag goed genoeg moet zijn.
Ik gebruik de Atos inderdaad alleen voor de boodschappen.
De lichten doe ik altijd aan, ook overdag. En heb toevallig gister wel de achterruitverwarming en blower even vol aangezet omdat ik slecht zich had.

Nu moet ik er nog even aan toevoegen dat ik van de week een rit heb gemaakt van 60 kilometer, en een rit heb gemaakt van 30 kilometer. (dus dan zou ik denken dat de accu toch wel opgeladen moet zijn)

Volvo-Atos 0

13 jaar

Na een rit van 60 kilometer zou de accu wel vol moeten zijn, ja.
Eerst accu voltage meten om te zien wat er nu aan de hand is.
Eventueel accu opladen, motor starten en dan meten of de dynamo nog (genoeg) werkt.

oldford 0
badge

13 jaar

Ik heb het vooltage nog niet kunnen meten maar gister de accu even opgeladen voor 3/4.
Daarna een nacht laten staan om te kijken of hij binnen een nacht leeg zou zijn.
Vanochtend startte hij weer (reageerde ook weer goed op de afstandsbedieningen).
Ik denk dat ik deze week even terug ga naar de Kwikfit waar ik 3 weken geleden de accu door heb laten vervangen (hiervoor geen probleem met de accu gehad, behalve dat hij bijna 6 jaar oud was en na de strenge vorst dus aan een nieuwe toe was.)

Zou de alarminstallatie de accu wellicht ook kunnen leegtrekken?

Volvo-Atos 0

13 jaar

dan moet je vragen of ze even de lekstroom meten , maar een nieuwe accu kan ook stuk gaan.

jan5047 0
badge

13 jaar

het is natuurlijk wel zo dat een accu de later ingebouwde apparatuur moet aan kunnen. het alarm is een grote stroomvreter die altijd stroom vraagt, de C.V. is ook altijd standby, je moet daar de accu capaciteit op aanpassen want bij het daadwerkelijke starten van de motor gaan er meer verbruikers aan denk aan inspuit computer en brandstof pomp en vooral de starter. als die verhouding niet klopt krijg je hem niet aan de gang.

ronny530 0

13 jaar

Nog even een bedankje voor uw reacties.

Ik heb het auto-alarm eruit laten halen en alleen deurvergrendeling laten installeren.

Dat stomme alarm maakte op de een of andere manier steeds 'kortsluiting' en zoop de accu leeg.
Duur grapje want ik had het nog niet zo lang (en de Huyndai dealer rekende ook nog een 60 euro voor het 'niets kunnen vinden') maar ben blij dat ik het eruit heb laten halen want het probleem was meteen opgelost!

Volvo-Atos 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.