Hyundai Coupe: Auto houd in in onder 2500 toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0l DOHC

Goede avond allen,

Sinds enige tijd heb ik dat mijn auto inhoud onder de 2500 toeren in de lagere versnellingen. In zijn 4 & 5 de versnelling lijk hij helemaal geen purrie meert te hebben. De motor lijkt niet onregelmatig stationair te draaien.

Wat mij ook opgevallen is, is dat als ik over een flinke hobbel heen rij hij ineens vooruit sprint (alsof de brandstof filter verstopt zit en door de klap van de hobbel het filter even vrij gemaakt word).

Het probleem doet zich op zowel gas als benzine voor.

Wat zou dit kunnen zijn?


Zelf heb ik al redelijk wat gelezen op dit forum en uit soortgelijke klachten vermoed ik dat de lmm de boosdoener is. Is een lmm makkelijk te testen op zijn werking?

P.S. Behalve het G3 systeem en de banden/velgen is alles aan deze auto zoals de fabriek hem opgeleverd heeft.

hp197

Geplaatst door hp197 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Geen storingslamp die gaat branden?
Uit laten lezen en de sensoren testen op correcte waardes. Aan de hand van wat daar gevonden wordt verder zoeken.
Mogelijk ergens een slecht contact, gezien de opmerking over de hobbel.

hp197 (0), 14 jaar geleden

Dank je voor je reactie.

Nee, niet echt een relevante storingslampje wat gaat branden.
Wel is sinds enige tijd het ABS lampje gaan branden (dit ging branden nadat ik de problemen geconstateerd heb).

Ik heb voor Maandag een afspraak kunnen regelen om hem uit te laten lezen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Volvojohan (0), 14 jaar geleden

[quote=hp197]Ik hou jullie op de hoogte.[/quote]
Heb je het probleem al opgelost, graag terugkoppeling!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.