Ik wil op mijn Hyundai Accent, de centrale vergrendeling (of wat daarvoor door moet gaan...) te vervangen door een echt, op afstand bedienbaar systeem. Mijn vraag is nu, hoe de deurpanelen het beste verwijdert kunnen worden.
Ik heb alle schroeven losgemaakt, inclusief die van de handgreep, en de bediening van de deuropeners, maar er zit nog ergens iets vast.
Om niets te beschadigen, door zomaar ergens aan te trekken, heb ik de zaak maar weer dicht gedaan. Weet iemand waar ik op moet letten, en wat de juiste werkwijze is, om de panelen te verwijderen? Speelt de bediening van de electrische raamopeners nog een rol?
Kortom, waar moet ik specifiek op letten.
Alvast dank voor een bruikbaar antwoord.
Groet,
Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gisteren een tech.service doc. ontvangen van Hans (de Moderator), maar zelfs daar lag de oplossing niet in.
Je komt er een heel eind mee, maar waar het werkelijk om gaat, staat er nou net weer niet in.
Hoe moet het dan wel???
Maak de 5 schroeven van het deurpaneel los. (2 aan onderzijde, en 3 aan de voorzijde)
Dan wip je de voorste rubber stop uit de handgreep, en daar zit nog een schroef.(Alleen de voorste)
Dan het schroefje waarmee de deuropener houder mee aan het deurframe zit.
Nu kan het paneel van onderaf rustig losgewrikt worden.
Maar nu blijft de houder waarmee de deuropener aan vast zit nog "steken" in het deurframe.
Dit kun je losmaken, door de gehele deurplaat (waar het deurhandel dus nog in zit) iets naar voren te schuiven (+/- 4mm) en dan komt íe los.
Dat zit eigenlijk achter het frame gehaakt, met drie haakjes.
Het is nog wel even een lastig werkje om dat houdertje door het deurpaneel te wurmen, maar met wat geduld (!!!!) gaat het lukken.
Daarna het deurpaneel naar boven schuiven, en dan komt 'ie los. Nog even de stekker van de electrische raambediening losnemen, en dan heb je het paneel er in z'n geheel af. Montage weer in omgekeerde volgorde.
Nu kon ik de motor voor de CPV monteren, en de kabels door de rubber slang tussen deur en frontframe van de auto proppen.
Bestaande motor kon gewoon blijven zitten. Die wordt nog steeds bediend door de schakelaar van de linkerportier, dus "openen en sluiten met dubbele kracht", maar nu dus ook vanaf de passagierszijde te bedienen, omdat er nu ook een motor aan de linkerzijde zit.
Basisstation van de bediening, zit achter het linker paneel (naast linkervoet, daar- en daarboven is ruimte zat)
Ook nog even een knipperschakelaar van Conrad erbij gezet. Ook twee tellen werk vanwege de duidelijke gebruiksaanwijzing die erbij zit)
Afstandbediening werkt nu zichtbaar door 2x knipperen bij openen, en 1x bij sluiten, maar dat kan omgedraaid worden door twee draadjes andersom aan te sluiten. Nu is het een volwaardige CPV + AB geworden, inplaats van die goedkope (budget) oplossing van Hyundai zelf.
Ik hoop dat anderen iets aan dit verhaal hebben. Als het niet lukt, mail me dan maar.
Groet,
Ron
Bedankt voor de feedback.
Ik had je wel meer info kunnen sturen, maar die staat allemaal in delen op de site.
Toch mooi dat het gelukt is.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Bedankt voor de feedback.
Ik had je wel meer info kunnen sturen, maar die staat allemaal in delen op de site.
Toch mooi dat het gelukt is.
mvg,
Hans.[/quote]
Als je nog een electrisch schema voor me kan vinden voor de 1.5 Accent 2001, dan houdt ik mij aanbevolen.....
Ik heb nu de knipperlicht kabels aangesloten door kabels van de voorste knippers (L+R) door te trekken, maar dat moet simpeler kunnen toch?
b.v. de kabels die uit de stuurkolom komen, maar wat is de kleurcode daarvan?
Geen haast.....maar alvast dank.
MVG,
Ron
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar