bij mijn h100 was een tuimelaarlager stuk en ik heb alle tuimelaars vervangen. maar nu wil hij niet starten, soms pakt hij heel even en slaat direct weer af en rookt dan behoorlijk. compressie is goed brandstofpomp is ook goed het brandstofklepje werkt ook. de dealer zei dat het heel goed mogelijk is dat de distributiesnaar versprongen is. mijn vraag is kan ik dat kontroleren zonder de krukaspoelie eraf te halen(krijg de bout met geen mogelijkheid los) ik heb de bovenste kap er wel af en de merktekens op de nokkenas en de brandstofpomp staan goed maar het krukasteken kan ik niet zien alleen het teken op de poelie en moet de balanssnaar ook op bepaalde tekens gezet worden.wie o wie weet raad.
alvast bedankt
p.groot
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal gezien staat er op de krukaspoulie een streepje die overeenkomt met een merkteken "T" op de plastieken distributiekast, dit is nochtans goed te zien.
Achter de distributiekast staan nog eens merktekens voor zowel de krukas als de balansassen juist te zetten. Voor de bout los te krijgen steek je er een potsleutel met een verlengstuk op, deze leg je wat verder op de carosserie. Als je dan start (trek de bedrading van de dieselpomp uit) dan komt hij vanzelf los zonder je moe te maken.
wim bedankt voor je advies.Alles staat nu op de goede tekens maar hij start wel en loopt eventjes en dan stopt hij net of er geen brandstof in zit. Het brandstofklepje werkt goed maar mijn vraag is nu zit er ook nog een pompje tussen de dieselpomp en de tank om de brandstof op te pompen of wordt de brandstof aangezogen door de dieselpomp. Wie weet raad.
Groetjes p. groot
18 jaar
alles is opgelost. het probleem was dat hij valse lucht opzoog via het brandstoffilter. deze heb ik tijdelijk even doorverbonden met een pijpje en alles is in orde.
p. groot
18 jaar
@p.groot8328
Heb je een orginele brandstoffilter gebruikt of een imitatie?
Ik heb dat namelijk eens gehad met een imitatiefilter. Starten, lopen, en na een paar minuten afslaan.
Servicecenter van Hyundai toen een nieuwe filter geplaatst en probleem nooit meer gehad. ( Is in mijn H100 tijd geweest)
Wim die weet nogal veel. Is dat nog een probleem tegenwoordig?? de imitatie brandstoffilter??
18 jaar
het pompje wat op het brandstoffilter zit wat normaal nooit gebruikt wordt gaat lekken als het een keer wel gebruikt wordt en je ziet het meestal niet maar als je dan start zuigt je brandstofpomp via dat lekke pompje lucht en krijgt je motor geen brandstof meer. ik heb er een nieuw pompje opgezet en het probleem was verholpen.
groet
p.groot
18 jaar
Van die imitatiefilters heb je veel filters die op elkaar lijken voor verschillende modellen en merken, de kans dat je dan een verkeerde krijgt is groter en zal waarschijnlijk door de persoon die jou die filter verkocht heeft niet goed zijn opgezocht. Als je een originele filter plaatst (wat wij altijd doen) heb je dat probleem niet omdat alles via een chassisnummer wordt opgezocht.
Wat die opvoerpompen betreft, zal je er bij oosterse merken zelden of nooit een probleem mee hebben, europese merken hebben er meer last van dacht ik proefondervindelijk te weten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar