close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H100: Bruine rook en warmlopen na 100 km

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: mitsubishi

hallo,

Ik heb pas een L300 motor in m'n bus gebouwd en nu heb ik de volgende problemen:

- De watertemperatuur loopt op na 100 km rijden. Met even de kachel aan, loopt hij weer terug maar ik vind het toch vreemd.
Radiator ziet er niet heel goed uit, maar met het H100 motortje deed hij het nooit.

- Bij het doortrappen komt er bruine rook uit de uitlaat. Het is wel erg weinig en de motor rookt zeker minder dan de gemiddelde diesel, maar de oorzaak van bruine rook ken ik niet. En ik ben toch nieuwsgierig.

Wie kan me advies/kennis geven?

Groeten,

Marco

Geplaatst door

dupl-u-4414-5dd1486aad7b7+MarcoW (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

marco is het koelend oppervlak van de radiateur in de l300 gelijk aan dat van de hyundai?
en zit daar het zelfde thermocontact in .
en van dat roken moet je je niet druk maken dat kan zowel olie als diesel zijn of is de boel vervuild?

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

en niet te vergeten je koelfan heb je die overgezet ? of je visco koppeling van de koelfan werkt niet meer.
wat ook kan is dat je v-snaren slippen (zonder dat je het hoort) dan krijg je ook minder koeling.

suc6

ephy 0
badge

18 jaar

Een l300 heeft geen electriche koelvin of thermocontact.Het heeft nog een ouderwetse viscokoppeling op de koelvin zitten, deze zou ik 1st eens testen, draai de motor goed warm en voel of hij voldoende lucht blaast.Een enkele keer heb ik ook gehad dat de schoeppies van de waterpomp weggerot waren, gevolg :onvoldoende watercirculatie.en ook kan het heen kwaad de radiateur gewoon even door te blazen waardoor er weer meer lucht erdoorheen kan, we horen wel hoe het afloopt.

alfons262 0
badge

18 jaar

De koelvin heb ik van het oude motortje overgezet, en doet het op het eerste gezicht nog prima.
Het gekke is dat de boel pas te heet wordt na 100 km. Op kortere stukken geen problemen.

Aangezien de radiator aan de buitenkant er niet best meer uit ziet, ga ik eerst eens op zoek naar een nieuwe.

Groeten,

Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.