na het starten blijven er 3 rode lampjes branden [dynamo]
zitten er i nde dynamo ook koolborsteltjes ? evt.zelf vervangen ? is dit zelf te doen? en wat kan het anders zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedrading achterop de dynamo wil ook weleens doorslijten.
Ja of oxidatie tussen de aansluitingen van de dynamo, deze ook ff controleren. Ook natuurlijk ff meten of de dynamo spanning levert a 14v op de accupolen of op de pool van de dynamo.
als je de dynamo eraf moet halen . achter op de dynamo is dit een pompje ofzo met een slang naar het carter is dit voor de ontluchting? en moet je dit eraan laten zitten of eraf halen ?
trouwens op de wikkelingen zat van de buitenkant olie carterbout losgelopen? langs de bout hong ook een druppel olie.
19 jaar
dus eerst accu los dan dynamo los dan de dikke kabel moer17 en dan stekkertje los en riemen eraf en de slang eraf?dan
dynamo wegbrengen.bij hyundai zitten de koolborstels toch gesoldeerd?
19 jaar
trouwens bij de accu opladen maakte de lader ook een apart geluidje of is dit toeval?
19 jaar
Dat geluid komt meestal door veel stroom trekken of kortsluiting....
Een ligt brommentje is normaal, ligt eraan hoe open de lader is want dan hoor je het makkelijker. De spoel produceerd namelijk dit geluid, net als een transformator (want das een acculader ook in weze...).
Bij het verwijderen van de accu idd:
1. eerst de accu los halen
2. dan de dikke voedingskabel vanaf de dynamo
3. het kleine stekkertje (voor de lampjes ed)
4. spanning eraf en riem eraf
Ik weet niet waar de slang voor is helaas...
De carterbout kan idd lekken als hier GEEN ring is gebruikt of een oude ring bij het verversen van de motorolie, ook kan zijn dattie niet vast genoeg zit...
Je kan ook een ruildynamo nemen en plaatsen natuurlijk...
heb het even bij de hyundai dealer gevraagd en dit is dus de vacuumpomp.
bij de dealer zeiden ze dat ik het beste de slangen los kon maken want als je de vacuumpomp eraf haalt kan de keering die ertussen zit weer gaan lekken.
toen ik oder de auto stond keek ik even naar die 2 leidingen net onder de radiateur die zijn ook al ver doorgeroest de dealer zei goed schoonmaken en evt. nieuwe erop want als deze kapot gaat werkt de oliekoeler niet meer en kan de motor weer kapot gaan!!
ik weet 1ding nu dus een h200 moet je dus iedere3 jaar inruilen dan heb je weinig problemen want na +-150000km gaat er vanalles stuk.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar