Hyundai Lantra: elektrisch bediend raam sluit niet geheel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Hallo,

Ik ben een tevreden bezitter van een Hyundai Lantra 2,0 GLS stationwagon bouwjaar 2000.
Vorige week wat laswerk aan de dorpels laten doen bij mijn vertrouwde garagebedrijf, waar ik al jaren klant ben.
Na deze reparatie sluit het elektrisch bediende raam aan de bestuurderszijde niet meer geheel.
Er blijft een opening aan de bovenkant van ongeveer anderhalve centimeter, wat met het huidige natte weer heel vervelend is.
Ik ga ervan uit, dat tijdens het lassen de accu losgekoppeld is geweest, zoals gebruikelijk, naar ik meen.
Zou het kunnen zijn, dat hierdoor de elektronica van het hefmechanisme ontregeld is geraakt?
En moet er dan iets gereset worden? Zoja, hoe? (ben ervaren sleutelaar, dus zou het eventueel zelf kunnen)
Of heeft iemand een andere oplossing?
Mijn garagebedrijf noemde alleen de mogelijkheid van het compleet vernieuwen van de hefmechaniek, en ja, ik vrees, dat dat een dure reparatie kan worden met een twijfelachtig resutaat, namelijk dat dit niet de oplossing is.
Graag een reactie, waarvoor alvast mijn hartelijke dank

dukzwan

Geplaatst door dukzwan (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Lantra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1895) PRO, 9 jaar geleden

Hij stopt op deze hoogte of gaat hij eerst dicht en daarna een stukje open ?
Je hoort geen rare geluiden ?
Smeer de rubbers eens waar het raam in glijd.
Als je hem helemaal open doet en de schakelaar nog 10 seconden vast houd en hem daarna dicht doet en ook vast houd wat gebeurt er dan ?

dukzwan (0), 9 jaar geleden

Hallo Kaleido 1,
Bedankt voor je vlotte reactie.
Ja, het raam stopt op deze hoogte en ik hoor geen rare geluiden.
Waarmee zou ik de rubbers moeten smeren zonder dat het een vieze boel wordt?
Aan de passagierskant is de stroefheid van het rubber overigens gelijk aan die van de bestuurderskant en daar is geen probleem.
Met jouw 10-secondenprocedure is verder niets gebeurd, dus helaas heeft dat niets opgeleverd.
Wat zou er volgens jou hebben kunnen/moeten gebeuren?

Nogmaals dank voor de moeite.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.