Hyundai H200: Hyundai H200, hard stationair maar na tijdje rust weer goed

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

Mijn H200 loopt na het starten 2000 toeren stationair. Dit blijft zo tot ik de bus (als deze warm is) uit zet en een uur laat staan.
Daarna start ik de bus weer en werkt alles perfect. Ook tijdens lange ritten (40 kilometer en meer) gaat het toerental weer terug naar normaal.
het lijkt te komen door vocht want als de bus warm is en ik laat hem staan kan alles lekker drogen.
wat wel vreemd is, is dat als het toerental weer normaal is en ik zet de bus uit en wacht een uur het toerental weer 2000 is, ondanks een warme motor.

wie o wie heeft het gouden antwoord

Sniperjp

Geplaatst door Sniperjp (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Sniperjp (0), 11 jaar geleden

niemand een Idee ??

kaleido 1 (1630) PRO, 11 jaar geleden

Laat hem eens uitlezen , koelwatersensor zou kunnen , gaskleppositie niet goed.?

Sniperjp (0), 11 jaar geleden

ik denk dat ik het gevonden heb. de schakelaar onder het ding waar de gas kabel heen gaat heeft een breuk in de gele kabel.
deze heb ik ingespoten met contact spray en daarna ingetapet. het toerental ging al van 2000 naar 1500. daarna de gaskabel iets losser gezet en de contact delen schoongemaakt.
de bus loopt nu 1000 toeren, eens kijken of het zo blijft en dan ff een nieuwe kabel bestellen......wordt vervolgt.

Sniperjp (0), 11 jaar geleden

probleem nog niet opgelost helaas. ik laat de bus eens uitlezen maar eerst even keuren voordat ik weer de weg op mag.
heb nu een noodoplossing bedacht die redelijk werkt.
* starten toeren 2000
* motor warm rijden
* stoppen, motor uit
* paar tellen wachten
* starten toeren 1500
* iets later weer stoppen, motor uit
* paar keer gas pedaal intrappen en los laten (schieten)
* starten, 750 a 800 toeren

daarna gaat het goed, tot de wagen weer een nacht heeft stil gestaan, dan starten we weer bij punt 1

chopperman (0), 11 jaar geleden

zie topic:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
en
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
altijd weer die stekker kontakten die slecht zijn, ik had het ook diverse keren met mijn ex H200.

Sniperjp (0), 11 jaar geleden

heeft iemand een foto van deze kabel doorsoldeer oplossing graag van voor en na.
ik kan zelf niet solderen moet dus iemand uit kunnen leggen wat ik graag wil, fotos zijn dan altijd handig :-)

chopperman (0), 11 jaar geleden

Welke stekkers precies weet ik niet, wel dat ze aan de brandstofpomp zitten en het zijn er totaal 30.
een soldeer cursus vind je hier http://www.youtube.com/watch?v=gPJkmgAFt...
gebruik alleen harskernsoldeer!

en GEEN S39 of zo! (dat is goed voor een loodgieter)

even oefenen met een paar losse draadjes en je kan het zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=BLfXXRfRI...
en met krimpkous (die hier iets te dik is)
http://www.youtube.com/watch?v=L61LJcz7H...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.